لاریجانی

دلايل حمله اسرائيل به غزه از زبان رئيس مجلس/ تحليل كردند كشورهاي اسلامي مشغول خودشان شدند

به گزارش بصیر، رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره سرداران و ۸۸ شهید منطقه دلارستاق بخش لاریجان شهرستان آمل كه در روستاي كوهستاني ناندل برگزار شد با بيان اينكه  ما مسلمانان بايد به مسئوليت هايي كه در جهان داريم عمل كنيم گفت: امروز به لطف خدا و به خاطر بيداري كه انقلاب اسلامي در دلهاي ما ايجاد كرد اضطراب و نگراني در خصوص كشورهاي اسلامي در مردم وجود دارد و دلشان مي خواهد به مردم فلسطين و عراق و سوريه كمك شود.

 

تجارت با خدا به سود بندگان است

علي لاريجاني با اشاره به اينكه ما در دنياي اسلام مشكلاتي داريم كه آيه” نَصْرٌ مِّن‌َ اللَّه‌ِ وَ فَتْح‌ٌ قَرِيب‌” رمز پيروزي ماست و ما اگر مي خواهيم پيروز شويم بايد وارد تجارتي بشويم كه يك طرف آن ما بندگان قرار داريم و در طرف ديگر خداوند بزرگ، گفت: آن چيزي كه بايد انجام دهيم اعتقاد به خداوند و رسولش و اهل مجاهدت بودن است و آنچه كه خداوند در اين تجارت به ما عطا مي نمايند اين است كه همه گناهان ما را مي بخشد و ما را وارد بهشت مي كند و مهم تر آنكه پيروزي را نصيب مان مي نمايد.

 

وي تصريح كرد: به عنوان يك شيعه اگر بخواهيم راه پيامبر خودمان را ادامه دهيم بايد در قلبمان حب “مجاهدت” وجود داشته باشد.

لاريجاني با توجه به سخن پيامبر كه فرمودند: مومن واقعي كسي است كه حب مجاهدت را در قلب خود بايد داشته باشد و اگر بميرد و اين حب را در دل نداشته باشد منافق از دنيا رفته است بر اهميت مجاهدت تاكيد كرد و نقش آن را هم براي فرد و هم در اجتماع مهم دانست.

 

داعشي ها اگر مرد بودند در مقابل آمريكا و اسرائيل مي ايستادند

 

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به مشكلاتي كه هم اكنون در جهان اسلام وجود دارد به داعشي ها اشاره كرد و گفت: اين جريان نفهم و متحجر به جاي اينكه در برابر دشمنان اسلام صف آرايي داشته باشند جلوي مردم مسلمان ايستاده است.

وي گفت: داعشي ها اگر مرد بودند در مقابل آمريكا و اسرائيل مي ايستادند.

علي لاريجاني همچنين هدف آمريكايي ها از دخالت ها ي شان در كشورهاي اسلامي را اينگونه تحليل كرد و گفت: آن ها مي خواهند با اين كارشان مسلمانان را مشغول خود سازند و به جان هم بيندازند و نيروهايشان را فرسوده كنند. آن ها يك روز در جلوي صحنه مي جنگند و روز ديگر در پشت صحنه قرار دارند.

وي ادامه داد: با افزايش بودجه جنگي، در جلو صحنه خود را نشان مي دهند و با مسلح كردن كشورهاي اقماري پشت صحنه فعالي دارند.

 

 

دلايل حمله اسرائيل به غزه/ تحليل كردند كه كشورهاي اسلامي مشغول خودشان شدند

لاريجاني در خصوص چرايي حمله اسرائيل به غزه در زمان حاضر نيز تصريح كرد: اسرائيل در ده سال اخير هر دو سال در ميان يك جنگ را شروع و با شكست پشت سر مي گذاشت؛ جنگ ۳۳ روزه، جنگ ۲۲ روزه  و جنگ ۸ روزه و اكنون نيز جنگ با غزه را آغاز كرده است؛ آن ها تحليل كردند كه كشور هاي اسلامي مشغول خود شده اند، عراق درگير داعش و تروريست هاي آن شده است، سوريه نيز با تكفيري ها مي جنگد و مصر را هم كه جدا شده مي ديدند و زمان و انگيزه را براي حمله به غزه مهيا مي ديدند.

علي لاريجاني ادامه داد: اما ما مي بينيم كه مردم غزه با تمام شرايط سختي كه وجود دارد و حمايت هايي كه صورت نمي گيرد سرزمين خود را رها نكردند و شرايط سخت آنجا را تحمل مي كنند؛ آن ها مقاومت مي كنند تا پيروز شوند و اراده اي كه مردم فلسطين نشان مي دهند مصداق بنيان مرصوص مي باشد و اين يك نويد الهي است.

 

دچار يك انباشت نيرو شده ايم

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در يادواره سرداران و ۸۸ شهيد منطقه دلارستاق بخش لاريجان شهرستان آمل با بيان اينكه بودجه جاري در كشور سنگين است، گفت: هر چه درآمد از نفت داريم خرج دستگاه هاي اداري مي كنيم.

علي لاريجاني با اشاره به اينكه  در كشور دچار انباشت نيرو شديم افزود: آن چيزي كه كشور را سرپا نگه مي دارد توليد است كه الان در ركود قرار دارد و بايد تلاش هايي صورت بگيرد تا چرخ توليد بگردد و دولت نيز در حال انجام كارهايي است تا اين چرخه انجام پذيرد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا