نمونه‌ای از مجازات و شکنجه کودکان در بحرین

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، مرکز حمایت از حقوق و آزادی ها دربحرین و از اعضای “دادگاه کیفری بین الملل”، در بیانیه ای اعلام کرد: وضعیتی که “ابراهیم المقداد” کودک بحرینی با آن مواجه شده، نشان دهنده تعقیب و مجازات کودکان در این کشور و پایبند نبودن مقامات بحرینی به پیمان های بین المللی است.
این مرکز با ابراز نگرانی درباره آینده این کودک بحرینی ابراز نگرانی، از پادشاه بحرین خواست با عفو این کودک، فرصت ادامه تحصیل به او داده شود.
 
ابراهیم المقداد پس از شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز در منطقه “البلاد القدیم” بازداشت و به ۱۰ سال حبس محکوم شد.
 
صدور حکم حبس برای این کودک بحرینی درحالیست که دولت بحرین توافقنامه حقوق کودک را درسال ۱۹۹۲ امضا کرده، و بر پایبندی به اجرای آن متعهد شده است.
 
طبق مفاد این توافقنامه، کودکان به علت نرسیدن به بلوغ جسمی و فکری نیاز به اقدامات پیشگیرانه و حمایت های ویژه دارند.
ابراهيم المقداد
مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی ها از اینکه دولت بحرین بندهای توافقنامه حقوق بشر و حمایت از کودکان و رعایت حقوق آنها را رعایت نمی‌کند، ابراز نگرانی کرد.
 
دراین بیانیه آمده است: دولت بحرین باید به کودکان حق آزادی بیان و اظهارنظر مسالمت آمیز بدهد، زیرا این حق در ماده ۱۳ توافقنامه حقوق کودک تضمین شده است.
 
مرکز حمایت از حقوق و آزادی ها در بحرین که ریاست آن را “احمد عمر” برعهده دارد، از همه سازمان های منطقه ای و بین المللی خواست برای آزادی ابراهیم المقداد و دیگر زندانیان سیاسی بحرین و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، وارد عمل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا