اختصاصی/ فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

لزوم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر/  در جامعه ما بعضی ها صلاحیت خود را بر دولت ترجیح می دهند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، محمد حسین زاده لداری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: اعتیاد به عنوان چهارمین معضل جامعه جهانی در کنار فقر و بیکاری، معضلات زیست محیطی و هسته ای و افزایش بی رویه جمعیت قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و تکرار نام اقتصاد در شعارهای سال، نشان از دغدغه ویزه رهبری برای رفع مشکلات معیشت مردم دارد.

فرماندار فریدونکنار ادامه داد: یکی از علت های مهم گرایش به اعتیاد مشکلات اقتصادی است، در صورت سامان یافتن اقتصاد کشور آسیب های اجتماعی نیز کاهش یافته و مسئله مواد مخدر نیز آسان تر کنترل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد فرهنگ کارشناسان و صاحب نظران بارها اعلام کردند آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد ریشه در مسائل فرهنگی و یکی از راه های اساسی برای مقابله با آنها فعالیت فرهنگی است.

حسین زاده با بیان اینکه فرهنگ یک مقوله گسترده ای ای است که روح جمعی یک جامعه بر روی آن شکل می گیرد، یادآور شد: آگاهی عمومی نسبت به مواد مخدر بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر نیازمند یک عزم ملی است، زیرا این مسئله جنبه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد و تنها راه مقابله و موثر با آن عزم ملی است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در ادامه با اشاره به اینکه انجام کارهای بزرگ در کشور نیازمند عزم ملی است و ما نیز در این حوزه درسال جاری موضوع عزم ملی را را باید مورد توجه قرار دهیم، گفت: در دستیابی به موفقیت و در جنبه های گوناگون علاوه بر عزم ملی به مدیریت جهادی نیازمندیم، جهاد نیز نوعی از خود گذشتگی است و کسی که کارهایش را جهادی انجام می دهد باید امورش برای خدا و در راه خدا باشد.

حسین زاده تصریح کرد: اگر می خواهیم مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور حل شود باید مدیریت جهادی را مد نظر و سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تاثیرات مخرب مواد مخدر بر پیکره اقتصاد و فرهنگ جامعه بر کسی پوشیده نیست، یکی از مهمترین عوامل در کاهش رشد اقتصادی و اختلال در اقتصاد و تولید ملی و بروز ناهنجاری های فرهنگی در کشور اعتیاد است.

حسین زاده افزود: شیوع و گسترش مواد قاچاق، عرضه مواد روان گردان در جامعه بسیار فراوان است، در این راستا بر اساس منویات مقام عظمای ولایت در سال جدید عزم ملی و مدیریت جهادی به عنوان دو عنصر اساسی و کلیدی در رفع بحران مواد مخدر، بحران های اقتصادی و اجتماعی، و تهدیدات بین المللی نقش بسیار مهمی دارد.

فرماندار فریدونکنار ادامه داد: اعتیاد بیماری روحی، جسمی و روانی است که در مدت زمانی طولانی شکل می گیرد و مهمترین دلیل آن نیز پنهان ماندن از اجتماع است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه ما بعضی ها صلاحیت خود را بر افکار و برنامه های دیگران و حتی دولت ترجیح می دهند، تاکید کرد: لازمه حرکت اجتماعی، احترام به افکار دیگران، تعامل و هم اندیشی است، مسئولین و مدیران تمام نهادهای دولتی و خصوصی در مبارزه با مواد مخدر می توانند هم مصرف کننده و بهبود یافته را دوست بدارند و برای نجات آنها چاره اندیشی کنند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن مباره با مواد مخدر رویکردی بسیار مفید است، چرا که هر گاه مردم در متن حرکت قرار گرفتند آن حرکت به سرانجام رسیده و آن رویکرد نتیجه داده است.

فرماندار فریدونکنار عنوان داشت: این رویکرد نیازمند به آموزش، تخصص و تعهد است، رسانه های تصویری، صوتی و نوشتاری باید نهایت استفاده را برد، چشمه جوشان مردم در امر مبارزه با مواد مخدر در چارچوب شعار سال ۱۳۹۳ زمانی تحقق می یابد که زمینه مشارکت مردم را به طور کامل فراهم کنیم.

وی در ادامه نقش والدین در جلوگیری از ابتلای فرزندان به اعتیاد را مهم ارزیابی کرد و راهکارهایی را نیز ارائه نمود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا