شبکههای اجتماعی و ماهواره باید کنترل شوند /واکنش آیت الله علم الهدی به سخنان اخیر روحانی
به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه نهم خرداد ماه به قرارگیری روز جمعه بین دو عید، گفتند: این روز جمعه بین دو عید قرارگرفته است، عید مبعث رسول اکرم (صلیالله علی واله وصلم) و میلاد مسعود سالار شهیدان، ابیعبدالله الحسین (علیهالسلام) یعنی هردو خود پیغمبر است چون پیغمبر فرمودند «حسین منی و انا من حسین»؛ روز مبعث علت محدثه اسلام و سوم شعبان سالروز پیدایش علت موحییه اسلام است.
مبعث پیغمبر با ابقای سیدالشهدا جهانی و نهادینه شد و اگر امام حسین (علیهالسلام) نبود و پیغمبر حسین را نداشت، اسلام را هم نداشت، نهادینه شدن دین را هم نداشت، علت محییه بعثت پیغمبر و اصالت پیغمبر، وجود اقدس حضرت سیدالشهدا شد، چرا؟ به خاطر دفاع امام حسین و با خاطر پاسداری امام حسین از انقلاب پیغمبر در مقابل تهاجم دشمن.
ایشان افزودند: خدا در سوره مبارکه انعام آیه 112 و 113 نکتهای را مشخص میکند، گاهی از اوقات تأمل در بعضی از نکات قرآنی، که گویی تصویر میکند این آیه قرآن برای امروز ما نازلشده است، میفرماید :« کَذَلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الإِنسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاء رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ» ای پیغمبر، ما قراردادیم برای هر پیغمبری دشمنی از شیاطین جن و انس؛اینکه خداوند میگوید «ما قراردادیم» به چه معناست بحث تفسیری مفصلی دارد که مفسرین شیعه در مورد «جعلنا و جعل عدو» بحث کردهاند.
در این آیه دو نکته است، اول اینکه میگوید پیغمبر دشمن دارد، اینکه مسلم است، هر پیغمبری دشمن دارد و پیغمبر ما هم دشمن دارد و دشمن پیغمبر هم مال یکزمان نیست، مال یکوقت و فصل نیست، محدود نکرده قرآن، نکته دوم اینکه این شیاطین جن و انسی که دشمن پیغمبرند، «یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ» در مورد این آیه مفسرین گفتهاند دو احتمال وجود دارد، یکی که شیاطین جن به شیاطین انس به انسانهای شیطان وحی کنند، راهنشان دهند، توطئه را به آنان یاد دهند و یک احتمال دیگر هم این است که خود شیاطین انس، بعضیها به بعضی دیگر در عداوت با پیغمبر چیزی یاد بدهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ارتباط بین دشمنان پیغمبر، ابزار عدوات آنان است، تصریح کردند: درهرحال، جریان ارتباطی بین دشمنان پیغمبر که شیاطین جن و انس هستند، این جریان ارتباطی ابزار اجرای عداوت و دشمنی با پیغمبر است. این جریانهای ارتباطی ابزار عداوت و دشمنی با پیغمبر است، نکته سومی که در آیه است، این است که میفرماید « وَلَوْ شَاء رَبُّکَ مَا فَعَلُوهُ» اگر خدا بخواهد اینها نمیتوانند دشمنی کنند، مفسرین گفتند اگر دشمنی دشمنها به مشیت خداست، گفتهاند که اینچنین نیست، یعنی اینها با همه قدرت و توانی که دارند از تحت قدرت خدا خارج نیستند، اینها محکوم قدرت خدا هستند، « فَذَرْهُمْ وَمَا یَفْتَرُونَ» هر کاری میخواهند انجام دهند، اینها در مقابل خدا کارهای نیستند و در مقابل خدا کاری از آنان برنمیآید.
در آیه 113 میفرماید: « وَلِتَصْغَى إِلَیْهِ أَفْئِدَةُ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ وَلِیَرْضَوْهُ وَلِیَقْتَرِفُواْ مَا هُم مُّقْتَرِفُونَ» آنکه مشکل ایجاد میکند اینجاست که دلهای آدمهای بیایمان متوجه این دشمنان پیغمبر است، یعنی این پیادهنظام دشمنان پیغمبر افراد بیایماناند و با آن جریان ارتباطی «یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ» شروع می کنند افراد بیایمان را استخدام کردن و به سربازی گرفتن برای اینکه دلهای افراد غیر مؤمن وقتی گوش به حرف دشمنان داد و گوش به حرف وحی بعضی به بعضی داد، در مقابل آن جریانهای ارتباطی دلهای افراد بیایمان وقتی تسلیم و خاضع شد، والیختلفو ماهم مختلفون؛ یعنی اگر این مسئله دوم نباشد، اینها کسی را پیدا نکنند که القائات، الهامات در جریان ارتباطیشان آنها را متأثر نکنند، آنان نمیتوانند عداوت و دشمنی خود را با پیغمبر اجرا کنند. پاسداری امام حسین در مقابل چنین چیزی بود، در مقابل چنین عداوتی بود.
ایشان به دلیل نامگذاری سوم شعبان به عنوان روز پاسدار اشاره کردند و اظهار داشتند: همانطوری که سیدالشهدا علیهالسلام پاسداریاش شد علت محییه اسلام، امروز پاسداری ما هم علت محییه اسلام است. چرا روز ولادت امام حسین را گفتند روز پاسدار؟ خدا رحمت کند امام بزرگوار را که سوم شعبان را روز پاسدار اعلام کردند، این به خاطر این است که همانطوری که امام حسین پاسداریاش از دین و شریعت پیغمبر وسیله و امکان بقای دین پیامبر را فراهم کرد، امروز آن رسالت حسینی که پاسداری از رسالت اسلام و انقلاب است، بهعنوان یک اصل باید در جامعه ولایی و انقلابی ما پذیرفتهشده باشد. «تکبیر»
سپاه پاسداران یک جریان تشکیلاتی پاسداری است اما اصل پاسداری به هر انسانی تعلق میگیرد که وابسته به امام حسین باشد، دنبالهرو ابیعبدالله است و لذا بدنه عملیاتی و اجرایی سپاه پاسداران را امام بزرگوار بسیج قراردادند، بسیج یعنی مردم، یعنی این سپاه اعضایش چند نفرند؟ چند پاسدار دارد؟ اصلاً پاسدار برای سپاه حد دارد، اندازه دارد؟ تعداد محدود دارد؟ نه، بسیج، یعنی همه مردم در عرصه انجام رسالت پاسداری بدنه عملیاتی و اجرایی این تشکیلاتی پاسداری از این انقلاب و اسلاماند. لذا سوم شعبان نگفتند روز سپاه پاسداران، گفتند روز پاسدار، هرکسی که پاسدار است.
ایشان به لزوم ایستادگی و نگهبانی از دین در عرصه فرهنگ اشاره و خاطرنشان کردند: تأکید امروز ما باید بدانیم که ما در عرصه نگهبانی از دین، پیگیری و پیروی از رسالت حسینی و کربلایی باید پاسدار باشیم، یعنی حفاظت کنیم این اصول را و نقطه ضربهپذیر انقلاب ما ، اسلام ما از روز اول تا به امروز یک حوزه و یک عرصه بوده است و آن عرصه و حوزه فرهنگ است، در این حوزه بایستی ما پاسداری کنیم و ما محکم هم پای این جریان ایستادهایم، نمیتوانیم نایستیم و خصوصاً امسال را که ولی امر مسلمین اعلام کردند سال فرهنگ.
مجاز به تضعیف دولت نیستیم
آیت الله علم الهدی افزودند: برادران و خواهران، نکتهای را که میخواهم عرض کنم، طبق معمول همیشه تذکر میدهم، ما در مقام تضعیف دولت نیستیم، تضعیف دولت هم کار درستی نیست، اعضای دولت، مسؤولین دولتی، وزرا، اینها کارگزار این نظامند، حق نداریم اینها را تضعیف کنیم، رئیسجمهور غیرازاین که مردم به او رأی دادند، نصبشده ولی امر مسلمین است، طبق اعتقادی که ما به امام زمانداریم، مجتهد جامعالشرایط، حجت امام زمان است، مجتهد جامعالشرایطی که اقامه حکم میکند بهعنوان ولیفقیه که حجت امام زمان است، صریحاً اعلام کرد من شمارا به عنوانی که رأی اکثر مردم را آوردید بهعنوان رئیسجمهور جمهوری اسلامی منصوب میکنم، رئیسجمهوری که منصوب ولی امر است از نظر ما محترم است.
اما به این معنا نیست که ما پاسداری نکنیم، به آن معنا نیست که پرچم پاسداری را زمین بگذاریم، ما پاسداریم و همه ما نیز پاسداریم و باید در عرصه پاسداری از این انقلاب در حوزه فرهنگ محکم بایستیم. بنده از هیچ عملیات روانی عقبنشینی نمیکنم، با هیچ حمله و مسخره و استهزا و این برخوردها جا نمیزندم، بنده پای حرفم ایستادهام و سفت و محکم میگویم، شبکههای اجتماعی و ماهواره در این کشور بایستی کنترل شود و بایستی ممنوع شود. «تکبیر»
این خداست، این قرآن است، در سوره انعام آیه 112 و 113 میگوید دشمنان پیغمبر با شبکه ارتباطی که بعضیشان به بعضی اشاره میکنند، وحی میکنند و القا میکنند، عداوت با پیغمبر را اجرا میکنند، این قرآن است که میگوید، مصداق امروز شبکههای اجتماعی است.
ایشان تأکید کردند: آقایی که صاحب فیسبوک است یک صهیونیست است، صهیونیستی که رئیسجمهور اسرائیل میگوید الآن وجود او در عرصه خدمت به صهیونیست نفر اول است و نتانیاهو نفر دوم است، این صاحب فیسبوک است، 19 میلیارد دلار واتس آپ را خریده، این شبکه اجتماعی، وقتی یک صهیونیست 19 میلیارد دلار داده و شبکه اجتماعی را خریده، این شبکه اجتماعی را به شبکه اجتماعی خودش ضمیمه کرده است برای چیست؟ جز برای دشمنی با پیغمبر؟ یعنی ابزار عداوت با رسولالله از این قویتر میخواهید؟ آنوقت شما میگویید ما باید در این مملکت آزادباشیم.
امامجمعه مشهد با تأکید بر اینکه ما شبکه ارتباطی را میفهمیم، بیان داشتند: ما شبکه ارتباطی را میفهمیم، تعامل طرفین میفهمیم، شبکه اجتماعی را متوجهیم، یک شبکه اجتماعی که کلیدش دست دشمن پیغمبر است، یک شبکه اجتماعی که ابزار تلقین عدواتها و دشمنیهای با اسلام و دین و قرآن است، شما روزی شبکه اجتماعی را میتوانید آزاد بگذارید که خودتان در مقابلش برنامه داشته باشید، خودتان مدیریت صلبی نسبت به این شبکه بتوانید اجرا کنید، بتوانید دقیقاً از جریانهای ارتباط مفید این شبکه استفاده کنید و جریانهای مضر و زیانبار و مهاجم با دین را در این شبکه از بین برید در مردم، شما که چنین امکاناتی ندارید و بنای این کار را ندارید؛ نه دولت قبل این کار را نکرده بود و نه این دولت این کار را کرده.
ایشان افزودند: شما هیچ طرح و برنامهای برای مدیریت این شبکهها ندارید، چطور میخواهید این آفت بزرگ را در دسترس مردم قرار دهید، عزیزان، ما خدایی نکرده نمیخواهیم کسی را تضعیف کنیم اما این درست نیست که بیایید حرفهای کسانی را که چندی قبل در یکزمانی ادبیات کسانی بود که میخواستند یک عده بیدین را در این مملکت دنبال سرشان راه بی اندازند با این ادبیات حرف میزدند و بعد فتنه 88 پیدا شد و شعارهای جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان سر دادند و سروکله آنان در فتنه پیدا شد و مردم آنان را شناختند که وابسته دشمناند، اینکه آنان ادبیات آنها یک روز بود/ف درست نیست امروز بعضی مسؤولین ما آن ادبیات را دوباره تکرار کنند.
آیت الله علم الهدی اظهار داشتند: اینکه ما با شلاق نمیخواهیم مردم را به بهشت ببریم، این ادبیات آنها بوده، مسیر فطری انسانها بهشت است، انسانها با مسیر فطری خودشان بهصورت عادی به بهشت میروند، پیغمبر مبارزه میکرد باکسانی که جلوی بهشت رفتن را میگرفتند، ما با نهی از منکر داریم میجنگیم باکسانی را که جلوی بهشت رفتن بهشتیان را میگیرند نه اینکه بخواهیم کسی را بهزور به بهشت ببریم، شلاق که سهل است، تا پای جانمان در مقابل آنها میایستیم، با همه قدرت میجنگیم باکسانی که جلوی بهشت رفتن بهشتیان را میگیرند. «تکبیر»
زمان رسانههای تکصدایی و رسانه منبر گذشته؟ منبر شعار پیغمبر اکرم بود و تا روز ظهور امام زمان هست. یعنی چه این حرفها که میزنید؟ برای که این حرفها را میزنید؟ این حرفها را برای غربیها میزنید؟ غربیها همه رسانههایشان تکصدایی است، مگر بیبیسی تکصدایی نیست؟ این رسانه تایمز، اینهمه مجلات، روزنامهها و شبکههای اطلاعرسانی، بااینهمه شبکههای ماهوارهای که تایمز دارد، در رأسش یک صهیونیست است، و این تکصدا یک صهیونیست است در دنیا، دنیای امروز، استکبار تکصدا دارد در عرصه تبلیغات و رسانهها ظاهرشده است، شما میخواهید حرفی بزنید که آنان خوششان بیاید؟ آنان خودشان تکصدا هستند، رسانه تکصدا را به چه کسی میگویید؟ برای یک عده غربزده حرف میزنید که از شما راضی باشند که خود اینان هم دنبالهروی مستکبران هستند و تکصدا هستند.
ایشان خاطرنشان کردند: اگر در خطبه نماز جمعهای در منبر امام حسین نهی از منکر شود میشود رسانه تکصدایی؟ زمان تکصدایی گذشته؟ آدم تعجب میکنم از برخی بزرگان که این حرفها را میزنند، این حرفها زمانی ادبیاتشان بود و آنها امروز بهعنوان فتنهگر در این مردم شناختهشدهاند، شما فکر میکنید با این حرفها چه کسانی دنبال سر شما راه میافتند و چه کسانی از شما راضی میشوند و چه کسانی را میخواهید راضی کنید در این مملکت؟
یکمشت اباهی گر، عیاش، خوشگذران، هوسباز و جفتکاندازی که میخواهند پایشان را بگذراند روی دوش همه مردم و با آن اوج عیاشی و مطامع اقتصادی و لذایذ نفسانیشان برسند، اینها را میخواهید از خودتان راضی کنید؟ 35 سال از این انقلاب میگذرد و اینها جز ضرر چیزی نداشتهاند، اگر انقلاب 35 سال مانده به خاطر این نیروهای متدین جانبرکفی است که رفتهاند روی میدان مین، از همه وجودشان دوتا قلم استخوان باقیمانده، اینها خدمت به این نظام و انقلاب کردهاند و عزیز که امروز مسؤول اجرایی این نظام میشود یا زمام مدیریت اجرایی و زمام مدیریت نظام را به دست میگیرد، باید چه دستهای را ازخودراضی کند؟