بصیر

مرکز عالی برای اجرا و هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی وجود ندارد

به گزارش بصیر، لاله افتخاری در جلسه مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیران فرهنگی مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران در پاسخ به این سوال خبرنگاری که متأسفانه موازی‌کاری میان ادارات استان در ارتباط با طرح سالم‌سازی دریا دیده می شود و در زمان پاسخگویی هر کدام مسئولیت را به گردن دیگری می اندازند، شما چه راهکاری ارائه می کنید، بیان داشت: باید سند جامع نوشته شود و با ایجاد یک قرارگاه مسئولیت فرهنگی به دستگاه‌ها داده شود.

وی افزود: اخیراً دعوتی از مسئولان فرهنگی کلان کشور داشتم که در واقع ما قرارگاه فرهنگی که مدیریت در اجرا داشته باشد را نداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاستگذاری‌های کلان را باید داشته باشد ولی چون مرکز عالی برای اجرا و هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی وجود ندارد برای همین موازی کاری پیش می آید که گاهی همپوشانی و گاهی نیز خلا زیادی مشاهده می شود.

افتخاری در پاسخ به این سوال که چطور باید قرارگاه فرهنگی تأسیس کرد، خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این کار را انجام دهد یا اینکه مجلس قانونگذاری کند تا به نحوی بتواند یک جایگاهی برای پایش فعالیتهای فرهنگی اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: در سطح کلان، وظیفه شورای انقلاب فرهنگی است که ریاست آن برعهده رییس جمهور به عنوان رییس قوه مجریه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: شاید بیشتر از این نیاز باشد که باید قانونگذاری صورت گیرد یا در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا