اردوغان با رفع ممنوعیت توییتر در ترکیه مخالفت کرد

 

به گزارش بصیر به نقل از ایرنا ، نخست وزیر ترکیه در پی بازگشایی مجلس ملی ترکیه پس از انتخابات شهرداری ها در این کشور در سخنانی در جمع نمایندگان حزب حاکم ˈ عدالت و توسعه ˈ این مطلب را عنوان کرد.

اردوغان ضمن حمله دوباره به ˈ فتح الله گولن ˈ مخالف آمریکانشین دولت آنکارا از مردم ترکیه خواست اگر اطلاعاتی در مورد این جماعت به ویژه در زمینه منابع مالی این جماعت در اختیار دارند در اختیار منابع پلیس و امنیتی قرار دهند.

وی از جماعت گولن به عنوان ساختاری که مسایل اعتقادی منحرف دارد، یاد کرد و گفت: رهبر این جماعت ˈ فتح الله گولنˈ نه یک عالم دینی بلکه به مثابه رییس یک شرکت و یا یک گروه مجرم عمل می کند.

اردوغان با یادآوری اینکه جماعت گولن مسوولان حزب حاکم عدالت و توسعه و دولت ترکیه را فریب داده است افزود :آنان از پشت به ما خنجر زدند.

نخست وزیر ترکیه به رغم اعلام حکم رفع محدودیت شبکه اینترنتی توییتر از سوی دادگاه قانون اساسی ترکیه دوباره خواستار تعطیل این شبکه اجتماعی شد.

اردوغان همچنین از حکم دادگاه قانون اساسی ترکیه انتقاد کرد و گفت: در این حکم حقوق و عدالت تجلی نیافته است و این حکم باید تصحیح شود.

بر اساس قانون اساسی ترکیه، احکام دادگاه قانون اساسی این کشور غیرقابل برگشت و لازم الاجراست.

اردوغان با بیان اینکه دادگاه قانون اساسی ترکیه با عجله حکم صادر کرد، افزود: دادگاه قانون اساسی ترکیه با این حکم به شرکت های بین المللی توییتر، فیس بوک و یا یوتیوب خدمت کرد و این حکم باید اصلاح شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا