رئیس کمسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار

بستر نرم افزاری صادرات در فریدونکنار مهیا نیست

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، سید هادی میرانی کناری در جمع مسئولین ادارات و تجار برنج فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در این دوره از شورا به دنبال پیگیری زیربنایی در بحث برنج و در بخش های تولید و فروش آن هستیم.

 

وی اذعان داشت: در فریدونکنارمشکلات فراوانی در زمینه های کود، سم و آبیاری و ضعف در تولید بذر اصلاح شده همانند طارم محلی داریم.

 

وی افزود: در فریدونکنار تبدیل شالی به برنج اصلا دیده نشده است، دولت هیچ کمکی برای تبدیل کارخانه های شهرستان به کارخانه های مدرن نمی کند و در مازندران و فریدونکنار که بیشترین کارخانه های برنج را دارد این اماکن همچنان به شکل قدیم کار می کنند.

 

عضو شورای شهر فریدونکنار خاطرنشان کرد: باید از تشکل اصلیف اتحادیه برنج فروشان  که الان در حال فعالیت است حمایت کنیم، این اتحادیه چه در مسائل شهرستانی و چه مناسبتهای مختلف از برنج فروشان فریدونکناری حمایت کرده است اما اصلا از سوی مسئولان دیده نشد.

 

نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان فریدونکنار ادامه داد: متاسفانه هیچ حمایتی از جانب نماینده دولت بابت این مسائل در شهرستان نشده است، چطور است که برنج و مرکبات در داخل تولید می شود ولی مسئولین از محصولاتی که در استان تولید می شود حمایت نمی کنند و در فریدونکنار نیز از اقتصاد اول شهرمان هیچ حمایتی صورت نمی پذیرد در حالیکه تولید کننده و فروشنده همواره چشمانش به دولت است اما دولت حمایت نمی کند.

 

میرانی کناری یادآور شد: از بندر به عنوان بستر سخت افزاری برای صادرات در شهرمی توانیم استفاده کنیم اما بستر نرم افزاری آماده نیست و نمیدانیم آینده آن چه می شود.

 

وی یادآور شد: برنج فریدونکنار در قبل از جنگ زمانیکه دلار کمتر از ۳۰۰ تومان بوده است هزار تومان به کشورهای اسکاندیناوی فروخته می شد، ما می خواهیم از برند یک شهر و استان دفاع کنیم و باید مسئولین استانی ورود پیدا کنند.

 

میرانی کناری تاکید کرد: جلوگیری از تبدیل زمین های طلایی و جلگه سبز مازندران برای کاربرد تجاری که طی بررسی های به عمل آمده جلگه فریدونکنار بهترین جلگه مازندران و کشور است میتواند یک گام در جهت حمایت از کشاورزی در استان و شهرستان تلقی شود، اگر نگاهی به همین مازندران بیاندازیم می بینیم که تمامی زمین ها در حال تبدیل شدن هستند و با این حال اگر زمین نداشته باشیم بحث برند سازی بی نتیجه و بی ارزش است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا