سازمان انرژی اتمی ۲ نماینده در مذاکرات جامع دارد

به گزارش بصیر به نقل از فارس، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی در مذاکرات جامع دو نماینده در تیم مذاکره‌کننده ایرانی با ۵+۱ خواهد داشت، گفت: این نمایندگان امروز یا فردا عازم وین هستند و در جلسات متعددی که برگزار می‌شود سازمان انرژی اتمی در حال بررسی موضوع در سطح مختلف کارشناسی و سطح بالا  است.

کمالوندی با اشاره به حضور کارشناسان فنی و حقوقی سازمان انرژی اتمی در مذاکرات تاکید کرد که مکانیزم کاملی در حال کارکردن درباره مذاکرات است و اینطور نیست که تصمیم‌گیری توسط چند نفر انجام شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده با پشتیبانی این مکانیزم و با اشراف وارد مذاکره می‌شود ابراز داشت: سازمان انرژی اتمی همیشه در همه مذاکرات حضور داشته است.

وی با ابراز خوشبینی نسبت به مذاکرات جامع بین ایران و ۵+۱ که قرار است از دو روز دیگر در وین شروع شود، اظهار داشت که با احتیاط کار می‌کنیم و تمام احتیاطات لازم را در نظر داریم اما بالاخره اگر قرار باشد امیدی برای حل مسئله نداشته باشیم پس نباید کاری را شروع کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد که حواسمان هست حقوق هسته‌ای کشورمان مخدوش نشود و آنچه باعث می‌شود محتاط شویم ورود طرف مقابل به حقوقمان در مذاکرات است.

وی تاکید کرد که مذاکرات ایران از موضع قدرت است که این را با منابع قدرت اقتصادی، ایدئولوژیک و سیاسی به پیش می‌برد.

کمالوندی در ادامه با اشاره به اینکه برخلاف آنچه طرف مقابل وانمود می‌کند ایران مجبور به مذاکره نیست اظهار داشت که ما نباید خودمان هم چنین چیزی را باور کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در مذاکرات به دنبال راه‌حلی میانه است تاکید کرد که در این راه حل به دنبال احترام طرف مقابل به حقوق خودمان هستیم که دارای شکل عملی باشد که این به معنی شناسایی یا پذیرفتن این حقوق نیست.

کمالوندی در پایان تاکید کرد که پس از راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن مذاکره‌کنندگان ایرانی با ۱+۵ با اعتماد به نفس مضاعف در مذاکرات حاضر می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا