آمریکا قادر به اطلاع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نیست

به گزارش بصیر به نقل از گروه جنگ نرم مشرق- گزارش جدید پنتاگون می گوید که آمریکا قدرت و توان اطلاعاتی کافی را که قطعا بفهمد ایران یا هر کشور دیگری به توانایی ساخت بمب هسته‌ای دست یافته، ندارد.

آمریکا قادر به اطلاع از دستیابی کشورها به سلاح هسته‌ای نیست// در حال ویرایش

طبق این گزارش که توسط واحد علوم دفاعی وزارت دفاع آمریکا و با عنوان «بررسی فناوری‌های ارزیابی و کنترل هسته‌ای» Assessment of Nuclear Monitoring and Verification Technologies,” منتشر شده، با توجه به شیوه‌های جدید توسعه سلاح‌های هسته‌ای، توان اطلاعاتی آمریکا برای آگاهی از این که یک کشور به فناوری بمب هسته‌ای دست یافته یا خیر، به شدت محدود است.

گزارش پنتاگون با اشاره به این که وارد نسل دوم هسته‌ای شده‌ایم، اعلام کرده که فناوری‌هایی که تاکنون در عرصه هسته‌ای به دست آمده، برای پیش‌بینی آینده این صنعت کافی نیست.

آمریکا قادر به اطلاع از دستیابی کشورها به سلاح هسته‌ای نیست// در حال ویرایش

برت استفنز نویسنده بخش امور خارجه در روزنامه وال استریت ژورنال در این باره می‌گوید: «این گزارش با آنچه که جو بایدن معاون فعلی اوباما در مناظره‌اش با پل رایان در سال ۲۰۱۲ مطرح کرد، کاملا در تناقض است. بایدن گفته بود که آمریکا به راحتی می‌تواند قبل از آن که ایران اراده کند تا توانمندی هسته‌ای خود را به سمت ساخت بمب پیش ببرد، از آن آگاه شده و نسبت به آن هشدار دهد. اما این گزارش به ما می‌گوید که ما چنین سرنخی نخواهیم داشت.»

استفنز در این زمینه به عدم هشدار آمریکا نسبت به دستیابی هند و پاکستان به توانمندی ساخت سلاح هسته‌ای در دهه‌های قبلی اشاره کرده و می‌گوید: «این در حالی بود که هند نسبت به ایران و کره شمالی، برای ما جامعه بسته‌ای نبود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا