چگونگی حمایت از تیم‌ملی و رقم قرارداد کی‌روش!

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، برنامه ورزش از نگاه دو شب گذشته با محوریت حمایت از تیم ملی روی آنتن رفت. در این برنامه حضور لوتار ماتیوس در ۱۵ اسفند به عنوان میهمان به صورت رسمی اعلام شد تا یکی از چهره‌های سرشناس فوتبال دنیا هفته آینده میهمان این برنامه باشد.

شاهرخ بیانی، هادی طباطبایی و بهنام ابوالقاسم‌پور از سه نسل مختلف فوتبال و همچنین عباس ترابیان رئیس و دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال میهمان این برنامه بودند و در خصوص چگونگی حمایت از تیم ملی صحبت کردند.

بیانی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: بحث حمایت از تیم ملی فراگیر است و قطعا اهالی فوتبال، مردم و رسانه‌ها از تیم ملی حمایت خواهند کرد.

وی افزود: البته باید انتقادی از کی‌روش داشته باشم زیرا شرایط به گونه‌ای پیش رفته که اکثر بازیکنان تیم ملی ما می‌دانند که در جام جهانی فیکس هستند در حالی که کی‌روش باید به بازیکنانش به عنوان تیم دوم انگیزه می‌داد. نمی‌خواهم اسمی بیاورم ولی خیلی از بازیکنان تیم ملی در لیگ انگیزه لازم را ندارند ولی در تیم ملی خیلی تلاش می‌کنند. کی‌روش در سه بازی آخر مقدماتی ۷ نفر از بازیکنان استقلال را استفاده کرد و نتیجه گرفت. این نشان می‌دهد که او به لیگ احترام گذاشته و نتیجه‌اش را هم گرفته است.

همچنین هادی طباطبایی در بخش ابتدایی سخنان خود گفت: حتی اگر کسی از تیم ملی انتقاد می‌کند باید این مسئله را نوعی حمایت بدانیم. متاسفانه همه کارهای ما دقیقه ۹۰ انجام می‌شود. روزی که به جام جهانی رفتیم آنقدر خوشحال شدیم که تمام بازی‌های تدارکاتی را از دست دادیم. به اعتقاد من اگر کی‌روش به لیگ ما اعتماد بیشتری می‌کرد باعث می‌شد انگیزه بازیکنان بالا برود ولی باید قبول کنیم در سال جام جهانی لیگ ما پویا نیست.

طباطبایی ادامه داد: فوتبال ما از لحاظ سرعت، دقت و تاکتیک از دنیا عقب است و به همین دلیل کی‌روش بازیکنان را از نظر بدنی جلو برده و بقیه را طوری انتخاب کرده که به افکارش بخورد. البته او در خیلی موارد سیبل شد و در جاهایی که نباید ورود می‌کرد مجبور به انجام این کار شد. اگر یک مربی ایرانی کنار کی‌روش بود شاید آن اتفاق برای رحمتی نمی‌افتاد چون به شخصه دوست دارم در تیم ملی باشد و هر چند کار دیگر گلرها را زیر سؤال نمی‌برم.

بهنام ابوالقاسم‌پور نیز در ابتدای سخنان خودگفت:‌جام جهانی از سال ۱۹۳۰ با هدف همبستگی انجام شد و تمامی کشورها با انجام کارهای فرهنگی و معرفی سنت‌ها و تمدن خود سعی کردند کشور خود را به جهانیان بشناسند. من فکر می‌کنم هر وقت بین ما ایرانی‌ها همبستگی ایجاد شده نتیجه‌اش را گرفته‌ایم و نیازمند این موضوع هستیم.

بازیکن سابق تیم‌های سایپا و پرسپولیس تاکید کرد: این روزها ناراحت هستم که چرا پافشاری می‌کنندتا وینگادا مربی تیم امید شود مگر تیم ما نمی‌تواند توسط یک مربی ایرانی هدایت شود. به اعتقاد من باید یک فکری به حال این موضوع کرد.

وی همچنین در خصوص عدم استفاده کی‌روش از مربی ایرانی در کادر فنی خود گفت: من فکر می‌کنم اولین موضوع بحث فرهنگی است که با هم تفاهم داریم و دوم اینکه مربیان ما در شأن خود نمی‌بینند که نفر دوم باشند.

عباس ترابیان دیگر میهمان برنامه ورزش از نگاه دو بود. وی در خصوص برنامه‌های تیم ملی در جام جهانی گفت: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که افراد متخصص باید کار را به دست بگیرند و به همین دلیل بحث اسپانسر را به کارگزار واگذار کردیم. به اعتقاد من این فضا باید سازماندهی می‌شد و خوشبختانه در وزارت ورزش ستادی تشکیل شده که هر بخش را به متخصص آن سپرده است.

وی در خصوص انتخاب‌های کارلوس‌ کی‌روش نیز گفت:‌او بازیکنان نیجریه را تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده که هر کدام از آنها ۱۳ کیلومتر می‌دوند و وقتی بازیکن تیم ملی ما ۷ کیلومتر می‌دود مشخص است که روی ایرانی‌های خارج از کشور حساب می‌کند. البته من اصلا با اصطلاح دورگه موافق نیستم چون اینها ایرانی هستند و هنگامی که میخواهند از باشگاه‌هشان به ایران بیایند دچار دردسر می‌شوند.

ترابیان در خصوص رقم قرارداد کی‌روش گفت:فقط این را بگویم رقم قرارداد کی‌روش بسیار پایین‌تر از استانداردهای جهانی است. ایشان قبل از قرارداد با ما پرونده‌ای در دادگاه CAS داشتند که شاید نمی‌توانستند روی نیمکت بنشیند ولی ما بعد از تحقیقات متوجه شدیم که این امر شدنی است و به همین دلیل با او تا پایان جام جهانی قرارداد بستیم.

ترابیان در خصوص بحث اسپانسرینگ تیم ملی گفت: متاسفانه اسپانسر قبلی نتوانست به تعهداتش عمل کند و فدراسیون در حال پیگیری این موضوع است ولی یک بانک اسپانسر تیم ملی شده اما هر شخصی می‌تواند به تیم ملی کمک کند منعی وجود ندارد و حالا دوستان هر جور که دوست دارند اسم آن را بگذارند. یکی می‌خواهد بگوید گلریزان و یکی دیگر می‌گوید گدایی. متاسفانه برای حمایت از تیم ملی هیچ یک از صنایع خودروسازی ورود نکرد که مجبور شدیم طوری قرارداد ببندیم که هیچ اسپانسر اختصاصی برای تیم ملی نداشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا