قرائتی: تنظیم خانواده طرح اسرائیلی است و هرگز آن را قبول ندارم

به گزارش بصیر به نقل از خبرانلاین،او با بیان اینکه آمریکا و غرب همه کشورهای اسلامی را خریده و برآنها تسلط دارد ادامه داد: غرب با ۱۸ فرمول در قالب طرح تنظیم خانواده خواست نسل ایران و ایرانی را منقرض کرده و جمعیت ایران را پیر کند.
قرائتی گفت: در آن مقطع زمانی نیز به این مسئله انتقاد داشته و هرگز این طرح را قبول ندارم و در تائید طرح تنظیم خانواده سخنرانی نکردم.
مدرس برنامه درس های از قرآن بر لزوم توجه به امر ازدواج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان تاکید کرد و گفت: دخترها و پسرها باید به صورت منطقی و براساس مفاهیم و اصول اسلامی و منطقی معیارهای خود را برای انتخاب همسر مورد تاکید قرار دهند.
قرائتی با تاکید بر لزوم عجله کردن در زمینه امر ازدواج گفت: متاسفانه در حال حاضر نوعی بدعت و معیار غلط در ازدواج مطرح می شود.
او با تاکید بر اینکه دختر و پسرها نباید در ازدواج سخت گیری کنند و ظواهر و تحصیلات را معیار انتخاب همسر قرار دهند گفت: برای جلوگیری از اشاعه منکر باید، ازدواج در جامعه ترویج پیدا کند.
مدرس برنامه درس های از قرآن با بیان اینکه باید معیارها و ملاک های غلط و سلایقه ای در زمینه ازدواج باید از بین برود گفت: باید برای باز کردذن قفل های ازدواج تلاش شود.
قرائتی با توصیه به دخترها نسبت به عدم سخت گیری در انتخاب همسر، لزوم توجه و گام برداشتن در مسیر رهنمودهای اسلام،ریا، اهل بیت و قران در همه مراحل زندگی بخصوص مقوله ازدواج رامورد تاکید قرار داد و گفت: نباید به مقوله های همانند اختلاف سنی،، طبقه زندگی، میزان تحصیلات و پول و ثروت در ازدواج اهمیت داد بلکه باید به ایمان و تعهد همسر آینده اهمیت داده شود.
او با تاکید بر اینکه فکرهای طرفین ازدواج باید به هم بخورد گفت: نباید خانواده ها در زمینه ازدواج به طرفین ازدواج گیر بدهند.
قرائتی با بیان اینکه اکثر مراجع دارای فاصله تحصیلی زیاد با همسرانشان هستند گفت: اکثر دارای همسرانشان خانه دار هستند ولی یک زندگی ۸۰ ساله شیرین و موفق دارند. انسان دارای سه نیاز شخصی، اجتماعی و عالی است و دین پاسخگویی نیازهای عالی انسان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا