حمل مواد مخدر ۲۹ زائر خراسان شمالی را از سفر حج بازداشت

به گزارش بصیر به نقل از ایرنا: این متخلفان از آغاز عملیات اعزام زائران عمره مفرده در سال گذشته تا خرداد امسال از این سفر بازمانده اند.

وی افزود: اعزام این افراد به سرزمین وحی در ایستگاه پروازی مشهد به سبب داشتن مواد مخدر متوقف و از خروج آنان جلوگیری شد.

وی گفت: برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران، گذرنامه زائرانی که اقدام به حمل مواد مخدر به خارج از کشور کنند، باطل شده و در صورت تکرار این عمل نیز پنج تا ۱۵ سال ممنوع الخروج می شوند.

شاد افزود: در کشور عربستان قوانین سختگیرانه ای در باره مواد مخدر اعمال می شود و کشف حتی یک گرم مواد مخدر مجازات های سخت و سنگینی در پی دارد.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به آغاز اعزام زائران حج تمتع از شهریور امسال گفت: با توجه به حرمت مواد مخدر از نظر اسلام، لازم است زائران حج تمتع از هرگونه انتقال مواد مخدر خودداری کرده و افراد آلوده به مواد مخدر نیز پیش از اعزام ترک کنند.

شاد افزود: برابر شیوه نامه های ابلاغی، هیات پزشکی حج به دلیل مشکلات معتادان در سفرهای حج، اعزام این افراد را ممنوع کرده و صلاحیت جسمانی آنان را رد خواهند کرد.

وی سهمیه امسال این استان برای اعزام به عمره مفرده را شش هزار و ۹۷۶ نفر شامل زائران و عوامل اجرایی اعلام و اظهار کرد: آخرین گروه از زائران عمره مفرده استان، صبح امروز از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مدینه منوره اعزام شدند. ک/۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا