اختصاصی/ کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با بصیر

مشکلات فرهنگی کشور با قرآن برطرف می شود

به گزارش بصیر، حجت الاسلام سید علی اکبر میرتبار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب برای اینکه این نظام مقدس را از بین ببرند دست به هر نوع حیله ای زدند و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند.

وی تصریح کرد: ببینید در سایت های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای چه می گذرد، نزدیک به ۳ هزار شبکه ماهواره ای برای انحراف جوانان این مرز و بوم فیلم های نامشروع تولید می کنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه محتوای چند درصد این شبکه ها اخلاقی است، گفت: بیشتر این شبکه ها فیلم های مستهجن پخش می کنند تا بتوانند یک جوان را منحرف نمایند، هزینه های میلیاردی می کنند تا در ذهن جوان ما شبه ایجاد کنند.

میرتبار اظهار داشت: بهترین وسیله برای اینکه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بایستیم قرآن است، اگر به همین اندازه که آنها برای غیر شرع خود تبلیغ و دفاع می کنند ما از رهنمودهای قرآن استفاده کنیم و تنها آموزه های این کتاب مقدس را بیشتر در زندگی خود به کار بندیم برای هدایت ما کافی است.

وی افزود: به اندازه ای که در مراسم و مناسبت های مذهبی به عزاداری و جشن و سرور می پردازیم به قرآن توجه نمی کنیم و آنرا در زندگی خود به کار نمی بندیم، برای نشر قرآن هیچ برنامه ای نداریم و کمترین وقت برنامه های زندگی مان برای قآن صرف می شود.

میرتبار با بیان اینکه قرآن حل کننده تمامی مشکلاتمان است اما به آن رجوع نمی کنیم، اذعان داشت: متاسفانه از قرآن دور شده ایم، طلاق و بیماری ها روانی در زندگی هایمان زیاد شده و باز هم به قرآن رجوع نمی کنیم، وجود این همه مشکل فرهنگی در کشور و در زندگی خصوصی مان به علت عدم به کارگیری قرآن است.

وی تاکید کرد: باید فرزندانمان را با قرآن آشنا کنیم، اگر فرزندانمان قرآن را بلد نباشد برای مان مهم نیست اما اگر دروسی چون ریاضی یا فیزیک را نداند می گوئیم فرزند تنبلی داریم و بیشترین هزینه را برای یادگیری این دروس می کنیم در حالیکه قرآن درس زندگی است و هیچ تلاشی در این زمینه انجام نمی دهیم.

 

میرتبار ابراز امیدواری کرد: امیدواریم تک تک خانه هایمان و فضای شهرستان به صوت قرآن منور شود و از خداوند می خواهیم زندگی همه ما را قرآنی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا