افزایش ۲۴درصدی قیمت برق در قبوض جدید با اطلاع‌رسانی قبلی

به گزارش بصیر به نقل از تسنیم،علیرضا دائمی اظهار داشت:‌ طبق مصوبه ابلاغی دولت متوسط نرخ مصرف هر کیلووات ساعت برق از ۴۳ تومان به ۵۳ تومان افزایش یافته و این افزایش قیمت از اول بهمن ماه سال جاری اجرایی شد.

وی افزود: حدود ۱۰ ماه پیش مجلس در جریان تصویب بودجه سال ۹۲، افزایش ۳۸درصدی قیمت برق و دیگر حامل‌های انرژی را تصویب کرد و بیش از ۵ ماه است که بحث تعدیل قیمت برق و حامل‌های انرژی در دولت مطرح است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزیر نیرو و معاونان وی بارها در نشست‌های خبری و مصاحبه‌های خود در ۵ ماه گذشته دلایل لزوم افزایش نرخ آب و برق را به اطلاع مردم رسانده‌اند، گفت: با در نظر گرفتن اینکه افزایش قیمت برق مصرفی از ابتدای سال به‌عنوان قانون ابلاغ شده بود و بارها نیز در این خصوص از سوی مسئولان صحبت شد، طرح این مسئله که افزایش قیمت برق بدون اطلاع رسانی قبلی بوده، حرفی نادرست است.

وی ادامه داد: دولت بر اساس قانون بودجه سال ۹۲، مجوز افزایش ۳۸درصدی نرخ مصرف برق و دیگر حامل‌های انرژی را داشت اما بنا به صلاحدید و با درنظر گرفتن مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور، تصمیم گرفت افزایش ۲۴درصدی در قیمت برق لحاظ شود.

دائمی با بیان اینکه افزایش ۲۴درصدی قیمت برق در قبوض جدیدی که برای این دوره صادر می‌شود لحاظ خواهد شد، اذعان داشت: این افزایش قیمت به‌صورت پلکانی دیده شده تا کسانی که زیر الگوی مصرف، برق را مصرف می‌کنند هزینه کمتری بپردازند و کسانی که بالای الگوی مصرف به مصرف برق اقدام می‌کنند هزینه بیشتری پرداخت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هزینه تمام‌شده تولید، انتقال و توزیع هرکیلووات ساعت برق ۸۰ تومان است، گفت: سیاست دولت این است که افزایش قیمت‌ها در یک مرحله باشد و با توجه به اینکه در بودجه سال ۹۳ افزایش قیمتی دیده نشده، در سال ۹۳ افزایش قیمت برق نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا