اظهارات عجیب نایب رئیس کمیسیون صنایع درباره پراید، پلیس و تلفات رانندگی

به گزارش بصیر: عزیز اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که خودروهای تولید داخلی و امنیت بسیار پایین این خودروها تا چه اندازه در بروز تصادفات و تلفات ناشی از سوانح رانندگی نقش دارند، اظهار داشت: مهم‌تر از نقش خودروهای تولید داخل و امنیت این خودروها در تصادفات و تلفات ناشی از سوانح رانندگی، فرهنگ رانندگی و رعایت اصول رانندگی و مقررات راهنمایی در این موضوع نقش دارد، چراکه عمده تصادفات به دلیل خواب‌آلودگی و سرعت رانندگی رخ می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه و در واکنش به این پرسش که پس چرا خودروی پراید در ۳۰ درصد از تصادفات نوروزی نقش داشته است گفت: درست است که در ۳۰ درصد از تصادفات نوروزی، خودروی پراید نقش داشته است ولی باید به این موضوع نیز توجه کرد که اگر از بزرگراهی عبور کنید، مشاهده می‌کنید که از هر ۱۰ خودرو، ۷ تای آن پراید است.

وی ادامه داد: تلفات رانندگی ما بیش از هر چیز به دلیل فرهنگ رانندگی است و تا روزی که این فرهنگ اصلاح نشود همین موضوع وجود دارد و حتی اگر بهترین خودروها را هم در اختیار داشته باشیم، به دلیل سرعت و شتاب بالای این خودروها، معضلات بیشتری خواهیم داشت.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به هر راننده‌ای آموزش داده شود تا با هر خودرویی به تناسب کیفیت و توانایی آن رانندگی کند؛ به عنوان مثال پراید خودرویی نیست که بتوان با آن با سرعت راند و حتی این خودرو در سرعت‌های بالای جاده‌ای با وزش باد امکان واژگونی دارد؛ لذا این موضوع نیز به مساله فرهنگ رانندگی مرتبط است و باید به رانندگان خودروهایی همچون پراید این آموزش را داد که گرچه سرعت مجاز، ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است ولی با این خودرو نباید بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت برانند.

اکبریان در ادامه در پاسخ به این پرسش که با وجود آمار ۷۰ درصدی شما از بکارگیری این خودرو توسط هموطنان و با توجه به اینکه امنیت این خودرو با جان بسیاری از مردم ایران گره خورده است، چرا شما به عنوان نماینده مردم و نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، فشاری به خودروسازان برای ارتقاء امنیت این خودرو وارد نمی‌کنید؟! افزود: اقداماتی همچون افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرمی وزن این خودرو و تکمیل تعدادی از آپشن‌های پراید، در جهت افزایش امنیت این خودرو انجام شده است ولی متاسفانه باز هم مشکلاتی وجود دارد؛ اول آنکه قطعات به کار رفته در این خودرو و خودروی پژو به دلیل وجود تحریم‌ها، عمدتاً قطعات فاقد کیفیت مناسب است؛ و دوم آنکه مردم باید به این موضوع توجه کنند که از پراید به اندازه پراید توقع داشته باشند. لذا پس از مساله فرهنگ و آموزش،‌ به مسائلی همچون ارتقاء استاندارد، افزایش ایمنی و بالا رفتن کیفیت خودرو هم توجه کرد.

پراید فقط قابلیت تردد در معابر شهری را دارد

وی در ادامه گفت: واقعاً سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای این خودرو زیاد است و این خودرو تنها دارای قابلیت تردد در معابر درون شهری است و کسانی که برای معابر برون شهری قصد استفاده از این خودرو را دارند، برای سلامتی خود باید آن را با شرایط ویژه‌ای استفاده کنند.

نماینده مردم کرج با تاکید بر اینکه استاندارد یورو ۴ به صورت ۱۰۰ درصدی برای خودروی پراید در سال ۹۳ به اجرا در نخواهد آمد افزود: با توجه به تحریم‌ها بعید می‌دانم که خودروی پراید در سال ۹۳ به صورت ۱۰۰ درصدی، منطبق با استاندارد یورو ۴ تولید شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا تولید خودروی پراید با وجود مشکلات ایمنی و هشدارهای پلیس، در سال ۹۳ ادامه خواهد داشت، یا خیر؟ خاطرنشان کرد: اظهار نظر راجع به بحث استاندارد وظیفه پلیس راهور نیست و این موضوع تنها در اختیار سازمان استاندارد قرار دارد و ارتباطی با پلیس و نیروی انتظامی ندارد؛ درست است که آن‌ها پلیس هستند و قدرت دارند ولی نمی‌توانند هر کاری بکنند!

انتهای پیام/

اخبار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا