سرپرست کتابخانه عمومی فریدونکنار:

لزوم تبیین اهمیت عاشورا در میان کودکان در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی

بصیرنیوز، نقدی بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در میان کودکان نقش مهمی در آینده شخصیتی، شغلی و اجتماعی آنها دارد و با توجه به شکل‌گیری رشد شخصیت از کودکی آشنا کردن آنها با برنامه‌های فرهنگی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه کتابخوانی و برنامه‌های فرهنگی مانند شعر، دلنوشته و نقاشی به مناسبت‌های مختلف نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی آنها دارد، تصریح کرد: کودک اجتماعی شدن را درهمین دوران می‌آموزد.

سرپرست کتابخانه عمومی فریدونکنار در ادامه با اشاره به تقارن هفته کودک با ماه محرم، خاطرنشان کرد: در این ماه برای کودکان، رنگ و بوی معنوی و اسلامی شکل می‌گیرد و می‌توانیم در مورد اهمیت عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و اهل بیت بیشتر آشنا کنیم.

بابایی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند قصه‌خوانی و داستان خوانی در مناسبت‌های مختلف موجب افزایش قدرت تخیل کودکان، افزایش لذت مشارکت و همکاری و نیز افزایش عزت نفس و رشد عاطفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته کودک و در ماه محرم کارمندان اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار از موسسه قرآنی مکتب النرجس (س) این شهرستان بازدید و برنامه‌های فرهنگی داستان‌خوانی، نقاشی و شعر خوانی با موضوع عاشورا را اجرا کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا