باید شرایطی باشد تا از سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده استفاده کرد

به گزارش بصیر به نقل از  خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: این‌ شبکه‌ها وسیله‌ای برای ارتباطات در دنیای امروزند و ما نیز جزئی از این دنیا بوده و نمی‌توانیم خود را محدود کنیم؛ باید از محسنات آن‌ها استفاده کنیم و در عین حال مراقب آسیب‌ها باشیم و ملاحظات دستگاه‌ قضایی را نیز باید مورد توجه قرار دهیم.

وی درباره بیمه اعضای جدید صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران اظهارداشت: اگر بتوانیم منابع جدیدی را تأمین کنیم به تدریج افراد واجد شرایط را بیمه خواهیم کرد.

جنتی ادامه داد: رئیس‌جمهور نیز با تسویه دیون موافق است اما به شرط این‌که منابع ورودی مشخص باشد. چرا که نه تنها درباره این صندوق بلکه در سایر بخش‌ها مطالبات بسیاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که باید بتوانیم به تدریج به تمام آن‌ها پاسخ دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آغاز تصدی‌گری بنده در این زوارتخانه بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان مطالبات ناشران و سایر کسانی که به وزارت ارشاد خدمات داده بودند، وجود داشت که ما به تدریج می‌خواهیم این مطالبات را تسویه کنیم.

جنتی همچنین گفت: وزارت ارتباطات قول داده که در سال آینده پهنای باند را افزایش دهد و آن را ۲ برابر کند به هر حال باید کشور ما خود را با دنیا همراه کند و یکی از اقدامات ضروری در این زمینه گسترش افزایش پهنای باند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و طبیعتاً با جذب بودجه‌های دولتی به این بخش کمک می‌کند. آن‌چه که برای مهم است محتوای رسانه‌های دیجیتال است که متناسب با فرهنگ بومی ما شود. بنده فکر می‌کنم این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته پیشرفت داشته و باید از سرمایه‌ای که در بخش خصوصی وجود دارد استفاده بیش‌تری کنیم.

جنتی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واگذاری جشنواره‌های دیگر به بخش خصوصی گفت: جشنواره فجر مانند سال‌های گذشته برگزار شد اما عیب کار این است که دولت تمام هزینه‌ها و اجاره آن را برعهده داشت اما باید به تدریج این کار به حوزه‌های فعال هنرمندان و سینماگران واگذار شود.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا