برای بررسی خسارات سیل انجام شد

سفر نوبخت به مازندران / جزئیات

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، محمدباقر نوبخت صبح امروز برای بررسی وضعیت مناطق آسیب‌دیده در سیل اخیر، وارد استان مازندران شد.

■ سخنگوی دولت قرار است از مناطق آسیب‌دیده در بخش مرکزی و شرقی استان بازدید کند.

■ گفتنی است اولین بازدید فرستاده ویژه رئیس جمهور از منطقه کلیجارنستاق شهرستان ساری است.

■ نوبخت در جمع مردم «هولار» ساری با اشاره به اینکه هیچ یک از مناطق سیل‌زده دور از چشم ما نیست، افزود: به همه مناطق سرکشی می‌کنیم؛ رئیس جمهور نگران مناطق سیل‌زده است و به همین خاطر بنده را به عنوان نماینده دولت برای بررسی وضعیت خسارت‌های سیل به مازندارن فرستادند.

 در بدو ورود نوبخت به شهر هولار، اهالی قصد قربانی کردن گوسفند داشتند و نوبخت از این موضوع دلخور شد، اما دلخوری نوبخت هم جان گوسفند را نجات نداد.

■ معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور از شهرستان میاندورود بازدید کرد.

■ محمدباقر نوبخت در حال حاضر در بخش گهرباران است و پس از آن قرار است از دیگر شهرستان‌های خسارت دیده مازندران که عمدتاً در شرق استان هستند، بازدید کند.

■ استاندار مازندران، نوبخت را در این بازدید همراهی میکند و احتمالاً پس از پایان بازدیدها میزان اعتبارات لازم و همچنین راهکارهای اجرایی برای جبران خسارات وارده مورد بررسی و اعلام مسئولان قرار میگیرد.

■ سخنگوی دولت در بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران در روستای فراش بهشهر، گفت: یکی از دستگاه‌های اجرایی طی چند روز آینده برآورد جدیدی از خسارت‌های احتمالی سیل ارائه می‌کند.

■ نوبخت در بهشهر گفت: مشکلات سیل در مازندران باید به صورت ریشه‌ای حل شود؛ در چند سال اخیر موضوع سیل خسارت‌هایی را به مردم و دولت تحمیل کرده، دولت هم اعتباری را در این زمینه لحاظ کرده، اما مشکل حل نشده است.

■ بازار نامه دادن هم داغ بود و یکی از اهالی روستا، به نوبخت می‌گفت «می‌خواهم نامه‌ام را به شخص خودتان بدهم». نوبخت هم نامه را گرفت و در جیب خود گذاشت.

■ معاون راهبردی رئیس جمهور در بهشهر اذعان داشت: باید کانال‌هایی که آب از آنها عبور می‌کند را احیا شده و موانع را رفع کنیم؛ نمی‌خواهیم در سال آینده هم جاری شدن سیل خسارات مالی و جانی برای مردم منطقه به وجود بیاورد؛ باید کار اساسی در این زمینه صورت گیرد؛ آبخیزداری در این مناطق به ویژه در ارتفاعات و همچنین بازسازی کانال‌ها باید مورد توجه واقع شود.

■ نوبخت در بهشهر ادامه داد: هدایت آب به سمت دریا این مشکلات را رفع می‌کند؛ تلاش ما بر این است که طی ماه‌های آینده این موارد را اجرایی کنیم؛ نیازمند ارزیابی کارشناسی هستیم تا بدانیم چقدر اعتبار نیاز است؛ مصمم هستیم از فصل مناسبی برای اجرایی کردن اقدامات استفاده کنیم و دولت هم کارهای بنیادی و ریشه‌ای انجام می‌دهد.

■ سخنگوی دولت که به صورت جداگانه از منازل خسارت دیده از سیل در بهشهر بازدید می‌کرد، گفت: در حال حاضر از اعتبار تنخواه به مناطق سیل‌زده مازندران استفاده می‌شود و پس از برآورد اولیه خسارت اعتبار مناسب اختصاص داده می‌شود.

■ سخنگوی دولت از مناطق سیل‌زده در منطقه «کوه‌خیل» بهشهر بازدید کرد و در جمع مردم این منطقه، گفت: دیدن چنین مناظری برای ما جای شرمندگی دارد و از صبر و حوصله مردم قدردانی می‌کنیم؛ این مسئله سه سال است که در شهرستان بهشهر اتفاق می‌افتد و باید ببینیم ریشه مشکلات کجاست؟ به استاندار مازندران ابلاغ می‌کنم سریعاً عواملی که منجر به ایجاد سیل در بهشهر شده، مهار شود.

■ معاون برنامه‌‏ریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور در کوه خیل بهشهر افزود: گروهی را برای تحقیق و بررسی اوضاع به منطقه اعزام می‌کنیم؛ تمامی اتفاقات مرتبط با سیل سه سال اخیر در بهشهر مورد بررسی و ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرد و بودجه‌های لازم را تزریق خواهیم کرد.

■ محمدباقر نوبخت و هیئت همراه ایشان متشکل از چند مسئول کشوری، استاندار مازندران و معاونانش در برنامه و بودجه و عمرانی، پس از بازدید از مناطق سیل‌زده ساری و میاندورود، هم‌اکنون در حال بازدید از مناطق سیل‌زده بهشهر هستند.

■ نوبخت دقایقی قبل پس از بازدید از مناطق سیل‌زده، مازندران را به مقصد تهران ترک کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا