پنهانی دشمن اصلی در پشت دشمن فرعی

بصیر، مقام معظم رهبری، روز گذشته در دیدار خانواده‌های معظم شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهیدان و جانبازان شهر تهران با اشاره به حوادث منطقه و تلاش دشمنان اسلام برای تکرار حوادث عراق در برخی کشورهای دیگر تأکید کردند:‌ «ملت‌ها باید هوشیارانه این تحرکات را زیر نظر داشته باشند و بدانند دشمن برای از بین بردن استقلال و عزت مسلمانان، از هیچ کاری ابا ندارد.» و رها شدن از دغدغه بیداری اسلامی و نهضت دنیای اسلام را علت اصلی تلاش جبهه استکبار برای راه‌اندازی جنگ شیعه و سنی خواندند.

حرکت بیداری اسلامی که حدود سه سال پیش در برخی کشورهای اسلامی آغاز شد، بیش از اینکه به چشم مسلمانان و بیدارگران بیاید و پیامدهای عظیم آن را در صورت موفقیت درک کنند، به چشم مستکبران و دشمنان مسلمانان آمد و آن‌ها متوجه پیامدهای سنگین و خطرناک آن برای خودشان شدند.

اولین پیامد این حرکت برای آن‌ها می‌توانست خاتمه دادن به سیطره آنان بر سرنوشت مسلمانان و پایان بخشیدن به غارت عظیم ثروت‌های آن‌ها باشد، چیزی که استکبار برای حفظ آن، حاضر است ملت‌ها را قتل‌عام و سرزمین‌ها را ویران کند.

در این مسئله، گوش به زنگ بودن استکبار و همکاری سران برخی از کشورهای اسلامی با آن‌ها موجب شد تا آن‌ها با حیله و تزویر، حرکت بیداری اسلامی را سرکوب و منحرف کنند و چون می‌دانستند این حرکت دارای ریشه‌هایی قوی است و با زدن شاخ و برگ از بین نمی‌رود، به راه‌انداختن جنگ‌های مذهبی روی آوردند تا ریشه آن را بسوزانند.

آن‌ها سوریه را نمونه موفق این برنامه شیطانی محسوب می‌کنند و به پشتوانه آن، این حرکت را در عراق شروع کردند و هر آن امکان دارد کشور اسلامی دیگری طعمه این برنامه پلید شیطانی شود.

با این حال، همان‌طور که رهبر انقلاب چندی پیش هشدار دادند، این فریب‌خوردگان با همه جنایت‌پیشگی‌شان دشمن اصلی نیستند و برای تشخیص و شناخت درست معرکه و برخورد صحیح با آن، باید دشمن اصلی را که در پشت این‌ها پنهان شده، شناخت و بر آن متمرکز شد.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا