جنایت جدید داعش در حسکه

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، روز گذشته و صبح امروز نیز عملیات‌های ارتش سوریه در مناطق و استان‌های مختلف سوریه ادامه یافت.

حسکه: تحکیم مواضع کمیته‌های دفاع مردمی کردها برای مقابله با داعش

از ریف حسکه در شمال شرقی سوریه گزارش شده که درگیری‌های شدیدی میان گروه‌ تروریستی داعش با کمیته‌های مردمی کردهای سوریه در شهر «راس العین» در جریان بود که در آن دو طرف از انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و متوسط استفاده کردند.

در این درگیری‌ها کردهای سوریه ۱۵ تروریست داعش را به هلاکت رسانده و ۸ نفر را به اسارت گرفتند و ۴ دستگاه خودرو متعلق به این گروه تروریستی با عناصر موجود در آن را منهدم کردند.

پس از این درگیری‌ها کمیته‌های مردمی کردهای سوریه مواضع خود در این منطقه را برای مقابله با حملات داعش مستحکم کردند.

همچنین گزارش شده که گروه تروریستی داعش به روستای «الذبیه» از توابع ریف راس العین حمله برده و خانه‌های اهالی این روستا را غارت و برخی از آنها را منفجر کرد و شماری از جوانان آن را به اسارت گرفت.

اما از حسکه باز هم گزارش شده که گروه تروریستی داعش ۱۵ نفر از اهالی روستای «التلیلیه» از توابع ریف غربی راس العین را قتل عام کرد. این درحالی است که گزارش شده، در میان کشته‌های این جنایت زنان و کودکان نیز مشاهده می‌شوند.

یرموک: خروج گروهی دیگر از دانش آموزان یرموک

از اردوگاه آوارگان فلسطینیان یرموک نیز خبر می‌رسد، براساس توافق صورت گرفته قرار است، امروز جمعه گروه جدیدی از دانش آموزان این اردوگاه برای حضور در جلسات امتحان پایان سال تحصیلی دانشگاه‌ها از آن خارج شوند و گروهی که برای حضور در جلسات امتحانات پایان دوره متوسطه از این اردوگاه خارج شده بودند، به آن باز گردند.

قرار است، به همراه این دانش آموزان تعدادی از خانواده‌های فلسطینی که پیشتر از آن خارج شده بودند نیز به یرموک باز گردند.

درعا: حملات جنگنده‌های ارتش سوریه علیه مواضع گروه‌های مسلح

در ریف شمال شرقی درعا در جنوب سوریه جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سوریه حملات شدید و سنگینی را علیه مواضع گروه‌های مسلح موسوم به «جنبش المثنی» و «احرار الشام» در منطقه «وعر اللجاه» و روستاهای تابع آن، همچنین شهر «نوی» و مناطق اطراف آن و شهرک‌های «انخل» و «جاسم» انجام دادند.

در جریان این عملیات‌ها جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سوریه ضمن منهدم کردن مواضع و مقرهای این گروه‌ها، ده‌ها تروریست وابسته به آنها را نیز به هلاکت رسانده و زخمی کردند.

این در حالی است که گزارش می‌شود، درگیری‌ها در چندین محور نوی و اطراف تپه‌های «ام حوران» و «الجموع» بار دیگر از سر گرفته شده است.

داریا: گروه‌های تروریستی درصدد تسلیم شهر به ارتش هستند

در شهر «داریا» در غوطه غربی دمشق نیز گروه‌های مسلح به شدت نسبت به کمبود سلاح و تجهیزات نظامی ابراز نگرانی و درخواست کمک کرده‌اند.

سرکردگان این گروه‌ها تهدید کرده‌اند، در صورتی‌که دیگر گروه‌های مسلح به کمک آنها نشتابند و نیازهای تسلیحاتی آنها را برآورده نکنند، آنها مجبور خواهند شد تا شهر را تسلیم ارتش سوریه کنند.

ریف دمشق:‌ از سرگیری درگیری‌ها و نقض توافق در ببیلا

اما از شهرک «ببیلا» در ریف دمشق، واقع در جنوب سوریه گزارش شده که این شهرک دیروز و صبح امروز شاهد درگیری‌های شدید بین گروه‌ تروریستی «ارتش آزاد» و گروه‌های تروریستی وابسته به داعش بود که از منطقه «حجر الاسود» وارد این شهرک شده بودند.

عناصر وابسته به داعش مستقر در شهرک الحجر الاسود تلاش داشتند، طی حملاتی وارده دو شهرک یلدا و ببیلا شوند که شاهد آشتی ملی گروه‌های مسلح این مناطق با نیروهای ارتش سوریه بود.

عناصر وابسته به داعش تلاش دارند، بر میدان مرکزی ببیلا تسلط پیدا کنند، به همین منطور این میدان شاهد درگیری‌های شدید بین این گروه‌هاست.

حسکه: بازدید وزیر دفاع سوریه از شهر قامشلی

سرلشکر فهد الفریج، وزیر دفاع سوریه از یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه در شهر «قامشلی»، واقع در استان حسکه در شمال شرقی سوریه بازدید کرد.

وزیر دفاع سوریه در این دیدار تاکید کرد که ارتش سوریه به عملیات‌های خود در مبارزه با تروریسم و ریشه کن سازی کامل این پدیده در سوریه ادامه خواهد داد.

وی همچنین تصریح کرد که ارتش و نظام سوریه به ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌ای که علیه این کشور از سوی کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه تدارک دیده شده ادامه خواهد داد و بدون تردید پیروز خواهد شد.

۵ هزار فرد مسلح خود را تسلیم ارتش سوریه کردند

در ادامه تلاش‌ها برای توسعه و گسترش دامنه آشتی ملی و مصالحه در سوریه «جابر عیسی»، رئیس کمیته مرکزی آشتی‌های ملی در سوریه تاکید کرد که این تلاش‌ها همچنان با قوت ادامه دارد و هم اکنون اقدامات این کمیته بر رسیدگی به اوضاع افرادی که فریب خورده و سلاح به دست گرفته‌اند، متمرکز است.

عیسی در این خصوص تاکید کرد که تاکنون به وضعیت بیش از ۵ هزار فرد مسلح رسیدگی شده که ۴ هزار نفر از آنها از اهالی حماه و ۶۰۰ نفر از اهالی حسکه و ۴۰۰ نفر از هالی درعا و ۴۵ نفر از اهالی دیر الزور و ۲۶۶ نفر از اهالی حمص و ریف آن می‌باشند.

همچنین در راستای این تلاش‌ها و پس از خروج گروه‌های مسلح از بخش قدیمی شهر حمص امکان باز شدن گذرگاه‌های امن برای رساندن کمک‌های غذایی و دارویی و پزشکی به دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهراء در ریف حلب فراهم گردید که بیش از یک سال بود، در محاصره گروه‌های تکفیری قرار دارند.

ادلب: بازدید وزرای برق و کار از استان ادلب

از استان ادلب در شمال غربی سوریه نیز گزارش شده که «عماد خمیس»، وزیر برق و «حسین عرنوس»، وزیر کار سوریه برای اطلاع از وضعیت خدمت رسانی این استان وارد شهر ادلب شدند.

این سفر دو روز به طول خواهد انجامید و طی آن این دو وزیر سوری نیازهای خدماتی این استان را بررسی و به آن رسیدگی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا