پیام اعتراض هسته‌ای دانشجویان به هاشمی چیست؟

به گزارش بصیر، بعد از واکنش دانشجویان به حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی، یونسی در شیراز و سیدحسن خمینی در لرستان، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز به حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، اکبر هاشمی رفسنجانی امروز برای افتتاح دستگاه نیمه‌کاره «توکامک هسته‌ای» در آزمایشگاه گداخت هسته‌ای دانشکده فیزیک دانشگاه امیرکبیر به این دانشگاه رفت اما در بدو ورود خود با تجمع دانشجویان معترض روبرو شد.

دانشجویان معترض با در دست داشتن دست نوشته هایی که در آن بر ضرورت حفظ حقوق هسته ای تاکید شده بود، اعتراض خود را به سیاست هسته ای دولت تدبیر و امید نشان دادند.

دانشجویان با شعارهایی مانند «دلواپس دستاوردهای شهید شهریاری در همین دانشگاه هستیم»، «رونمایی از پلمپ هسته‌ای مبارک» و «انرژی هسته‌ای حق معلق ماست» به استقبال هاشمی رفسنجانی رفته بودند.

همچنین یکی از دانشجویان معترض به حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه گفت: دانشجویان با شعار اینکه “چرا برای مصرف داخلی به اینجا آمده‌اید”،”دستاورد هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست” و “نگران بازگشت دوران سازندگی هستیم” اعتراض خود را نسبت به حضور هاشمی رفسنجانی اعلام کردند.

در هفته های گذشته دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی به حضور خاتمی اعتراض کرده بودند و تجمع ها و اعتراضات مشابهی نسبت به حضور یونسی در شیراز و سید حسن خمینی در لرستان انجام شده بود.

اگرچه اعتراض دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به حضور هاشمی بر خلاف سه بیشتر معطوف سیاست های هسته ای دولت تدبیر و امید بود اما آنچه نباید از نظر دور داشت افزایش نارضایتی از عملکرد دولت و حامیان آن در میان دانشگاهیان است. در این میان همزمانی مذاکرات هسته ای وین با اعتراض دانشگاهیان به هاشمی قابل توجه است و به نظر می‌رسد حاکی از نارضایتی بسیاری از دانشگاهیان از سیاست های هسته ای دولت تدبیر و امید باشد.

اعتراض پیاپی دانشجویان به حضور اصلاح طلبان در دانشگاه های کشور بسیاری از سران این جریان را نسبت به حضور در مراسم های اینچنینی دچار تردید کرده است. در همین راستا، سیدمحمد خاتمی بعد از اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به حضور او، بر خلاف پیش بینی ها از حضور در نمایشگاه کتاب تهران منصرف شده بود.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا