«کمپین آزادی های همیشگی» برای حمایت از زنان ایرانی

به گزارش بصیر،  چند وقتی است کمپین «آزادی های یواشکی» که توسط یکی از عوامل ضد انقلاب راه‌اندازی شده، زمینه ای برای هنجارشکنی و تهدید فرهنگ عفاف و حجاب را فراهم کرده است.

گردانندگان و ایجادکنندگان این صفحه در تلاشند حجاب را به عنوان بزرگ‌ترین مانع برای تحقق آزادی های زنان ایرانی معرفی کرده و واضح است که با این نگاه، بانوان ایرانی باید برای پرش از این مانع در گوشه و کنار و به دور از انظار عمومی، حجاب را از سر بدر کنند.

بر خلاف ظاهر جذابی که کمپین به خود گرفته و جای جای صفحات آن به محلی برای اشتراک گذاری تصاویر بی حجاب بانوان ایرانی تبدیل شده، حاوی توهینی بزرگ به زنان ایرانی نیز است.

زنانی که به اعتراف بزرگ‌ترین مورخان غربی، آنقدر در حیا و عفت زبانزد هستند که می توان آنها را منشأ پراکندن حجاب در جهان دانست. الگوی عفت در جهان کجا و به تصویر کشیدن بی حجابی کجا؟

زنان محجبه ای که حجاب اسلامی، هیچ‌گاه مانعی برای پیشرفت اجتماعی شان نبوده و اکنون در برترین جایگاه‌ها نظیر معاونت رئیس جمهور، مدرس دانشگاه، پزشک، وکیل، فرماندار، مدیرکل، مهندس و معلم و صدها جایگاه مهم و حساس دیگر در این کشور مشغول به کارند و نه تنها حجاب مانعی در ایفای وظایف‌شان نیست، بلکه آنها را از گزند نگاه و تفکر جنسیتی و شهوت آلود مصون داشته است، آنقدر از آزادی برخوردارند که نیازی به تجویز آزادی های یواشکی نداشته باشند.

بلاغ: کمپین آزادی های همیشگی

آزادی زنان بزرگواری که مادر، خواهر و همسر شهیدند و از دامن عفیف آنها، رادمردانی متولد شده اند که در جریان دفاع مقدس، دنیا را به تعظیم واداشته اند را با کدام کمپین می توان تصویر و ترسیم کرد؟

زنان قهرمان در عرصه های مختلف ورزشی که علی‌رغم تمام محدودیت های ناجوانمردانه ای که علیه آنها در مسابقات جهانی اعمال می شود، موفق به کسب مدال می شوند و به کوری چشم دشمن، مدال خود را به رهبر معظم انقلاب تقدیم می کنند، نیاز به کدام آزادی یواشکی دارند؟

زن غیور و عفیف ایرانی هیچ نیازی به آزادی یواشکی ندارد. زن ایرانی با حجاب، آزادی همیشگی را به دست آورده و این آزادی همیشگی را فدای بی غیرتی های تجویز شده توسط دست نشاندگان انگلیس نخواهد کرد.

اینجاست که حیای ریشه دار زن ایرانی، کمپین حاوی توهین به ارزش ها را بر نمی تابد و برای مبارزه با منشی که درصدد حمله به هنجارهاست، «کمپین آزادی های همیشگی» را راه اندازی کرده و در آن از حضور موثر بانوی ایرانی در فعالیت های اجتماعی دفاع می کند.

تشکیل این کمپین که به منظور یادآوری پیشرفت های گسترده زنان محجبه ایرانی ودیگر زنان مسلمان، راه اندازی شده، تلنگری است به همه بدخواهانی که فتح قله های متعدد ورزشی، علمی، سیاسی و اجتماعی بانوان را نادیده گرفته و در تلاشند با تزریق بی حیایی به روح پاک بانوان ایرانی، به این دستاوردهای بزرگ خط بطلان بکشند.

سوال اینجاست که اگر عوامل رسانه ای دشمن، دغدغه آزادی زنان را در سر می پرورانند، چرا حاضر نیستند از حقوق تباه شده زنان در کشورهای اربابان‌شان دفاع کنند و برای آنها کمپین راه بیندازند؟

چرا از حقوق زنانی که در عربستان از رانندگی محرومند، دم نمی زنند؟

چرا نسبت به اینکه ۶۵ درصد زنان شاغل در ارتش آمریکا مورد تجاوز جنسی همکاران مرد خود قرار گرفته و حق اعتراض هم ندارند، اعتراضی نمی کنند؟

چرا برای دفاع از این زنان، کمپینی ایجاد نمی شود؟

چرا در برخی از کشورهای اروپایی، حقوق زنان در شرایط کاملاً مشابه مردان، یک سوم همکاران مردشان است و از هیچکدام از این وجدان های بیدار ! صدایی در نمی آید؟

چرا کمپین آزادی های یواشکی برای دفاع از حقوق زنانی که اکنون در صد کشور مدعی حقوق بشر در فروشگاه‌های زنجیره ای woman togo به اجاره و فروش می رسند، ایجاد نشده و نمی شود؟

این زنان بیشتر نیازمند آزادی یواشکی نیستند؟

کوتاه سخن اینکه کمپین هایی نظیر آزادی یواشکی، فقط بهانه هایی هستند برای انحراف زن رشید ایرانی از مسیر پرافتخاری که برگزیده است.

زن ایرانی از دیرباز حجاب را به واسطه حیای مثال زدنی خود انتخاب کرده و اینگونه اقدامات نخواهد توانست راه انحراف را پیش پای بانوی ایرانی بگذارد.

 

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا