بصیر گزارش می دهد

هجوم گردشگران و کمبود نان در برخی شهرهای مازندران/باز هم اختلال در معیشت مردم

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار بلاغ از سوادکوه، صف های طولانی و تعطیلی برخی از نانوایی ها و تمام شدن نان در ساعات اولیه کاری برخی از نانوایی ها حکایت از بحران شدید نان در زیرآب و برخی از شهرهای توریست پذیر دارد.

روز پنج شنبه، با وجود سرازیر شدن خیل عظیم مسافران به شهر زیرآب و افزایش بیش از حد جمعیت شناور این شهر در کمال تعجب شاهد تعطیلی اکثر نانوایی های این شهر بودیم و روز جمعه هم علی‌رغم تلاش مسئولان باز هم تعداد معدودی از نانوایی ها مشغول به فعالیت بودند.

این کمبود نان به حدی محسوس بود که صبح جمعه، امام جمعه شهر زیرآب به همراه رئیس شورای اسلامی شهر به بازدید از نانوایی های در حال پخت پرداختند.

برخی از معدود نانوایی های فعال شهر نیز از کمبود سهمیه آرد گله داشتند و اظهار می کردند: کمبود سهمیه آرد و هجم زیاد مشتریان سبب شده که نان در همان ساعات اولیه شروع کار به اتمام برسد.

مسئله کمبود نان در ایام تعطیل چیزی نیست که تازگی داشته باشد و تقریباً تمام مسئولان و مردم شهر زیرآب می دانند که در ایام تعطیل شش ماهه اول سال این شهر با مشکل کمبود نان مواجه است.

هجم زیاد مسافران، جمعیت شناور بالای این شهر در ایام تعطیل، از عواملی است که موجب کمبود شدید نان در این شهر می شود.

علاوه بر موارد گفته شده مسئله مهم دیگری که وضعیت نان این شهر را بغرنج می کند، موضوع تأمین نان اهالی ییلاقات منطقه ولوپی است.

بر اساس تقسیم بندی سیاسی دهستان ولوپی جزو بخش داری بخش مرکزی سوادکوه است و طبق قانون سهمیه آرد آن به این بخش تعلق می گیرد اما از آنجا که اهالی این منطقه ساکن شهرهای همجوار هستند و اکثر از قائم شهر و شهرهای همجوار آن به این منطقه می آیند، این امری طبیعی است که نان مورد نیاز خود را از شهرهای در مسیر تأمین کنند و زیرآب به عنوان نزدیک‌ترین شهر به ییلاقات و در مسیر بودن، همواره گزینه اول برای تأمین نان اهالی منطقه ولوپی است.

مسئولان شهرستان و اتاق بحران سوادکوه باید این مهم را مد نظر داشته و در سهمیه بندی آرد و نان شهرستان لااقل در روزهای تعطیل و شش ماهه اول سال اندکی تغییرات دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا