امیر کویت: به زودی به ایران می‌آیم

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا عنایتی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (چهارشنبه) طی مراسمی استوارنامه خود را تقدیم «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت کرد.

عنایتی در این مراسم با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور کشورمان به «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت و مردم این کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط حسنه دو کشور بیش از پیش استحکام و گسترش یابد.

امیر کویت در این دیدار ضمن خوشامدگویی و آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در دوره ماموریت جدید خود در این کشور، تصریح کرد: اطمینان دارم در این مدت به اتفاق تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد درک و اعتماد متقابل سطح روابط دو کشور را بیش از پیش ارتقا دهیم.

وی با استقبال از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌ها در جهت حصول توافق بین ایران و کشورهای ١+٥، از ایران به عنوان کشوری مهم، تاریخی و کانون ثبات در منطقه یاد کرد.

«شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» با ابلاغ بهترین آرزوهای خود برای رئیس جمهوری اسلامی ایران، به دعوت حسن روحانی از وی برای سفر به تهران اشاره کرد و با اعلام اینکه طی روزهای آینده به ایران خواهد آمد، علاقمندی برای رایزنی طرفین جهت ایجاد سرفصل جدیدی از روابط را مورد تاکید قرار داد.

عنایتی در این دیدار به تشریح سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تعامل سازنده و دوستانه با کشورهای جهان و از جمله گسترش مناسبات با کشورهای حاشیه خلیج فارس و تقویت روابط با کویت پرداخت.

وی از اعلام آمادگی امیر کویت برای سفر به تهران استقبال کرد و گفت: این سفر سرآغاز فصل نوینی از صفحه روابط تاریخی و مستحکم دو کشور ایران و کویت است.

عنایتی با اشاره به روند مثبت گسترش مناسبات تهران – کویت در حوزه‌های مختلف، به ویژه علاقمندی دو طرف برای افزایش همکاری‌ها از جمله در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، تلاش دو کشور برای تقویت و ارتقای سطح همکاری‌ها، افزایش رایزنی‌ها و توافقات فیمابین را خاطرنشان ساخت.

سفیر کشورمان تصریح کرد که موقعیت جغرافیایی، ارتباطی و اقتصادی مناسب ایران در منطقه و همچنین شناخت و جایگاه کویت در منطقه همجواری و دسترسی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، زمینه‌های بسیار خوبی را برای همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف فراهم کرده است.

عنایتی همچنین اطمینان داد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت حداکثر تلاش و فعالیت‌های خود را برای استفاده از ظرفیت‌های فراوان سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی و ورزشی معطوف خواهد کرد.

عنایتی شنبه این هفته ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران وارد کویت شد و در نخستین روزهای حضور خود، در دیدار با «شیخ صباح الخالد الصباح» معاون اول نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کویت رونوشت استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

خبرگزاری فارس پیش از این از انتصاب عنایتی به این سمت خبر داده بود.

در این دیدار درباره توسعه روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

عنایتی پیش از این به عنوان مدیرکل اداره خلیج فارس در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار بوده است.وی که مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی است، داراى مدرک دکترى ادبیات تطبیقى از دانشگاه تهران است.

از زمان به قدرت رسیدن شیخ صباح الاحمد الصباح به‌ عنوان امیر کویت در ۲۹ ژانویه ٢٠٠٦، این برای نخستین بار است که به تهران سفر می‌کند.

شیخ صباح الاحمد قرار است در این سفر که به دعوت حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران انجام ‌می‌شود، درباره آخرین موضوعات مربوط به همکاری‌های ایران و کویت با مقامات کشورمان گفت‌وگو و تبادل نظر کند.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930231001197#sthash.Alm6raTW.dpuf

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا