کمربندی فریدونکنار در دهه فجر سال آینده به بهرهبرداری میرسد/ اتمام پروژه جاده سوادکوه به 2 سال زمان نیاز دارد
به گزارش بصیرنیوز،
درباره برطرف کردن مشکلات راه و شهرسازی فریدونکنار، اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان تقاطع غیرهمسطح کمربندی است که خوشبختانه قرارداد این پروژه منعقد شده و از نظر اعتباری به میزان 50 درصد از محل اسناد خزانه تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه پیمانکار عملیات این پروژه را آغاز کرده است، افزود: پیمانکار در حال حاضر مشغول پیکنی و بتنریزی فندانسیون رمپهای وروردی است و هفته آینده پنلهای بتنی وارد کارگاه میشود که امیدواریم در دهه فجر سال آینده این پروژه به بهرهبرداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: اتمام کمربندی فریدونکنار بالغ بر 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 3 میلیارد تومان در حال حاضر تخصیص پیدا کرده است و 4 میلیارد و 700 میلیون تومان با پیمانکار جدید قرارداد بسته شد و مابقی با قرارداد دیگر به اتمام و بهرهبرداری میرسد.
بهادری یادآور شد: چهار خطه کردن جاده فریدونکنار به آمل یکی از دیگر از پروژههای در دست بررسی است که لاین شرقی این پروژه تعریض شده و لاین غربی آن با برآورد هزینه طرح به وزارت ارسال شده که در سهشنبه هفته جاری بررسی نهایی صورت میگیرد و حداکثر تا پایان فروردین سال آینده با تعیین پیمانکار مراحل اجرایی آن شروع شود.
وی درباره جادههای دسترسی روستاهای منقارپی و زاهدکلا، گفت: با برنامهریزی صورت گرفته این دو روستا در ابتدای سال 97 برای بررسی در دستور کار قرار میگیرند.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: با توجه به بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی موجود در فریدونکنار، شهرداری باید با توجه به ماده 16 قانون ساماندهی، به افرادی که در این منازل سکونت دارند 50 درصد تخفیف ساخت و ساز ارائه کند و همچنین تسهیلاتی با سود 18 درصد و بدون نوبت به این افراد پرداخت شده و البته 10 درصد از این 18 درصد به عنوان یارانه از سوی دولت برای افرادی که در بافت فرسوده بهسازی و نوسازی میکنند برگشت داده میشود.
بهادری با اشاره به وضعیت چهار بانده کردن جاده سوادکوه و هراز، خاطرنشان کرد: جاده سوادکوه از 84 کیلومتر طرح آن در حال حاضر 79 کیلومتر به بهرهبرداری رسیده است و حدود 5 کیلومتر باقی مانده که تا پایان سال جاری به بهرهبرداری میرسد و البته این به معنای اتمام پروژه نیست چراکه یک سری دوربرگردان، تقاطعهای غیرهمسطح و پل پلسفید وجود دارد و حدود دو سال این موارد زمان نیاز دارد و مبلغ 200 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است که در سال 96 مبلغ 50 میلیارد تومان محقق شده است.
وی در پایان گفت: پروژه هراز 150 میلیارد تومان در سال جاری برای آن اعتبار درنظر گرفته شده که قسمتی از آن تحقق پیدا کرده و قرار بر این است تا پایان سال جاری حدود هشت کیلومتر آن به بهرهبرداری برسد البته به شرط اینکه قیر یارانهای تحویل پیمانکار داده شود.