دادستان کل کشور عنوان کرد

اقدامات استاندار انصافاً جهادی و قابل ستایش است

به گزارش بصیر، به نقل از روابط عمومی استانداری، غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینكه قوه قضائیه قصد ورود به کارهای اجرایی را ندارد و مسائل مربوط به خسارت، چگونگی تهیه منابع و جلوگیری از بروز خسارت‌ها مربوط به دولت و استان است، اظهار داشت: مردم ما شایسته خدمت هستند و همه در مقابل مردم تکلیف داریم و باید به آن عمل کنیم.

وی با تشكر از تلاش و خدمات مسئولان مازندران در جریان سیل اخیر، افزود: از زمان حضورم در استان تا این لحظه، دریافتم كه حقیقتاً استاندار مازندران عزم جدی برای پیشگیری از حوادث، خدمت و كمک به مردم دارند و این واقعیت، برداشت من است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه هر مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ببیند چه خدمتی می‌تواند برای این مردم انجام دهد، حتی اگر در حیطه وظایف کاری اش نباشد.

سخنگوی قوه قضائیه اعتماد مردم به مسئولان و نظام را مسئله ای مهم خواند و خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به مسئولان نظام نباید خدشه دار شود و مسئولان باید به قولی كه می دهند، عمل كنند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه خوشحالم که از نزدیک مناطق سیل‌زده را بازدید کردم، ابراز داشت: سوز خاصی را همراه با صبر و شکیبایی در مردم بهشهر دیدم.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در سیل اخیر خوب وارد شدند، متذکر شد: بدون اغراق باید بگویم که عملکرد استاندار مازندران در امدادرسانی به مردم سیل‌زده عملکرد مناسبی است اما نباید به این میزان بسنده کنیم و مسئله کسانی که خانه و کاشانه‌شان صدمه دیده و رسیدگی به آنها در اولویت قرار گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم زمانی همکاری می کنند كه احساس صداقت کنند، اذعان داشت: احساس صداقت را در بین مردم نسبت به استاندار، فرماندار و معاونین شان با تمام وجود شاهد بودم، حال تلاش كنید این سرمایه بزرگ را از دست ندهید.

سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: خواسته مردم سیل‌زده این بود که مسئولان آنچه می‌توانند انجام دهند را وعده داده و عمل کنند و اگر نمی‌توانند وعده‌ای به مردم ندهند.

وی افزود:‌ هر کاری را با که با کمک مردم  انجام دادیم، در آن کار موفق بودیم.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد:‌ در سیل سال ۹۱ مبالغی تخصیص داده شده و نیاز است برآوردهای مالی آن مقطع بازبینی مجدد شود و بررسی شود كه آیا اعتبارات اختصاص داده شده به طور مناسب و در جای خود هزینه شده است؟

دادستان کل کشور بار دیگر از تلاش مسئولان مازندران تقدیر کرد و اظهار داشت: حقیقتاً مسئولان خوب وارد شدند و بسیاری از خیابان ها و خانه ها از گل و لای پاكسازی شده بود و آرامش به مردم برگردانده شد و تلاش مسئولان را مردم عیناً دیدند، عزم استاندار برای خدمت جدی است و این مبارک است و اقدامات انجام شده در زمان بارندگی و بعد از وقوع سیل انصافاً بسیار خوب، جهادی و قابل ستایش است.

در این جلسه استاندار مازندران گزارشی از اقدامات انجام شده قبل، هنگام و بعد از سیل ارائه کرد و گفت: باید مدیریت جامع آبخیزداری در مازندران انجام شود و مدیریت جامع سیلاب در مناطق سیل خیز از ضروریات است.

ربیع فلاح تأكید كرد: نباید منتظر بحران باشیم؛ الحمدلله مردم ما در جریان سیل اخیر نشان دادند كه صبور و هماهنگ هستند و ما وظیفه داریم به مشكلات مردم توجه كنیم.

در این جلسه تقوی فرد، مدیركل دادگستری مازندران نیز طی سخنانی از تلاش و همت مسئولان مازندران در جریان سیل اخیر تقدیر کرد و گفت: استاندار و مسئولان استان با تلاش و با جدیت در جریان سیل وارد شدند و این جای تقدیر دارد.

وی خواستار اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث و خسارات شد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و مدیریت و هماهنگی شاهد چنین خساراتی در استان نباشیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا