بیانیه بسیج دانشجویی بیش از ۵۰ واحد دانشگاه آزاد در مورد تحولات عراق + متن

به گزارش بصیر، متن کامل این بیانیه به زبان فارسی بدین شرح است:

 

«برادران و خواهران عزیز مسلمان!

 

“گاهی یکی با شما دشمنی می‌کند، اما اگر دقت کنید دشمنیِ او دشمنیِ اصلی نیست، تابعی است از یک عامل دیگر، از یک‌کس دیگر؛ دشمن اصلی را پیدا کنید. امروز یک عده‌ای در بخش‌های مختلف دنیای اسلام به نام گروه‌های تکفیری و وهابی و سَلَفی، علیه دنیای اسلام، دارند تلاش می‌کنند، کارهای بدی می‌کنند، کارهای زشتی می‌کنند؛ اما اینها دشمن‌های اصلی نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنی می‌کنند، حماقت می‌کنند اما دشمن اصلی، آن کسی است که اینها را تحریک می‌کند، آن کسی است که پول در اختیارشان می‌گذارد، آن کسی است که وقتی انگیزه آنها اندکی ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه‌دار می‌کند؛ دشمن اصلی، آن کسی است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و امت مظلوم اسلام می‌افشاند؛ اینها آن دست پنهانِ سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی است. این گروه‌های بی‌عقلی که به نام سَلَفی‌گری و تکفیر و اسلام با امت مظلوم اسلام مقابله می‌کنند، دشمن اصلی نیستند؛ ما اینها را فریب‌خورده می‌دانیم.

 

به آن‌ها می‌گوییم: تو اگر خطا و اشتباه می‌کنی و کمر به قتل برادر مسلمان خودت می‌بندی، ما تو آدمِ نادان و جاهل را کسی نمی‌دانیم که بایستی کمر به قتل او ببندیم؛ البته از خودمان دفاع می‌کنیم، هر کسی به ما حمله بکند، با مشت محکم ما مواجه خواهد شد.” (بیانات امام خامنه‌ای در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) ۹۳٫۳٫۱۴)

 

بدنه اصلی داعش، گروهک تروریستی تکفیری ۷۲ ملت، که خود را از روی جهل “دولت اسلامی عراق و شام” می‌خواند، پس از شکست‌های پی‌درپی در مقابل جبهه مقاومت در سوریه، از سوی هدایت‌گران اصلی ایشان یعنی آمریکا و اسرائیل به عراق کشانده شدند. دلیل اصلی این امر، نا امیدی از موفقیت این گروه در سوریه و نگرانی از بازگشت این تروریست‌ها – که البته دیگر بسیار ورزیده شده‌اند – به کشورهای خودشان در اروپا و دیگر نقاط عالم است؛ در طرح‌ریزی سرویس‌های اطلاعاتی بالاخره تکفیری‌ها در صحرای عراق یا سرکوب می‌شوند و نابود، یا موفق؛ که در این صورت نا امنی تا کنار مرزهای ایران امتداد می‌یابد.

 

این گروهک پس از جولان دو – سه ماهه در عراق، با به میدان کشیدن باقی‌ماندگان قصاب و بعثی حکومت صدام تهاجم گسترده‌ای را به عراق آغاز کرد که باعث تصرف بخش‌هایی از خاک عراق منجر شد. در این میان حرامیان تکفیری با غارت انبار مهمات پادگان‌ها و مراکز پلیس در محدوده تصرفات خود خیال شوم حمله به کربلای معالی را در ذهن خود می‌پرورانند و در این میان تا به حال دو حمله گسترده به سامرا انجام داده‌اند که با دفاع ارتش عراق نقشه آنان نابود شد. اما توجه به چند نکته ضروری است:

 

۱- می‌دانیم که با یاری خدای متعال و عنایت امام عصر(عج) مردم عراق با درک درست از سناریوی دشمن مبنی بر اختلاف‌افکنی شیعه و سنی بدور از درگیری مذهبی در دفاع از حرم اهل بیت سنگ تمام خواهند گذاشت.

 

۲- علمای امت اسلام از شیعه و سنی، به محض اطلاع از این تهدید، پیروان خود را به نبرد تمام عیار با حرامیان تکفیری و دفاع از ناموس امت اسلام فراخواندند. ضمن قدردانی و تشکر خالصانه از یکایک این ذخایر حقیقی اسلام، نباید سکوت رسواکننده خوارج امت که در زمان آرامش بر طبل تفرقه و تکفیر می‌کوبند را در این روزهای امتحان صداقت کتمان کرد. آیا نفاق این مدعیان پر سر و صدا را می‌توان از روی جهل و نادانی تصور کرد؟!

 

۳- بر دولت‌های اسلامی است تا به کمک دولت عراق شتافته و برای فائق آمدن بر این التهابات دست یاری به سوی ملت و دولت عراق دراز کنند.

 

۴- مخاطب اصلی ما، نه سران نافهم و بی‌سواد گروهک تروریستی داعش، که حامیان اصلی مالی و سیاسی‌شان یعنی سرویس‌های امنیتی آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عربستان است. هرگونه تعرضی به حرمین شریفین در سامرا، کاظمین، نجف و کربلا به حساب حامیان اصلی نوشته می‌شود که پاسخ ما به این تعرض همان است که پیشتر گفته شد:

 

و کلام آخر اتمام حجت با حرامیان داعش و اربابان نابخردشان: همه ما جوانان انقلابی ایران اسلامی، فرزندان اباعبدالله الحسین هستیم، برگرد تا سربند یا زهرا (س) نبستیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا