سکونت دو افعی در یک منزل مسکونی!

ˈمحسن احمدی ˈ افزود: نیروهای امدادی آتش نشانی در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک ساکنان این واحد مسکونی، به محل اعزام و با استفاده از تجهیزات مخصوص، مارها را به دام انداختند.

وی با بیان اینکه این دو حلقه مار از زمینهای کشاورزی جنب این واحد مسکونی وارد منزل شده بودند، خاطرنشان کرد: طول یکی از این مارها یک متر ونیم و دیگری یک متر بود.

احمدی ادامه داد: گروه اعزامی آتش نشانی این مارهای سمی را که در درون دیوارهای حیاط این واحد مسکونی مخفی شده و حالت تهاجمی به خود گرفته بودند را به دام انداختند.

احمدی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه جانوران، پیش از هراقدامی برای از بین بردن و یا گرفتار کردن آنها، بی درنگ با سامانه ۱۲۵تماس بگیرند.

مار جعفری گونه ای از افعی زهردار است که در مناطق خشک آفریقا، خاورمیانه، پاکستان، هند و سری لانکا پیدا می شود و تا کنون هشت گونه آن شناخته شده است .

این نوع مار با مالیدن بخش هایی از بدنش به یکدیگر، تولید صدای هشداری هیس گونه ای می کند و مسئول بیشتر مارگزیدگی ها در جهان است.

در سال جاری هشت حادثه مشابه مبنی بر وجود مار و افعی در مناطق مسکونی شهری و خودروها در استان مرکزی گزارش شده که در تمامی این موارد این خزنده ها توسط آتش نشانان زنده گیری و به طبیعت منتقل شده اند.

در یکی از این حوادث مار یک شهروند اراکی را نیش زده که فرد مصدوم با انتقال به موقع بیمارستان نجات یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا