بشار اسد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه شد

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری المیادین در خبری فوری اعلام کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر اساس قانون اساسی این کشور، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پی اعلام خبرنامزدی خود برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور از مردم سوریه
خواست در صورت ابراز شادمانی از این تصمیم وی اقدام به تیراندازی هوایی نکنند و در مقابل شوق و علاقه خود را از طریق مشارکت گسترده در انتخابات آتی نشان دهند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری سوریه ۱۳ خرداد ماه در این کشور برگزار شود.

با نام‌نویسی بشار اسد تاکنون ۷ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه ثبت‌نام کرده‌اند.

محمد جهاد اللحام» رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که دادگاه عالی قانون اساسی به این مجلس اعلام کرد که «بشار اسد» فرزند «حافظ اسد» و بانو «انیسه مخلود» متولد ۱۹۶۵ میلادی امروز ۲۸ آوریل ۲۰۱۴ (۸ اردیبهشت) درخواست نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را با پیوست مستندات مربوطه مطابق با ماده ۲۱ قانون دادگاه عالی قانون اساسی، تقدیم این دادگاه کرده است.
دادگاه عالی قانون اساسی اعلام کرد: بر اساس احکام قانون اساسی جمهوری عربی سوریه و قانون دادگاه عالی قانون اساسی و قانون انتخابات عمومی، دادگاه درخواست نامزدی «بشار اسد» را به اطلاع نمایندگان مجلس این کشور می‌رساند تا آنها در صورت مایل بودن به تایید نامزدی وی، از حق قانونی خود استفاده کنند.
«لحام» همچنین افزود: مجلس همچنین از «بشار اسد» دست نوشته‌ای دریافت کرده که وی درخواست نامزدی خود را همراه با مستندات مربوط به دادگاه قانون اساسی اعلام کرده است.
وی در ادامه گفت: «بشار اسد» از دادگاه عالی قانون اساسی خواسته است که موضوع نامزدی وی به نمایندگان اعلام شود، به این امید که از حمایت آنان برخوردار شود.
دادگاه عالی قانون اساسی سوریه پیش از در خواست نامزدی «ماهدر عبد الحفیظ حجار»، «حسان النوری»، «سوسن الحداد»، «سمیر معلا»، « محمد فراس رجوح» و «عبد السلام سلامه» در انتخابات ریاست جمهوری را به مجلس ملت اعلام کرده است.

انتهای پیام/ر*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا