افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم طی ۹ ماه گذشته

به گزارش بصیر، به دنبال نگرانی‌ها از تحولات عراق و اختلال در عرضه نفت دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک، قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رقم در ۹ ماه گذشته رسید. 

 
رویترز طی این گزارش نوشت: آیت الله علی سیستانی، بالاترین مرجع شیعیان عراق روز جمعه از پیروان خود خواست تا علیه گروه‌های تکفیری سلاح به دست بگیرند. 
 
بر همین اساس، طی هفته گذشته قیمت نفت در بازارهای جهانی شاهد افزایش ۴ دلاری بود. روز جمعه بازارهای نفتی در انتظار بودند تا ببینند که آیا درگیری‌های عراق پالایشگاه‌های جنوب بغداد را تهدید خواهد کرد یا نه. 
 
جیمز ویلیامز تحلیلگر بازار نفت در لندن در این باره به رویترز گفت: در حال حاضر، بازار به دنبال یک منطقه آسایش است. در صورتی که نیروهای تکفیری به منطقه نفتی عراق برسند، ما احتمالا شاهد قیمت بیشتری برای نفت خواهیم بود. 
 
قیمت نفت برنت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با ۳۹ سنت افزایش ۱۱۳٫۴۱ دلار در هر بشکه فروخته شد که بالاترین رقم از ۹ سپتامبر به شمار می‌رود. 
 
قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۳۸ سنت افزایش ۱۰۶٫۹۱ دلار در هر بشکه معامله شد که بالاترین رقم از ۱۸ سپتامبر محسوب می‌شود. 
 
قیمت نفت برنت در هفته گذشته بیش از ۵ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش هفته‌ای در جولای گذشته به شمار می‌رود و نفت خام آمریکا نیز در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی از ماه دسامبر قرار دارد. 

 

صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا