معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین

در اختیار داشتن رسانه به معنای نقد تند و جانبدارانه از جریان خاصی نیست

به گزارش بصیر،  جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه استان با حضور معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور در محل سپاه کربلای مازندران برگزار شد.

اسماعیل احمدی با بیان اینکه رسانه های کشور در امر اطلاع رسانی به ارزش خبری «شهرت» توجه داشته باشند، بیان داشت: «شهرت» تنها به معنای انتقال اخبار مدیران و مسئولان به دلیل جایگاه و سمت آنها نیست.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، افزود: «شهرت» ارزش خبری به معنای انتقال دغدغه ها و مشکلات مردم «کشاورز، روستایی» که اگر به طورمناسب تیترگذاری و اطلاع رسانی صورت گیرد، هم مشکلات افراد جامعه را به خوبی انعکاس می دهد و هم در افزایش مخاطب رسانه ها تاثیرگذار خواهد بود.

این مدرس روزنامه نگاری به اهداف دشمن در سمت و سو دادن به رسانه های داخلی برای افزایش ترویج فرهنگ بیگانه، ابراز داشت: معنای حرفه ای بودن رسانه ای، طوری از سوی دشمن برای ما بیان شده است که در «شهرت» ارزش خبری به دنبال شخصیت های هالیوودی و بزرگنمایی آنها هستیم.

وی به ویژگی های رسانه اسلامی از دیدگاه رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اذعان داشت: رسانه اسلامی منادی وحدت، امیدآفرین است و در حوزه های مختلف با مطالعه بیانات رهبری درباره راه حل مشکلات سعی می کند، حل آنها را از مسئولان مطالبه کند.

احمدی به تعریفی از انتقاد رسانه ای پرداخت و گفت: در اختیار داشتن رسانه به معنای نقد تند و جانبدارانه از جریان خاصی نیست و در حقیقت باید نقد اخلاقی، دور از توهین و افترا و سازنده باشد.

این مدرس روزنامه نگاری با اشاره به اینکه لازم است در حجم اخباری که به دست رسانه ها می رسد، تدبر کنند و سپس انتقال دهند، افزود: اگر رسانه ای اسلامی کار می کند، باید به گفتمان اسلامی نیز توجه داشته باشد.

وی افزود: لازم است همانطور که شعار اسلامی بودن می دهیم، عمل اسلامی هم انجام دهیم تا منویات رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران را پیروی کنیم.

مشکلات مالی رسانه ها برای تأمین کاغذ و چاپ، آستانه پایین مدیران استانی نسبت به نقد رسانه ها، چگونگی عمل کردن به اهداف رسانه اسلامی و… از جمله موارد مطرح شده خبرنگاران مختلف بود.

در پایان نیز معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور، راه حل هایی را مانند استفاده از ظرفیت مردمی در رسانه ها و خیرینی که مایل به تأمین منابع مالی رسانه هستند، تربیت و استفاده از کادر خبرنگاری مناسب را مطرح کرد.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا