با وجود آزاد‌پز شدن 14 نانوایی در فریدونکنار؛

کیفیت نان همچنان در فریدونکنار نامرغوب است/ لزوم نظارت «جدی» مسئولان

بصیر، در حالی که آخرین روزهای سال ۱۳۹۳ را پشت سر می‌گذاشتیم، مسئولان از آزادپز شدن ۱۴ نانوایی در شهرستان فریدونکنار خبر داده بودند.

این افزایش قیمت به دلیل بیشترشدن رقابت برای تولید نان با کیفیت صورت گرفته بود و ۱۴ نانوایی در فریدونکنار مجاز بودند که نان تولیدی خود را از ۵۰۰ تومان دولتی، بیشتر بفروش برسانند.

به گزارش بصیر، این افزایش قیمت نه تنها کیفیت نان را در فریدونکنار مرغوب نکرد بلکه هیچ رقابتی نیز در میان آزادپزان ایجاد نشد و تمامی این نانوائی‌ها نان تولیدی خود را با قیمت ۷۰۰ تومان به فروش می‎‌رسانند که به نظر می‌رسد این کار برای جلب مشتری به صورت هماهنگ انجام شده است.

عدم تغییر کیفیت نان در فریدونکنار و همچنین تفاوت نداشتن نان آزادپزان با نان‌های تولیدشده به نرخ دولتی مردم را به خرید این قوت غالب با همان قیمت دولتی سوق داده به طوری‌که بیشتر آزادپزان این شهرستان زمان بیشتری را در مغازه‌های خود برای فروش روزانه‌شان صرف می‌کنند.

برخی شنیده‌ها نیز از آن حکایت می‌کند که اندازه نان‌های تولیدشده در آزادپزها نیز با یکدیگر بسیار تفاوت دارد که این نشان از وزن کم آن چانه دارد!

اما آنچه به نظر می‌رسد این است که مسئولان باید بیش از یک «سرزدن» معمولی نظارت خود را افزایش دهند و در هنگام بازرسی علاوه بر وزن‌کردن چانه نان، کیفیت پخت شده این محصول را نیز در نظر بگیرند تا در صورت نامرغوب بودن این ماده غذایی با تذکرات و جریمه‌های به موقع، جلوی این تخلف گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا