خلیج فارس نماد تقابل اسلام با صهیونیسم

به گزارش بصیر به نقل از  گروه سیاسی فرهنگ نیوز، جمهوری اسلامی ایران، از بدو تولد براساس آموزه‌های حضرت امام خمینی(ره) که برگرفته از قوانین و احکام مسلم اسلامی است، بر ایجاد اتحاد میان مسلمانان و احقاق حق مستضعفان جهان، بدون در نطر گرفتن نژاد، قومیت و تعصب‌های جاهلانه، تأکید کرده است.

در این میان، قدرت‌های شیطانی فراوانی بودند که تلاش داشتند با کمک آتش‌افروزی در مناطق مختلف کشور، ضمن ایجاد جنگ داخلی، ایران را چندین پاره کنند. البته این سیاست، ناموفق بود و حضور مردم در صحنه انقلاب، آنها را ناکام گذاشت. به همین دلیل، همه توان دشمنان مصروف حمایت از صدام در تجاوز به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

خط نفاقی که می‌کوشید با ایجاد دشمنی میان مسلمانان، دعواهای بی‌پایه قومیتی را تقویت کند و قرن‌ها بود که جای پای استعمارگرانی همچون انگلستان از همین طریق محکم می‌شد، در برهه حساس دفاع مقدس، به اوج فعالیت خود رسید.

تأکید بر واژه جعلی و دورغین «خ ل ی ج ع ر ب ی ه» نیز با همین رویکرد انجام شد تا دیکتاتور خونخوار عراق را بخاطر کشتار ایرانیان، ناجی قوم عرب نشان دهد! همچنین کوشش شد تا ایران را دشمن اصلی اعراب معرفی کنند تا رژیم اشغالگر قدس(که در آن زمان تا بیروت پایتخت لبنان را هم اشغال گرده بود) بتواند به مقاصد شوم خود برسد.

البته همزمان با این خطوط تبلیغاتی، صدام برای پیش برد اهداف خود، علاوه بر کشتار گسترده و بی‌رحمانه مخالفان عرب خود، بخش بزرگی از اعراب خوزستان واقع در خاک ایران را به شهادت رساند و اکثریت آنها را آواره کرد!

و اما خلیج همیشه فارس

آب های نیلگون خلیج فارس واقع در مرزهای جنوبی میهن ما ایران، در طول تاریخ از یک‌سو امکان ارتباط این مرز و بوم را با دیگر ممالک جهان فراهم ساخته است و از سوی دیگر، تأمین نیازهای ساکنین اطراف خود را با انواع نعمات الهی، سخاوتمندانه عهده دار بوده است.

این آبراه میان عرض جغرافیایی ۲۴ تا ۳۰ درجه ی شمالی قرار دارد و تحت تأثیر متقابل صفحه ی آفریقا و اروپا – آسیا در طی ادوار مختلف زمین شناسی ایجاد شده است و مساحتی حدود ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع دارد و عمق متوسط آب در آن ۳۵ متر است.

«خلیج فارس» جزء مناطق بسیار گرم دنیاست به‌طوری که میزان تابش شدید خورشید در بیشتر روزهای سال و میزان تبخیر بالا از ویژگی های جفرافیایی آن محسوب می‌شود.

«خلیج فارس» مهم ترین مرکز ارتباطی سه قاره ی اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی با آسیای جنوب شرق است و به دلیل وجود تنگه هرمز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اهمیت «خلیج فارس» به حدی است که در دهه های اخیر محور اصلی مناقشات سیاسی بوده است. از آغاز قرن بیستم، ابرقدرت ها برای تحکیم تسلط خود بر این منطقه، تمام توان خود را مصروف کرده و جنایت‌های بی‌شماری را مرتکب شده‌اند. ارزش‌های عظیم اقتصادی و موقعیت سوق الجیشی و سیاسی خلیج فارس از قدیم الایام تا امروز، استعمارگران را تشنه حضور و سلطه‎طلبی در این منطقه کرده و باعث شده است تا آنها بکوشند، همواره سیاست خود را بر ساکنان آن تحمیل کند.

 در طول تاریخ، خلیج فارس نام های مختلفی به خود دیده که در اکثریت قریب به اتفاق آنها، بر نام اصیل آن صحه گذاشته شده است:

– کهن ترین نامی که از خلیج فارس وجود دارد، نارمرتو (به معنای رود تلخ) است که در کتیبه های آشوری بر جای مانده است.

 – در روزگار هخامنشیان این دریا را نخستین بار ایرانیان، “پارسا درایا” یا دریای پارس خواندند.

 – در دوران اسلامی هم به نام هایی چون بحرالفارسی، دریای پارس، خلیج الفارس و خلیج فارس مشهور بوده است.

 موضوع تغییر نام خلیج فارس از دهه سوم قرن بیستم به دنبال سیاست فارسی زدایی انگیسی ها در منطقه ی «خلیج فارس» مطرح شد. این سیاست با هدف پیشبرد اهداف حکومت استعمارگر انگلستان در منطقه  «خلیج فارس» دنبال شده و همچنان ادامه دارد.

اصطلاح جعلی و دروغین «خ ل ی ج ع ر ب ی» برای نخستین‌بار از سوی یک دیپلمات انگلیسی مطرح شد. اگر چه دولت ایران در همان زمان در قبال این عمل، واکنش نشان داد و از قبول کردن این نام دروغین خودداری کرد اما دیپلمات انگلیسی به دروغ‌سازی خود ادامه داد.

روز خلیج فارس

۱۰ اردیبهشت روز ملی‌ خلیج‌ فارس نام دارد که با تصویب‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ به‌ تقویم‌ ایران‌ اضافه‌ شده است.

تیرماه سال ۱۳۸۴ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ با توجه‌ به‌ هدف‌ قراردادن‌ هویت‌ فرهنگی‌ و تاریخی‌ ملت‌ ایران‌ از سوی‌ ایادی‌ استکبار جهانی‌ به‌ خصوص‌ برخی‌ از کشورهای‌ همسایه‌ و تلاش‌ آنان‌ برای‌ تحریف‌ نام‌ تاریخی‌ خلیج‌ فارس، به‌ پیشنهاد شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ روز اخراج‌ پرتغالی‌ها -۱۰ اردیبهشت – از تنگه‌ هرمز را به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج‌ فارس‌ نامگذاری‌ کرد.

خلیج فارس ایران در طول تاریخ مدّون خود از اهمیت ویژه‌ای در سیاست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برخوردار بوده و هست. از جمله ویژگی‌های قابل ذکر خلیج فارس، موقعیت خاص جغرافیایی آن می‌باشد. ارتباط این آبراه با اقیانوس هند و آب‌های آزاد، باعث شده تا منطقه از لحاظ تجاری و نظامی، به خلیج فارس وابسته شود.

اکتشافات نفتی و غنای آب خلیج فارس از لحاظ مواد معدنی و غذایی، آن را به نگینی بی همتا تبدیل کرده و چشم طمع بسیاری از کشورهای منطقه و قدرت‌های فرا منطقه‌ای را به سوی خود جلب نموده است.

از این رو «خلیج فارس»، همیشه صحنه کشمکش و نبرد بوده و سرزمین‌های حاشیه آن نیز از این کشمکش‌ها متأثر شده است؛ به گونه‌ای که زندگی سیاسی و اقتصادی این کشورها با توجه به مسائل و جریان‌های جاری در خلیج فارس جهت و سمت و سو می‌گیرد.

نام خلیج فارس و صهیونیست‌ها

در حال حاضر تلاش برای تغییر نام «خلیج فارس» در حقیقت کوششی ذلیلانه برای ضربه زدن به ایران و انقلاب اسلامی است.

در شرایط فعلی که ایران تبدیل به محور اصلی مقاومت در برابر اشغالگران قدس شده است، بی‌شک سخن گفتن از واژه مجعول «ا ل خ ل ی ج ا ل ع ر ب ی ه»، خیانتی آشکار به کل امت اسلامی محسوب می‌شود چرا که حامیان این واژه جعلی، طی مراحل مختلف اثبات کرده‌اند که با همه توان برای پیشبرد اهداف صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند و از سازش با قاتلان فرزندان مظلوم فلسطین و غاصبان قدس شریف، اِبا نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا