سقف اسلام آمریکایی «آش نذری دادن» است

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، حسن رحیم‌پورازغدی امروز در همایش تحجر و اسلام آمریکایی در اداره کل تبلیغات اسلامی این شهر در این خصوص ابراز داشت: ممکن است کسانی متحجر باشند ولی منتقد نباشند که این افراد در منشور روحانیت امام نیستند روحانی وجود دارد که به درستی آموزش ندیده‌اند اما توهم اسلام شناسی به آنان دست داده است در حالی که معارف اسلامی را در حد عوام می‌دانند.

 
وی ادامه داد:‌ همچنین روحانیونی وجود دارند که به لحاظ دینی بالا اما به لحاظ فهم سیاسی در سطح پایینی هستند و دوست و دشمن را نمی‌توانند تشخیص دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: افرادی وجود دارند که کل روحانیت را مرتجع می‌دانند و عنوان می‌کنند که روحانیت باید ریشه کن شود این افراد براساس برخورد گزینشی و مطابق منافع و عقاید خود درصددند اسلام را تغییر دهند.
 
ازغدی حوزه و روحانیت را پاسداران اصلی دین دانست و تصریح کرد: کسانی که به دنبال ریشه‌کنی روحانیت هستند مفسدند زیرا عنوان می‌کنند اسلام بدون روحانیت رشد می‌یابد.
 
وی با اشاره به اینکه جریانی که به ریشه‌کنی روحانیت معتقد است باید خودشان ریشه‌کن شوند ابراز داشت: چنانچه این اتفاق رخ ندهد اسلام تبدیل به دین مسیحیت خواهد شد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: افراد متحجر درصددند دین شخصی خود را حفظ کنند اما نمی دانند چنانچه دین نتواند احکام اجتماعی را برآورده کند نخواهد توانست احکام فردی و عبادی را نیز برآورده کند بنابراین دین مختص احکام فردی و عبادی نیست.
 
ازغدی با اشاره به اینکه اسلام به اضافه روحانی صالح و منهای روحانی غیر صالح اسلام کاملی است ابراز داشت: قاصرین از روشنفکران و قاصرین از متهجرین باید آموزش ببینندو این دو جریان هر دو با هم مقصر هستند زیرا به اسلام ضربه واردمی‌کنند.
 
ازغدی با تاکید بر اینکه جریان ضد دین که از مشروطه وجود داشته است درصدد است هسته دین را که نبوت است نابود کند یادآور شد: رسول خدا می‌فرمایند چنانچه جلوی بدعتگزاران لبخند بزنیدشما در بدعت آنان شریک هستید و این به معنای این است که به استدلال سخن بگویند و به لحاظ عملی آنان را مبهوت کنند.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اسلام آمریکایی اسلامی است که کفر از ناحیه آن نه تنها احساس خطر نمی‌کند بلکه کمک نیز می‌بیند و چنانچه این اسلام گسترش یافت اسلام حقیقی نابود خواهد شد.
 
عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه سقف اسلام آمریکایی در آش نذری دادن خلاصه می‌شود ابراز داشت: تفکیک دین از سیاست به معنای بدعت است و بدعت به معنای تغییر دین است که به این معنا که مواردی را از دین کم و یا مواردی را به آن اضافه کنیم.
 
ازغدی گفت‌: جریان اسلام متحجر هر دوی این اقدامات را انجام داده است و هر دو شکل این بدعت توسط متحجرین در جامعه رواج یافت.
 
عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از رساله‌ها حذف شده بود و امام این اصل مهم را دوباره احیا کرد گفت:‌ زمانی در حوزه‌ها اساتید تنها به برخی اجازه مطرح کردن روایات و احادیث را می‌دادند اما امروز بسیاری به مطرح کردن روایات و احادیث می‌پردازند.
 
وی با بیان اینکه نباید با دین برخوردی گزینشی شود گفت: تقیه عاملی برای حفظ دین است اما این به معنای تقیه در تمامی مراحل و زمان‌ها نیست.
 
ازغدی در خصوص مفهوم انتظار بیان کرد: انتظار فرج جزئی از فرج و حتی بالاترین عبادت است انتظار یک فعل است و نه ترک فعل.
 
وی ابراز کرد: انتظار به معنای این است که تا رهبر نیامده هر کاری که از دست‌مان برمی‌آید تا زمان ظهور وی انجام دهیم.
 
ازغدی در پایان با اشاره به اینکه متحجران تمامی مبانی اسلامی را به گونه‌ای دیگر مطرح می‌کنند تصریح کرد: نقل بدون عقل و اختلاف بین اهل سنت و شیعه از دیگر آسیب‌های اسلام است که به این امر بسیار باید توجه شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا