در سالروز شهادت حضرت زهرا(س

حزب الله کمر تکفیری ها را شکست / جزئیات عملیات فتح یبرود سوریه

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، وبلاگ خاطرات یک ایرانی ساکن لبنان جزییاتی را از نحوه آزاد سازی شهر استراتژیک یبرود منتشر کرده است.

نویسنده این وبلاگ نوشت:

دیروز صبح که از خواب بلند شدم و به گوشی موبایل نگاه کردم، دیدم پیام آمده که یبرود آزاد شد! اول باور نکردم تا اینکه از رادیو هم خبر را شنیدم. یبرود شهری در منطقه قلمون و در همسایگی لبنان بود که محل تجمع و عبور و مرور تروریستها به لبنان به شمار می رفت. حدود یک ماهی بود که ارتش سوریه با کمک نیروهای خط شکن حزب الله آن را محاصره کرده بودند و آماده هجوم نهایی بودند.

در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها سلام، دوبار کمر تکفیری ها شکست: اول اینکه کمر مفتی اعظم سعودی که از سرسخت ترین دشمنان کینه اهل بیت بود و ازدواج پسرش را در روز عاشورا برگزار کرد به سبب لیز خوردن در منزلش شکست. دوم اینکه با شکست مفتضحانه تروریستهای سلفی در یبرود، کمر همه آنها شکست. به امید پیروزی نهایی و انتقام مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشریف از زامبی های بی مغز.

در این یک ماه، حزب الله با تصرف قله ها و تپه های مشرف به یبرود، شهر را زیر نظر گرفت و به کمک پهپادها کار شناسایی دقیق محل تجمع مسلحین را به انجام رساند. با گلوله باران مواضع تروریستها توسط موشکهای برکان خسارات زیادی به تروریستها وارد شد و رعب و وحشت به دل آنها افتاد. پریشب با اعلام شروع عملیات آزادسازی یبرود، و ورود ارتش و نیروهای خط شکن به بعضی از محله های یبرود، تروریستها که شعار احفر قبرک فی یبرود( قبر خود را در یبرود حفر کن) را سر داده بودند فرار را بر قرار ترجیح دادند.

سرعت آزاد سازی نشان از فرار و عدم مقاومت تکفیری ها دارد، درحالیکه به نظر می آمد یبرود به جهت موانع طبیعی جغرافیایی و سنگر بندی در این سه سال، درگیری و جنگ سخت تری از القصیر داشته باشد و تعداد شهدا به بیش از ۱۰۰ نفر برسد.

خبرها حاکی از آن بود که تعداد نیروهای خط شکن حزب الله فقط ۲۵۰ نفر بوده و هر نفر فرماندهی یک تیم چهارنفره از سوریه ای ها را بر عهده داشته است. این تیم های ۵ نفره که با فرماندهی نیروهای نخبه حزب الله با نظارت آنلاین بر میدان نبرد با کمک پهپادها و دوربین های دقیق ثابت مستقر در ارتفاعات، توانستند شهر را یک روزه آزاد کنند و به غنایم بیشماری دست پیدا کنند. گفتنی است ارزش موشکها و اسلحه های پیشرفته ای که به غنیمت گرفته شده از میلیارد دلار فزونی دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا