چگونگی ارائه شکایت از مدارس متخلف

مسعود ثقفی در پاسخ به این پرسش که ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس آغاز شده است و برخی از خانواده‌ها برای ثبت نام در مدارس با مشکلاتی همچون دریافت وجه یا سایر مسائل مواجه می‌شوند، در هنگام بروز مشکل هنگام ثبت‌نام خانواده‌ها به کجا مراجعه کنند؟‌اظهار داشت: امسال در هر منطقه آموزش و پرورش شهر تهران یک ستاد ثبت نام فعال است.

وی افزود:‌ در آموزش و پرورش شهر تهران ۱۹ ستاد ثبت نام در مناطق و یک ستاد ثبت نام مرکزی داریم که هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده پاسخگویی به سوالات مردم و رسیدگی به شکایات احتمالی آنها هستند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه ستادهای ثبت نام بر فرآیند ثبت نام دانش آموزان نظارت می‌کنند،‌گفت:‌ ثبت نام دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم از فردا آغاز می‌شود،‌ثبت نام دانش‌آموزان ابتدایی نیز از ۱۸ خرداد آغاز شده است.

ثقفی بیان کرد:‌تاکنون در مقطع ابتدایی شکایت خاصی را نداشته‌ایم.اما هر خانواده‌ای که هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه شد این موضوع قابل پیگیری است یعنی خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به ستادهای ثبت نام در مناطق شکایت خود را مطرح کنند.

وی افزود:‌ شماره تماس ستادهای ثبت نام و آدرس آنها در سایت آموزش و پروررش شهر تهران به آدرس www.tehranedu.ir قابل مشاهده است؛‌ اگر خانواده‌ای به این ستادها مراجعه و شکایت خود را اعلام کرد ظرف مدت ۷۲ ساعت به این شکایت پاسخ داده می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که بسیاری از مشکلات خانواده‌ها هنگام ثبت نام فرزندانشان دریافت وجه اجباری در مدارس است، گفت: مداس نمونه دولتی، سمپاد و شاهد هنگام ثبت نام اجازه دریافت وجه دارند،‌مدارس هیئت امنایی نیز با شرایطی از جمله اینکه استفاده از کلاس‌های فوق برنامه الزامی نباشد و دریافت مجوز از اداره آموزش و پرورش منطقه بابت برگزاری کلا‌س‌های فوق برنامه، اجازه دریافت شهریه را هنگام ثبت نام دارند.

ثقفی ادامه داد: مدارس دولتی عادی که عمده مدارس ما جزء این گروه هستند اجازه دریافت وجه هنگام ثبت نام را ندارند و بعد از شروع سال تحصیلی و تشکیل انجمن اولیاء و مربیان می‌توانند نسبت به جمع آوری کمک‌‌های مردمی اقدام کنند.

وی با ارائه یک توصیه به خانواده‌ها گفت: اولیاء اگر هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه شدند حتما این موضوع را با ارائه مستندات به مراجع ذیربط گزارش دهند تا اگر حقی از آنها تضییع شده است این حق بازگردانده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا