عده‌ای در کشور مقابل استکبار و آمریکا انفعالی عمل می‌کنند

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری تسنیم از ملایر، غلامعلی ابوحمزه در جمع مربیان و دانش آموزان  عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان با بیان اینکه شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر شرایطی خاص است،  اظهار کرد: ضروری است مجاهدان عرصه فکر و اندیشه با مطالعه در این زمینه حرکت کرده و مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نهضت امام خمینی(ره) را به پنج مرحله تقسیم کرده است، افزود: شکل گیری نظام اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی و تشکیل تمدن بزرگ اسلامی از جمله این مراحل است.

ابوحمزه گفت: باید جامعه اسلامی محقق شود و از سوی دیگر به دنبال تشکیل تمدن بزرگ اسلامی در جهان باشیم.

وی تصریح کرد: در این هدف متعالی که دنبال می شود دشمن نمی خواهد این حرکت شکل گیرد و با افکار و اندیشه ‎های متعدد به دنبال مقابله با این فکر و اندیشه متعالی است.

ابوحمزه با اشاره به اینکه افکار دشمن از جمله نهیلیسم و فاشیسم در ۲۰۰ سال گذشته به شکست منتهی شده است، ابراز کرد: دیگر ادیان نیز به دلیل خرافه و بدعت از محتوای اصلی خود جدا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو تفکر لیبرال سرمایه داری و دموکراسی و اسلام علوی در تقابل با یکدیگر هستند، بیان کرد: غرب به دنبال قدرت، ثروت و لذت و اسلام نبوی و علوی به دنبال عقلانیت، معنویت و عدالت است.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه فتنه‎ها و بازی‎های دشمن در قالب انرژی هسته ای، حقوق بشر، تروریسم و غیره تنها راهی برای ضربه زدن به زیربنای تفکرات اسلامی است، افزود: مشکل غرب با ایران اسلام ناب محمدی است که درآن فرهنگ جهاد، ایثار، فداکاری و ولایت فقیه قرار دارد.

وی ابراز کرد: در جنگ ۳۳ روزه لبنان جنگ حقیقی بین ایران و آمریکا بود و امروز نیز در سوریه این مسئله مطرح ست.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در کشور نیز عده ای با همین فکر و اندیشه در مقابل استکبار و آمریکا انفعالی عمل می کنند.

وی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه بیش از ۶۰ سال است که آمریکا در مقابل ایران ایستاده، افزود: وظیفه شما این است که با این دو تفکر به خوبی آشنا شوید تا بتوانید تفکرات و نظرات مختلف را به درستی تحلیل کنید.

ابوحمزه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر بصیرت اظهار کرد: نقش اساسی شما آشنایی با این تفکرات و بهترین منبع برای این شناخت کتاب‎ها و آثار شهید مطهری است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم راه را گم نکنیم باید از یک غنای فکری برخوردار شویم، گفت: در کنار آن نیز باید به جنبه‎های معنوی برای رشد وجودی خود توجه ویژه داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) نگاه بسیار نافذ و دقیقی به مسائل داشتند، افزود: حضرت امام(ره) بر جوانی تأکید ویژه ای داشته و بهترین دوران برای ذخیره سازی معنویت را دوران جوانی می دانستند.

وی به انس با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تأکید کرد و گفت: آنچه برای انسان ماندگار می ماند، ارتباط و اتصال با خداوند متعال است.

انتهای پیام/ب.۱
                                                                                  

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا