اختصاصی

گم شدن افکار اهل بیت در جشن های میلیونی!!

بصیر/یکی از مهمترین کارهایی که می توان به عنوان راهکار در زمینه فرهنگی برای دستیابی به یک زندگی با سبک اسلامی انجام داد برگزاری مراسم مذهبی در وفات و ولادت اهل بیت (ع) می باشد.

معمولا در تمام کشور درایامی که به وفات یک معصوم متعلق است به منظور گرامیداشت مقام شامخ و بزرگوار آن معصوم مراسم عزا برپا می کنند و به سوگواری می پردازند، همچنین بسیاری از تشکلات دینی در روزهایی که به ولادت ائمه و اطهار وابسته است اقدام به برپایی جشن می نمایند و شادی خود از تولد یک امام همام را ابراز می کنند.

اما متاسفانه گاهی اوقات فراموش می کنیم که این برنامه را برای سالروز ولادت ائمه برپا می نمائیم و با جشن های دیگر چون عروسی و … متفاوت است.

با توجه به اینکه به نظر می رسد باید برگزار کنندگان این مراسم بیشتر به دنبال شناساندن سیره و روش آن شخصیت بزرگوار باشند به دنبال زیبایی و شادی بیش از حد هستند، امروز مقام معظم رهبری نسبت به امر فرهنگ ابراز نگرانی می کنند و همه باید برای تحقق منوات رهبری گام برداریم که تحقق این امور خود مایه سعادت است نه آنکه خود در امور فرهنگی زمینه ساز انحراف گردیم و عموم جامعه را به این سمت سوق دهیم.

متاسفانه در بسیاری از اعیاد مذهبی به جای اینکه به دنبال تبیین آموزه های دینی باشیم و بیشترین زمان را به استفاده از عالم آن جلسه اختصاص دهیم دقیقا بر عکس می شود سخنران کمترین زمان را در اختیار دارد و بیشترین فرصت را به گروه های کذایی می دهیم.

امروز در بسیاری از جشن هایی که برای ولادت و مناسبت های مذهبی انجام می دهیم به آسیب هایی چون استفاده از آهنگ های نا به هنجار، صدای صوت و دست زدن خارج از عرف، انجام برخی حرکات موزون توسط تعدادی جوان و صدای بیش از حد آهنگ ها آلوده شده است و اگر اعتراضی هم صورت پذیرد به افراط و یا تفریط در انجام وظایف محوله دینی محکوم می شویم.

اما آن چیزی که بیش از این موارد در این جشن ها جلب توجه می کند هزینه های بسیار بالا و گزاف آن است که مشخص نیست چگونه آنرا تامین می کنند، استفاده از مجریانی استانی و یا کشوری با هزینه های بسیار زیاد و عدم استفاده و اعتماد به مجریان بومی، اختصاص هزینه های میلیونی به گروه های طنز برای مدت زمان بسیار اندک و یا گروه شعبده بازی و … امروز به عنوان بزرگترین دغدغه برگزارکنندگان جشن های مذهبی درآمده است و حتی در تامین بسیاری از هزینه های گزاف از خیرین نیز کمک می گیرند.

امروز در حالیکه مدل لباس هایمان، حجاب نوامیسان، غیرت جوانانمان، سبک زندگیمان و نوع نگرش به دینمان در حال گرایش به غرب است متاسفانه شاهد برگزاری جشن های مذهبی غیر اسلامی نیز هستیم، از طرفی از اقتصاد وخیم کشور و کمبود درآمد و سختی گذران زندگی سخن می گوئیم و از سوی دیگر اقدام به برگزاری جشن های میلیونی بی محتوا می کنیم، جشن هایی که بدون شک قلب امام زمانمان را نیز از آن راضی نمی نماید، به نظر می رسد بهتر است به جای اینکه به دنبال برگزاری اینگونه جشن ها باشیم، با ترویج افکار مهدوی و سایر ائمه اطهار زندگی و آخرت خود را فاطمی و خدائی نمائیم که این دینا محل گذر است و در آخرت نیز باید پاسخ اعمال خود را بدهیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا