خاک خورده کشتی فیروزآباد در کسوت مربیگری

بی پول بودم دیده نشدم/ رقبای من قهرمان جهان شدند/عکس

بصیر/ سهراب کریمی در سال ۱۳۵۸ در پایتخت کشتی لوچو کشور، منطقه فیروزآباد فریدونکنار دیده به جهان گشود و از همان دوران نونهالی در باشگاه شهدا کشتی را زیر نظر ذبیح الله محمدی آغاز کرد و صاحب افتخارات و عناوین متعددی شد.

DSCN9229

وی ۲ بار در رقابت های کشتی قهرمانی کشور در رده سنی جوانان به مقام نائب قهرمانی دست یافت و ۵ بار نیز در استان مازندران در اوزان ۵۵ و ۵۸ کیلوگرم و در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان حائز گردن آویز طلا شد.

وی که از ۸ سال پیش به عرصه مربیگری گام نهاده است با معرفی قهرمانان سعید، رشید و هادی کریمی در مسابقات قهرمانی استان پازل درخشش خود را در گمنامی تکمیل کرد.

هرگز از سوی مربیان دیده نشد

کریمی انگیزه حضور خود در این رشته ورزشی را پدرش می داند، با درخشش در مسابقات معتبر و مختلف به یک کشتی گیر تمام عیار تبدیل شده بود اما مربیان هرگز وی را ندیدند و مورد توجه آنها قرار نگرفت، نکته جالب گفته های این پهلوان این است که کسانی را که با وی در رقابت های مختلف به رقابت می پرداختند را شکست می داد اما همان افراد در سال های بعد به مقام های قهرمانی آسیایی و جهان دست می یافتند و نادیده گرفتن حق وی کریمی را بسیار می آزرد.

سهراب کریمی خود بی پولی و مشکلات مالی را بزرگترین علت بی توجهی مربیان مطرح می کند و از این موضوع بسیار ناراحت است.

با تمام کمبودها به تلاش خود ادامه می دهد

کریمی که امروز دیگر از قرار گرفتن بر روی تشک های قهرمانی به عنوان کشتی گیر کناره گیری کرده است به دنبال پرورش استعدادهایی است که شاید از سوی بسیاری از مربیان استان هرگز دیده نشوند.

DSCN9166

وی که با تمام کمبودها همچنان مصمم در پرورش قهرمانان همشهری خود است کمبود تشک و مشکلات سرمایشی و گرمایشی را بزرگترین مانع سخت افزاری رشد این نونهالان و نوجوانان در این شهرستان می داند.

سهراب کریمی که شاگردانی از شهرستان های آمل و محمودآباد، شهر سرخرود، منطقه فیروزآباد و روستای فرم دارد مهمترین هدف تیم خود در حال حاضر را تمرین و حضور در مسابقات می داند و از زحمات حجت الاسلام لاغری و برادرانش ایرج و عیسی کریمی تقدیر و تشکر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا