وزارت دفاع عراق قرارداد واردات سلاح از ایران را تکذیب کرد

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ب، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار برخی رسانه‌های خبری درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران برای واردات اسلحه و تجهیزات نظامی به عراق صحت ندارد و این در حالی است که برخی‌ها از این موضوع بهره‌برداری سیاسی و رسانه‌ای کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که با توجه به نیاز نیروهای مسلح به برخی تجهیزات مربوط به سلاح‌های سبک و تجهیزات دید در شب برای رفع نیازهای برخی یگان‌ها، پیشنهاداتی از سوی تعدادی از شرکت‌های بین المللی از جمله بلغارستان، جمهوری چک، لهستان، صربستان، چین، اوکراین، پاکستان و دیگر شرکت‌ها دریافت کردیم و این شرکت‌ها پیشنهادات قیمتی و جدول تجهیزات نظامی خود را ارائه کردند و سازمان صنایع دفاعی ایران نیز پیشنهادات خود را ارائه داد.

در این بیانیه اشاره شده است: ترجیح مسئولان عراق این بود که با شرکت‌های دیگری قرارداد ببندیم و بر این اساس هیچ قراردادی با شرکت ایرانی بسته نشد.

خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شد که دولت عراق توافقنامه‌ای برای خرید اسلحه و مهمات جنگی به‌ارزش ۱۹۵ میلیون دلار از ایران، امضا کرده است.

در همین رابطه «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این ادعا، اعلام کرد که دولت آمریکا به‌شدت از گزارش‌های مربوط به عقد قرارداد تسلیحاتی بین عراق و ایران نگران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا