اختصاصی/ کارشناس فرهنگی در گفتگو با بصیر

کمبود شبکه های مقابله ای به تهدیدات دشمن کاملا محسوس است

به گزارش بصیر، ابوالقاسم فرجی در حاشیه جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر امام جمعه شهرستان فریدونکنار برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کشور عربستان که وهابیت آنرا اداره می کند وزارت خانه ای به نام امر به معروف و نهی از منکر دارد و این نشان از اهمیت موضوع در آن سرزمین وهابی مسلک دارد.

وی با بیان اینکه برای کارهای فرهنگی به بودجه نیازمندیم، خاطرنشان کرد: با شعار و برگزاری جلسات متعدد امور فرهنگی عملیاتی نمی شود بلکه باید با برنامه ریزی مدون در این مسیر گام برداشت.

کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه فریدونکنار قم مازندران است، اذعان داشت: برای تحقق و تکلیف به فریضه های الهی باید از کوچکترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده آغاز شود و سپس به محله، شهر، استان و کشور گسترش یابد.

فرجی با بیان اینکه سبقه دینی این شهرستان به قبل از انقلاب بازمی گردد، گفت: جنگ فیزیکی بسیار از جنگ نرم راحت تر است، ما همواره از ابعاد گسترده هجمه های به راه انداخته شده از سوی ماهواره های غرب می نالیم اما خود برای پاسخ به این هجمه ها چه کار فرهنگی انجام دادهایم و چه تعداد شبکه با کیفیت برای مقابله با این تهدیدات به راه انداخته ایم.

وی افزود: فریدونکنار و مردم ولایی آن اعتقادات و باورهای دینی بالایی دارند اما ناهنجاری هایی که مسافران برای ما به ارمغان می آورند چهره شهر را نازیبا می کند، اگر بخواهیم از ادارات برای ارشاد و راهنمایی آنها استفاده کنیم این امر غیر قابل حصول است، چرا که مسافر عمدتا هیچ کاری با ادارات شهر ندارند و برای تفریح و گذران اوقات فراغت سفر می کنند بنابراین بهتر است کارهای فرهنگی را بهتر از گدشته انجام دهیم.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: باید ابتدای ورودی و خروجی شهر را به تمثال مبارک شهدا همراه با تبلیغات محیطی در باب امر به معروف و نهی از منکر مزین کنیم تا وقتی مسافر به شهر وارد می شود این موضوع را درک کند که این شهر متعلق به شهدا است.

فرجی عنوان داشت: نصب بنر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر روی ماشین های نیروی انتظامی، حوزه ها و پایگاه های بسیج، تجلیل از دختران زیر ۱۰ سال چادری و پسران قاری و یا حافظ قرآن نیز می تواند در احیای این فریضه موثر باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا