آغاز به کار تدریجی سفارت‌های ایران و انگلیس

بصیر: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و انگلیس گام به گام از سر گرفته می‌شود.
 
مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز (چهارشنبه) در پاسخ سوالی در رابطه با آغاز به کار مجدد سفارتخانه‌های ایران و انگلستان گفت: از شهریور سال ۹۲ طی ملاقاتی که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل میان ایران و انگلیس صورت گرفت توافقی حاصل شد که بر مبنای آن قرار است بتدریج و بصورت گام به گام روابط دو کشور از سر گرفته بشود.
 
وی ادامه داد: از آن زمان روند ازسرگیری روابط ایران و انگلیس بصورت گام به گام صورت گرفته است. با انتخاب کاردارهای غیرمقیم و ترددی فعالیت ها شروع شده و شاهد آغاز به کار سفارت ایران نیز بودیم که برای ارائه خدمات به هموطنانمان در انگلیس کار خود را شروع کرد و این فعالیتها ادامه دارد.
 
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه شاهد اعلام نظر مقام های انگلیسی برای شروع به کار سفارتشان در ایران بودیم افزود: بطورکلی مسیر تدریجی آغاز به کار سفارتهای ایران و انگلستان در حال طی شدن است و امیدواریم بتوانیم با تصمیماتی که دوطرف می گیرند کاردارهای غیرمقیم را در فرصت مناسبی به کاردار مقیم تبدیل کنیم تا بتوانند کارها را روانتر انجام داده و بتوانیم وارد فضاهای جدیدتری بشویم.
 
افخم ادامه داد: در رابطه با خسارت سفارت انگلستان هم باید بگویم پروسه دیگری است که در رابطه با آن هم اظهار نظر شده است و تعیین خسارت ، چگونگی پرداخت آن و میزان ابعاد و جزئیات خسارت همگی باید بررسی شوند، که هنوز وارد این پروسه نشدیم.

خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا