بسته ویژه خبری بصیر از گوشه و کنار مازندران، ایران و جهان

برکناری رئیس دانشگاه بخاطر تدفین شهدای گمنام/نوبخت: دل ما با احمدی‌نژاد صاف نشد!/دختر برزیلی: بخاطر ایران روسری گذاشتم/بهزاد نبوی: نباید با روحانی سرشاخ شد!/خاتمی: روحانی چه بخواهد چه نخواهد اصلاح طلب است

آقای سریع‌القلم در جایی گفته است: عربستان اجازه نمی‌دهد پرونده هسته‌ای ایران حل شود. او به گفته دوستانش در وزارت امور خارجه مصر استناد کرد که نظر مشابهی دارند. وی گفت: آمریکا به دنبال حل مسئله نیست و می‌خواهد ایران را تضعیف کند و همیشه از پرونده هسته‌ای به عنوان چماقی بالای سر ایران استفاده کند و پرونده را کش خواهد داد. وی اظهار کرد: ایران باید مذاکراتش با گروه ۵+۱ را تعطیل و به صورت دوجانبه با آمریکا مسئله را حل کند! سریع‌القلم گفت: ممکن است در مذاکره دوجانبه با آمریکا این مسئله برای همیشه حل شود!

به‌تازگی دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد شهرری به خاک سپرده شدند. اما ظاهراً مدیریت مرکزی دانشگاه آزاد با این‌گونه اقدامات مخالف است و نگران است که این موضوع در دانشگاه باب شود! در شهرری هم بعد از پایان مراسم تدفین شهدای گمنام که با پیگیری بسیج دانشجویی انجام شد، به فاصله چند ساعت، حکم برکناری دکتر فتحی، رئیس این دانشگاه صادر شد.

هاشمی رفسنجانی در دیدار جوانان عضو تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد، در پاسخ به اعتراضات دانشجویان به رویه دولت، گفت: رأی آقای روحانی، رأی عاریه‌ای است و من هم قبول دارم که این رأی در حال از دست رفتن است. او خیلی محتاط وارد شد. یک سال از عمر دولتش گذشت، الآن مردم کارنامه‌اش را دارند نگاه می‌کنند، آن امیدی که وجود داشت، دارد کم می‌شود!

یکی از عناصر تندرو و افراطی اصلاح‌طلب در استان ایلام، قرار است به‌زودی یکی از مدیران آموزش‌وپرورش این استان شود. این عنصر افراطی که حمایتش از فتنه ۸۸ و سران فتنه، در استان ایلام شهره عام و خاص است، از امضاکنندگان نامه معروف ۶۷ فعال سیاسی استان ایلام در حمایت از تحصن نمایندگان مجلس ششم است. وی همچنین سال ۷۷ در اقدامی وقیحانه و در ملأ عام، عکس مقام معظم رهبری را پاره کرد و با صراحت اعلام کرد که رهبری را قبول ندارد. این عنصر افراطی در آن زمان با شکایت یکی از نهاد‌های انقلابی به دادگاه احضار شد.

فشارهای وارد شده به گروه تروریستی داعش موجب شد سران این گروه، فرمان خارج شدن از عراق را صادر کنند. پایگاه خبری الانصار عراق نوشت: گروه تروریستی داعش، در بیانیه‌ای از اعضای خود خواست برای خارج شدن از عراق و رفتن به نقطه‌ای دیگر آماده شوند. ناظران سیاسی می‌گویند فتوای وجوب دفاع از عراق در برابر داعش که آیت‌الله سیستانی صادر کرد، مؤثرترین عامل شکست این گروه تروریستی در عراق بود. مردم عراق، اعم از شیعه و سنی، با شنیدن فتوای آیت‌الله سیستانی، گروه‌گروه به مراکز اعزام مراجعه و برای جنگ با داعش ثبت‌نام کردند، به‌گونه‌ای که مسئولان عراقی گفتند تعداد داوطلبان، از مقدار مورد نیاز و ظرفیت پذیرش، بیشتر است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از وجود یک ستاد عملیات تابع موساد در استان الانبار خبر داد که مأموریت آن، حمایت اطلاعاتی از تروریست‌های داعش است .«روعی کیاس» سردبیر بخش جهان عرب این روزنامه، همچنین در این مقاله نوشت: «این ستاد عملیاتی در گزارشی به وزیر دفاع رژیم صهیونیستی تأکید کرده که در پی حمله هوایی گسترده ارتش عراق، تروریست‌های داعش در تکریت و دیالی و موصل با مشکل جدی مواجه شده و از پیشروی بازمانده‌اند.»

بر اساس اخبار دریافتی، سلاح‌های به‌جا مانده از تروریست‌های داعش در منطقه العظیم در استان دیالی عراق، ساخت رژیم صهیونیستی است. به گفته منابع امنیتی عراقی، نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای عراقی پس از بیرون راندن تروریست‌های داعش از منطقه العظیم، این سلاح‌ها را کشف کردند.

«محمدباقر نوبخت» در سخنانی تأمل‌برانگیز با تفاوت قائل شدن میان اکثریت و جمهوریت در برنامه شناسنامه، در مورد تبریک رقبای انتخاباتی انتخابات سال ۹۲ بعد از پایان انتخابات به روحانی و ماجرای تبریک پیروزی احمدی‌نژاد در سال ۸۴، گفت: تبریک و تهنیت‌های بعد از انتخابات، گاهی دلی است و گاهی سیاسی. دل ما با کسی که سال ۸۴ پیروز شد، اصلاً صاف نشد و هیچ وقت نتوانستیم او را به عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و بافرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم. شاید هم اشتباه می‌کردیم؛ اما به هرحال اگر دوباره به عقب برگردیم، فکر می‌کنم انتخاب‌های من درست بود، هرچند به وسیله اکثریت تأیید نشد.»!

برخى رسانه‌هاى اقلیم کردستان مدعی شده‌اند مذاکراتی بین «مسعود بارزانی»، رئیس این اقلیم و برخی از عناصر منافقین صورت گرفته و توافق شده نیروهای این گروه تروریستی به اقلیم کردستان منتقل شوند. شبکه خبری العربیه به نقل از گزارشی از پایگاه «جنبش گوران کردستان» در روز جمعه مدعی شد این سازمان تروریستی قصد دارد نیروهای خود را از بغداد به کردستان انتقال دهد!

یک روزنامه انگلیسی، قتل یک دختر دانشجوی عربستانی در لندن را احتمالاً به دلیل حجاب او دانست! «شان اونیل» خبرنگار «تایمز» در صفحه حوادث این روزنامه نوشت: این دختر دانشجوی عربستانی در راه دانشگاه به وسیله چاقو به قتل رسید و شاید دلیل این جنایت، حجاب اسلامی او باشد. اونیل خاطرنشان کرد: یکی از سرنخ‌های اصلی پلیس در تحقیقات درباره این جنایت، پوشش اسلامی این دختر و عبا و حجاب او است.

تلویزیون بی‌بی‌سی، موضوع راه یافتن زنان و دختران به ورزشگاه‌ها را برای تماشای مسابقات که خانم «شهیندخت مولاوردی» مشاور امور زنان رئیس‌جمهور چند روز پیش مطرح کرده،‌ با جدیت در دستور کار خود قرار داده و با انتشار گزارش‌ها و مصاحبه‌های متعدد درصدد دامن زدن به آن برآمده است. یکی از مصاحبه‌شوندگان به تلویزیون دولتی انگلیس گفت: «موضوع ورود زنان به استادیوم‌ها فقط جنبه نمادین دارد و هدف این است که زنان در ایران به حقوق دیگر خود برسند.»!

کلیسای «پرسبیتری» در آمریکا به تحریم سه شرکت که حامی اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی بوده‌اند، رأی داده است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد بسیاری از سازمان‌های یهودی آمریکایی تلاش کرده‌اند با لابی‌گری، این کلیسا را از رأی دادن به تحریم شرکت‌های این رژیم منصرف کنند. بیش از هزاروهفتصد خاخام یهودی از تمامی پنجاه ایالت آمریکا با نگارش نامه‌ای علنی به رأی‌دهندگان این کلیسا مدعی شدند اقدام آن‌ها به جای پیشبرد صلح، به ایجاد درگیری و اختلاف منجر می‌شود

یک روزنامه آمریکایی با ابراز تردید درباره قابلیت‌ها و امنیت هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا (پهپاد) اعلام کرد که بیش از چهارصد فروند از هواپیماهای بدون سرنشین این کشور از سال ۲۰۰۱ تاکنون ساقط شده‌اند. به گزارش واشنگتن‌پست، بررسی پرونده‌ها و گزارش‌های پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۱ تاکنون گزارشی در پنجاه هزار صفحه درباره حوادثی که برای پهپادهای آمریکایی رخ داده، وجود دارد.

تلاش جریان‌های تندرو اصلاحات برای سیاسی کردن انتخابات مجلس خبرگان و کشاندن آن به منازعات سیاسی، این روزها در سراسر کشور مشاهده می‌شود و حتی به شهرهای کوچک نیز سرایت کرده است و به‌دنبال این هستند که از هر استانی چند نماینده داشته باشند که در هر صورت، اکثریت کرسی‌های این مجلس را تصاحب کنند. در همین راستا، شنیده‌ها حاکی از آن است که این جریان در استان بوشهر نیز گزینه‌های متعددی را در نظر دارد و با برخی از روحانیان شاخص استان در این رابطه مذاکراتی انجام داده‌ است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حجت‌الاسلام حاجیانی، نماینده سابق مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه اشاره کرد.

«علی یونسی» دستیار ویژه رئیس‌جمهور، به‌تازگی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک درباره دیدار با گروه اهل حق کرمانشاه، با اشاره به حل مشکل سبیل‌های این فرقه نوشت: «از جمله انتقادهای آن‌ها، برخی تنگ‌نظری‌هایی بود که در مورد گزینش پیروان اهل حق در ادارات وجود دارد که من قول مساعد دادم که موضوع را پیگیری کنم. علاوه بر آن، نسبت به حساسیت‌هایی که نسبت به داشتن شارب (سبیل) در اهل حق وجود دارد، گله‌مند بودند(!) من هم گفتم که این موضوع با ابلاغ دستوری حل شده است.»!

«میلوراد مازیچ» داور صربستانی بازی ایران و آرژانتین، پس از انتقادات مردم ایران از او، عبارات زشتی را در صفحه فیس‌بوک خود علیه ایرانیان درج کرده است. وی در بخشی، خطاب به منتقدان ایرانی‌اش که در صفحه فیس‌بوکش اشتباهاتش را به او متذکر شده بودند، نوشت: «لعنت به همه شماها!» وی افزود: «من قدرت دارم و شماها ندارید، کاری خواهم کرد که برزیل پیروز جام جهانی شود.» این داور صربستانی در بخش دیگری به کنایه نوشت: «قول می‌دهم که دمار از روزگار کشوری که شماها بگویید، در بیاورم.»!

بازی ایران و آرژانتین حاشیه‌های جالبی هم داشت. مثلاً در غیاب شبکه‌های تلویزیونی کشورمان، یک شبکه صهیونیستی در اقدامی غیراخلاقی و بدون معرفی خود، با تماشاگران ایرانی به گفت‌وگو ‌پرداخت و از بازی احتمالی ایران و رژیم صهیونیستی سؤال کرد! و یا تماشاگران برزیلی برای حمایت از تیم ایران، به تماشاگران ایرانی پیوستند و یا در حرکتی جالب، یک دختر برزیلی با حجاب در ورزشگاه حاضر شد و به خبرنگاران گفت: «به خاطر ایران، روسری بر سر کرده‌ام.»

خبرهایی که از بغداد و شهرهای شمال و شمال شرق عراق می‌رسد، حاکی است بسیاری از زنان این مناطق، مقادیری سم کشنده با خود حمل می‌کنند تا در صورت حمله تروریست‌های داعش به آن‌ها، خودکشی کنند. عده‌ای از زنان نیز به شوهران خود گفته‌اند درصورتی که تروریست‌های داعش سر برسند، اجازه دارند زنان خود را بکشند تا به دست داعشی‌ها نیفتند. گروه داعش در شهر موصل با انتشار بیانیه‌ای از اهالی این شهر خواسته است زنان را برای جهاد نکاح در اختیار آن‌ها قرار دهند و اگر از این فرمان سرپیچی کنند، با آن‌ها طبق مقررات داعش برخورد خواهد شد. از موصل خبر می‌رسد عده‌ای از زنان که مورد تجاوز داعشی‌ها قرار گرفته بودند، خودکشی کرده‌اند.

«فیاض زاهد» از اعضای حزب همبستگی، در مصاحبه با آریا گفت: هشتادوپنج درصد آرای آقای روحانی را اصلاح‌طلبان که مجموع دو جریان خاتمی و هاشمی بودند، تشکیل می‌دادند! وی افزود: من آقای روحانی را شخصیت محبوبی می‌دانم؛ اما بر این باورم که ایشان بدون حمایت و پشتیبانی جریان اصلاح‌طلب به هیچ وجه موفق نمی‌شود برنامه‌های خودش را به پیش ببرد. این مدعی اصلاحات تأکید کرد: آقای روحانی از خاستگاه حزبی استفاده نکرده به این معنا که ایشان با تکیه بر حزب اعتدال و توسعه خودش به قدرت نرسیده است!

پایگاه خبری «اینفو وارز» آمریکا در گزارشی مدعی شد مقامات آمریکایی هم‌اکنون نگران این مسئله هستند که اطلاعات محرمانه آمریکا از عراق به دست ایران افتاده باشد! این پایگاه خبری نوشت: «همکاری کامل نکردن نیروهای آمریکا و عراقی در این زمینه گمانه‌زنی‌هایی را در زمینه دستیابی ایران به یافته‌های اطلاعاتی آمریکا ایجاد کرده است.» این پایگاه خبری همچنین به نقل از روزنامه «وال‌استریت ژورنال» مدعی شد «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا، سال گذشته دستوری را به نظامیان این کشور مبنی بر ارائه کمک‌های محرمانه به نیروهای امنیتی عراق داده است. گفته می‌شود اوباما همچنین دستور ایجاد یک مقر اطلاعاتی را در بغداد صادر کرده بود.»

پلیس استان دیالی عراق اعلام کرد: «اعلامیه‌هایی با تیتر «آزادی‌خواهان السعدیه» در منطقه السعدیه – ۶۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بعقوبه مرکز استان دیالی – پخش شده است که در این اعلامیه‌ها به داعش برای خروج از این منطقه چهل‌وهشت ساعت فرصت داده شده است.» پلیس دیالی افزود: «در این اعلامیه آمده است که اگر داعش در مهلت مذکور از منطقه السعدیه خارج نشود، باید منتظر واکنش و برخورد شدید آزادی‌خواهان السعدیه باشد. آزادی‌خواهان السعدیه در اعلامیه خود داعش را به اعدام شهروندان، تعرض به نوامیس و سرقت اموال مردم متهم کرده‌اند.»

پس از انعکاس خبر ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه در رسانه‌های ضد نظام، این مسئله یکی از دغدغه‌های شاخص برخی رسانه‌های دولتی و اصلاح‌طلب نیز شده است! چندی پیش و در جریان بازی والیبال ایران و برزیل، تعداد انگشت‌شماری افراد معلوم‌الحال با تجمع جلوی ورزشگاه خواستار آزاد شدن ورود بانوان به ورزشگاه شدند.

پایگاه‌های خبری معاند نظام مانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا به‌سرعت این تجمع کوچک را پوشش دادند و البته بسیاری از رسانه‌های اصلاح‌طلب داخلی هم پیگیر این جریان شدند! در همین زمینه «سارا قاسم‌پور» دبیر کارگروه دختران در معاونت زنان رئیس‌جمهور هم گفت: «برخی حقوق دختران که حق آن‌هاست غصب شده، مثلاً رفتن به ورزشگاه‌ها که حق دختران است»!

اصرار ورود خانم‌ها به برخی از ورزشگاه‌ها که چند سالی است جنبه آشکار پیدا کرده و متأسفانه برخی از دولت‌ها نیز از آن حمایت کرده‌اند، در راستای پر و بال دادن رسانه‌های غربی به برخی از مسائل زنان است که ظرفیت چالش‌آفرینی دارد.

شیخ حسن فرحان المالکی،‌ یکی از علمای میانه‌رو اهل سنت در تازه‌ترین اظهارات خود درباره فتوای آیت‌الله سیستانی درباره دفاع در برابر حملات گروه تروریستی داعش در عراق، فتواهای شیخ یوسف قرضاوی و «العرعور» را به باد سخره گرفت. «المالکی» افزود: «فتوای (آیت‌الله) سیستانی برای مقابله با داعش – که گروهی تروریستی ضدشیعه و ضدسنی است – نخستین فتوا برای جهاد از سال ۱۳۱۲ به شمار می‌رود، لذا می‌بینیم که چگونه شیعیان فوج‌فوج فرمان مراجع خود را لبیک می‌گویند، چرا که این فتواها سلیقه‌ای و خلق‌الساعه نیست، برخلاف فتواهای بعضی از علمای اهل سنت مانند قرضاوی و العرعور که ما شاهد فتواهای روزانه و ضد و نقیض آن‌ها هستیم.»

بر اساس اخبار رسیده، به‌تازگی تعدادی از اعضای گروهک‌های ‌تروریستی از جمله گروهک تروریستی پژاک همراه با انواع و اقسام تجهیزات، قصد عبور از مرزهای کشور را داشتند که با هوشیاری مرزبانان نیروی زمینی ارتش، ضربه جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد شد.

«محمد صدر» از معاونان وزارت خارجه اصلاحات و مشاور خاتمی، در مصاحبه با یکی از پایگاه‌ها، با معرفی هاشمی به‌عنوان عامل شکست اصلاح‌طلبان، در پاسخ این پرسش که «چرا از دولت اصلاحات به دولت احمدی‌نژاد رسیدیم؟»، گفت: «یکی از دلایل مهمی که باعث بروز این اتفاق شد، در مجموع اشتباه اصلاح‌طلبان بود.»

در آخرین جلسه گروه رسانه‌ای دولت، وضعیت رسانه‌های نزدیک به دولت مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه ضمن مطلوب ارزیابی شدن وضعیت رسانه‌های مکتوب حامی دولت تصمیم گرفته ‌شد که بر تعداد رسانه‌های حامی دولت در هر دو حوزه مکتوب و مجازی اضافه شود؛ ازجمله نشریات «صبا» در حوزه فرهنگ و «تعادل» در حوزه اقتصاد که وابسته به الیاس حضرتی است، به این مجموعه اضافه می‌شود.

سازمان سینمایی وزارت ارشاد از بهرام بیضایی که از سه سال پیش مقیم آمریکا شده، برای بازگشت به ایران دعوت کرد. وعده کمک‌های مالی و مجوز به فیلم‌نامه‌های توقیفی بیضایی از جمله فیلم‌نامه توقیف‌شده «مقصد»، جزئی از مشوق‌هایی است که برای بازگرداندن وی در نظر گرفته‌ شده است. همچنین فیلم «زادبوم» وی که سال ۸۷ ساخته‌شده و رویکردی ضد نظام دارد، مجوز گرفته است!

سیدمحمد خاتمی در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از روحانیان اصلاح‌طلب تشکیل شد، گفت: بخش روحانیت در جبهه اصلاح‌طلبی ضعیف است. شاید گفته شود که به ما منبر و مسجد نمی‌دهند؛ اما این کاملاً غلط است و ما می‌توانیم با مردم ارتباط بگیریم. طرف مقابل خیلی چیزها را دارد به نفع خود مصادره می‌کند؛ مثلاً شهید مطهری کاملاً به نفع آن‌ها مصادره شده است، در حالی که ما باید همین کاری که علی مطهری می‌کند و هر از گاهی نقل قول‌هایی از شهید مطهری به نفع جریان ما منتشر می‌کند، ما هم باید مطالب مشابه را استخراج کنیم و این انحصار را از دست آن‌ها خارج کنیم.

عبدالله نوری در جلسه‌ای گفته است: ما اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم، تقابل نظام و رهبری از اشتباهات ما بود، مدیریت موضوعات در انتخابات آینده مهم است، اصلی‌ترین کار ما سر و صدا نکردن است. در این جلسه، آقای خاتمی ضمن تأیید اظهارات عبدالله نوری گفت: حتی ما نباید تقابل با شورای نگهبان داشته باشیم و باید بدون تقابل کارمان را پیش ببریم. هر کاری با شورا داریم، باید از طریق دولت و وزارت کشور کار را پیش ببریم و فعلاً هم در مقابل دولت، ضمن همراهی، باید در مقابل اختلافات سکوت کنیم.     

سناتور «تد کروز» از ایالت تگزاس، در سخنانی در کنگره آمریکا با اشاره به تحولات اخیر عراق، از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرد و این سیاست‌ها را باعث قدرت گرفتن ایران، چین و روسیه دانست. سناتور «تد کرزو» گفت: در پنج سال گذشته، آمریکا از نقش رهبری خود در جهان عقب نشسته است و خلأی که در پی آن به وجود آمده، توسط کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین در حال پر شدن است.

انتشار عکسی انسان‌دوستانه از آب دادن یک نظامی عراقی به اسیر داعشی در صفحات کاربران شبکه‌های اجتماعی جهان عرب، واکنش‌های جالبی را در بر داشته است. کاربران عرب‌زبان در مواجهه با این عکس، رفتار انسانی ارتش عراق را در برابر تروریست‌های تکفیری ستوده‌اند. این در حالی است که تروریست‌های داعش همواره اسیران را، به‌ویژه نظامیان را با غیرانسانی‌ترین روش‌ها به قتل می‌رسانند و پس از آن هم با افتخار تصاویر آن را پخش می‌کنند!

اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در چندین جلسه، موضوع چگونگی ادامه فعالیت سیاسی و حزبی خود را مورد بررسی قرار داده‌اند. در این باره، دو دیدگاه متفاوت مطرح شده است. یکی اینکه، با پا فشاری بر مواضع و نام حزب منحله مشارکت، برای احیای این حزب منحل شده تلاش شود. نظر دوم این بوده است که با تغییراتی در کادر رهبری و شورای مرکزی و تغییر نام، با مجوز یک تشکل سیاسی جدید که ایجاد حساسیت کمتری بکند، فعالیت خود را سامان دهند. هر دو دیدگاه، طرفداران خود را داشته؛ اما بالاخره دیدگاه دوم رأی آورده است.

آقای بهزاد نبوی که به‌تازگی آزاد شده، این روزها به‌شدت فعال شده است تا جریان اصلاحات را مدیریت کند. وی جلسات متعددی با رسانه‌های اصلاح‌طلب و احزاب و چهره‌های اصلاح‌طلب برگزار می‌کند. وی در همین راستا، با همسر تاج‌زاده دیدار داشته و گفته است: شما حداقل شش ماه دندان روی جگر بگذارید، به همسرتان هم پیغام بدهید که ایشان هم فعلاً آرام باشند، وظیفه ما الآن آرام کردن اصلاح‌طلبان است، به هیچ وجه نباید با دولت روحانی سرشاخ بشویم، وضعیت فعلی برای ما یک فرصت است. ما اگر می‌خواهیم از این وضعیت نجات پیدا کنیم، باید از آقای روحانی حمایت کنیم.

منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه المنار فلسطین فاش کردند: جناح حامی «رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی در داخل نظام آل‌سعود توانستند با کمک «سعود الفیصل» وزیر امورخارجه این کشور، «عبدالله بن‌عبدالعزیز» را در مورد بازگشت «بندر بن‌سلطان» به خدمات امنیتی و تعیین او به‌عنوان مشاور امنیتی پادشاه در امور تروریسم، متقاعد کنند. این منابع اظهار داشتند: پادشاه عربستان «بندر بن‌سلطان» را به‌عنوان مسئول پرونده عراق و پیگیری آن و همچنین حمایت از باندهای تروریستی که در استان‌های عراق به کارهای تروریستی دست می‌زنند، برگزیده است.

مفتی اعظم سوریه در دیداری که به‌تازگی با نمایندگان ایران در سوریه داشته، با ذکر روایتی گفته است: اینکه عمر گفت حضرت علی(ع) اگر نبود من هلاک می‌شدم، به این دلیل بود که عمر و ابوبکر و عثمان، این‌ها خلیفه بودند، ولی حضرت علی(ع) امام بود. در کشور ایران هم آقایان هاشمی، روحانی، احمدی‌نژاد، خاتمی و حتی بشار اسد هم خلیفه هستند و امام، آقای خامنه‌ای است.

وکیل صدام، دیکتاتور معدوم عراق، مدعی شده است که حوادث این کشور، انقلاب مردمی است! «خلیل الدلیمی» که هم‌اکنون در امان پایتخت اردن به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی مدعی شد کسانی که بر مرزهای اردن و عراق تسلط دارند، عشایری هستند که تهدید امنیتی علیه اردن و هیچ‌کدام از کشورهای عربی را نمی‌پذیرند. وی گفت: آنچه که درباره سیطره داعش و حضور آن در میان «انقلاب مردمی عراق»(!) منتشر می‌شود، از سوی ایران برای کسب حمایت بین‌المللی و آمریکا برای نابودی این انقلاب مردمی است!

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف مدعی شد لندن می‌خواهد به‌دلیل آسیب دیدن برخی آثار هنری در جریان حمله دانشجویان معترض به سفارت این کشور، از ایران غرامت بگیرد! این روزنامه نوشت: دولت انگلیس برای نخستین‌بار فهرستی را منتشر کرده که حاوی مشخصات نقاشی‌هایی است که در جریان حمله به سفارت این کشور در تهران نابود شد. این روزنامه ادعا کرد: تابلوی نقاشی به ارزش یک میلیون پوند، فقط یکی از شش آثر هنری است که انگلیس، سه سال پیش، هنگام زیر و رو شدن سفارت خود در تهران، آن‌ها را از دست داد.»

جدا از خسارات مادی بیش از دو قرن دخالت‌های انگلیس در ایران و اعمال قردادهای تحمیلی تجاری علیه ایران، در فتنه ۸۸ نیز که سفارت انگلیس نقش مهمی در سازماندهی و کمک به فتنه‌گران داشت، خسارات مادی زیادی به کشور وارد شد که به‌نظر می‌رسد ایران هم باید از این کشور مطالبه خسارت کند.

«رابرت گرنییر» مأمور سابق سیا  گفت: هیئت حاکمه عراق (به‌دلیل نزدیکی به ایران) باید عوض شود و به جای آن باید دولتی سرکار بیاید که تحت نفوذ آمریکا باشد. به نظر من جایگزین کردن نوری‌ مالکی در این میان بسیار اهمیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا