رنو به دنبال شریک مالی برای ازسرگیری فعالیت در ایران

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری رویترز ، این خودروساز فرانسوی به دنبال یک شریک مالی برای ازسرگیری کامل فعالیتهایش در ایران بوده و سرگرم مذاکره با دولتهای آمریکا و فرانسه در این خصوص است.

اساس گزارش رویترز رنو مشتاق است ساخت و فروش خودرو در ایران را با ایران خودرو و پارس خودرو شریکان ایرانی خود از سربگیرد و موقعیت بازار قابل توجهی را که پیش از تشدید تحریمهای غربی در سال ۲۰۱۱ از آن برخوردار بود، مجددا به دست بیاورد.

رقیب فرانسوی این شرکت پژو سیتروئن نیز خواهان افزایش فروش در ایران است. تحلیلگران معتقدند در صورت بهبود روابط دیپلماتیک و کاهش تحریمها، بازار خودروی ایران نرخ رشد سریعی خواهد داشت که فروش آن می‌تواند از دو میلیون دستگاه در سال فراتر رود.

ژروم استال، مدیر عملکرد رنو چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاریها اظهار کرده بود: این شرکت به دنبال یک شریک مالی است که طبق همه مقررات بین المللی عمل کند و به رنو امکان دهد فعالیتهایش در ایران را ازسربگیرد.

وی در ادامه افزوده است: رنو در تلاش است تا موقعیتش را به دولت آمریکا و دولت فرانسه و همچنین در مورد نوع و نحوه فعالیتش توضیح دهد.

استال خاطرنشان کرد بانکهای بین المللی و ترک در این خصوص با رنو وارد مذاکره شده اند.

رنو در ژانویه اعلام کرد که ارسال قطعات به ایران را از سرگرفته و انتظار دارد تولید خودرو در این کشور تا پایان نیمه اول سال ۲۰۱۴ رشد تدریجی پیدا کند.

این شرکت در آن زمان اعلام کرده بود کاهش تحریمها امکان داده تا ارسال قطعات برای مونتاژ خودرو در حجم اندک به ایران را آغاز کند اما مشتاق است پیش از راه رسیدن رقیبان دیگر پس از هر گونه توافق جامع ایران با غرب، موقعیت بازار قبلی را مجددا به دست بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا