اختصاصی/ فرمانده سپاه فریدونکنار مطرح کرد

نقش فرهنگ فراتر از نقش اقتصاد/ طراحی دشمن برای کشتار مسلمانان به دست یکدیگر

DSCN0987

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، سید ولی میرشفیعی در حاشیه جلسه رؤسا و دبیران کارگروه های تخصصی مرکز راهبردی ناحیه سپاه فریدونکنار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این مرکز باید به عنوان اتاق فکری باشد که حوزه ها و پایگاه ها از خزوجی آن استفاده کنند، این مجمع باید تولید فکری داشته باشد که با توجه به شرایط موجود قابلیت اجرا داشته باشد.

وی تصریح کرد: شرایط جهانی، منطقه ای و کشور به گونه است که باید این سازمان را در بحث های متفاوت به واقعیت نزدیک کنیم، از جمله کارهایی که امروز باید در بسیج مشخص کنیم شفاف سازی میزان توانمندی و حضور نیروهای بسیجی در برنامه هاست.

فرمانده سپاه فریدونکنار خاطرنشان کرد: همه آنهایی که به موفقیت دست یافتند بر این باورند که نقش معنویت در سپاه بسیار فراتر از تجهیزات و امکانات است، معنویت بوده است که ما در مراحل مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی را به پبروزی رسانده.

وی ادامه داد: طرح شجره طیبه صالحین با محوریت معنویت افزایی طراحی شد همه این کارهایی که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است به هدف خود نرسیده است و علت این شکست و عقب ماندگی غرب بصیرت ملت ایران است، مردم دوست و دشمن را تشخیص دادند و با آن اطلاعی که از خوب و بد داشتند توانستند در برابر آن به موفقیت برسند.

میرشفیعی عنوان داشت: ایجاد فتنه و تاریکی و فضایی که بتوان در آن دشمنی ایجاد کرد کار آسانی بود اما این معمای دشمن با حضور آگاهانه مردم به خصوص نیروهای بسیجی،در جاهایی که نیاز به حضور آن افراد بود، از بین رفت.

وی افزود: شورای راهبردی در سپاه به این نتیجه رسیده است که اگر به طرح صالحین توجه کنیم و نقش معنویت و پایداری ما در استمرار این حرکت در حوزه های مقاومت به وجود بیاید می تواند خدعه های دشمن را خنثی کند.

میرشفیعی خاطرنشان کرد: در سوریه و عراق چه خبر است، سلفی های تکفیری و بسیاری از گروه های دیگری که با نام مسلمانی سر مسلمانان را می برند نشات گرفته از غرق شدن در فتنه هایی است که تاریکی و بی بصیرتی داشته اند.

فرمانده سپاه فریدونکنار گفت: امروز باید از این فجایع در کشور به عنوان یک الگو استفاده کنیم، دشمنان دارند فرصت هایی را به وجود می آورند که مسلمانان همدیگر را به قتل برسانند و هنر دشمن در انتقال داعش از سوریه به عراق مثال زدنی است.

وی افزود: ما باید جلسات خود را در پایگاه های مقاومت از نظامی گری خارج کنیم و به این سمت سوق دهیم که موراد علمی را بیشتر در حلقات صالحین گسترش دهیم.

میرشفیعی عنوان داشت: در این مجمع باید به دنبال گسترش کارهای فرهنگی باشیم، همه می دانیم که در سال جاری نقش فرهنگ فراتر از اقتصاد است، فرهنگ را باید بزرگتر از اقتصاد ببینیم، اگر فرهنگ خوبی داشته باشیم اقتصاد خوبی خواهیم داشت، امروز دشمنان به دنبال گرفتن فرهنگ اسلامی از ما هستند و حفظ فرهنگ برای ما که مدعی فرهنگ ناب حضرت رسول هستیم و می خواهیم از آن در تمام دنیا استفاده کنیم، سخت دشوار است.

وی با بیان اینکه با معرفی شهید شاخص به دنبال آن هستیم تا سیره و منش آن شهید را به عنوان یک الگو به جوانانمان معرفی نمائیم ادامه داد: در این شورا به دنبال آن هستیم تا این فرهنگ را در شهرستان گسترش دهیم و یکی از راهکارهای پیش رو نام شهرستان و روز ملی فریدونکنار است که به عنوان یک کار فرهنگی در سال جاری به دنبال انجام آن هستیم.

 

فرمانده سپاه فریدونکنار با اشاره به اینکه روز تولد حاج حسین بصیر به عنوان روز ملی فریدونکنار نامگذاری خواهد شد، گفت: باید در جشن ملی شهرستان فریدونکنار آنچه که از فریدونکنار نسل به نسل به دست ما رسیده است برای نسلهای سوم و چهارم معرفی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا