حقوق یک ملت قابل چانه زنی نیست

به گزارش بصیر به نقل مشرق، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه امشب(یکشنبه) که به مناسبت ایام دهه فجر در حوزه علمیه امام مهدی(عج) سخن می‌گفت، اظهار داشت: ما عضو NPTهستیم یکسری تکالیف داریم و یکسری هم حقوق. ما همانگونه که عضو NPT هستیم نه تکلیف بیشتری را می‌پذیریم و نه حقوق بیشتر را و این جزو حق ماست.

جلیلی، گفت: بحث ما بحث هسته‌ای نیست بلکه بحث تعرض به حقوق یک ملت است، اگر به حقوق هسته‌ای ما تعرض کنند به سایر حقوق ما نیز متعرض می‌شوند.

وی با اشاره به بحث غنی‌سازی 20درصد، گفت: برای این سراغ 20درصد رفتیم که در سال 850 هزار الی یک میلیون نفر بیمار ما نیاز به دارو داشتند و این دارو فقط با سوخت 20درصد تأمین می‌شد. سال 88 به آژانس نامه‌ای نوشتیم که برای تولید دارو به سوخت 20درصد نیاز داریم ولی آنها به صراحت اعلام کردند که ما سوخت 20درصد را به شما نمی‌دهیم.

مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، گفت:‌ تولید 20درصد را مدیون شهید شهریاری هستیم که بدون درخواست یک ریال این موضوع را به نتیجه رساند و مزد آن هم شهادت شد،

تولید 20درصد باعث شد که سطح چانه‌زنی ما در مذاکرات بالا برود.جلیلی گفت: انتخابات 92 مهر باطلی بود برای آنهایی که در سال 88 ادعای تقلب را بیان کردند.

مهمترین محورهای سخنان سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت انقلاب اسلامی که در حوزه علمیه امام مهدی(عج) تهران بدین شرح است:

– آمریکا نمی تواند برای ملت ما حقوق تعریف کند. حقوق ما از پیش تعریف شده است.

– حقوق یک ملت قابل چانه زنی نیست. اینکه در NPT یک استثناء باشیم را نمی پذیریم.

– غنی سازی 20 درصد نیاز واقعی ما بود نه اینکه بخواهیم آنرا برای قشنگی روی طاقچه بگذاریم.

– ولایت فقیه نمی گذارد رای مردم “وتو” شود.

– یک میلیون بیمار نیازمند دارویی که توسط مواد غنی شده 20 درصد تولید می شود در کشور داریم که این داروها تنها تا 6 ساعت بعد از تولید قابل استفاده هستند؛ لذا قابل وارد کردن نیست.

– دربحث هسته ای نه تکلیف بیشتر را می‌پذیریم نه حقوق کمتر را.

– اگر به حقوق هسته ای ما تعرض شود به سایر حقوق ما نیز متعرض می شوند.

– ما با تولید 20 درصد توانستیم سطح چانه‌زنی مذاکرات را بالا ببریم.

– انتخابات سال 92 مهر باطل شد بر ادعاهای سال 88 زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا