مسئول سفر هیأت‌ پارلمانی ایران به غزه

مصر در صدور روادید برای هیئت پارلمانی ایران کارشکنی میکند/ احتمالا امروز وضعیت مشخص میشود

به گزارش بصیر،  حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مسئول سفر هیأت‌ پارلمانی ایران به غزه در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر۱ در خصوص تلاش برای سفر هیأت‌ پارلمانی ایران به غزه گفت : نزدیک به یک ماه است که حملات شدیدی از سوی رژیم سفاک صهیونیستی بر علیه مردم غزه صورت گرفته است که با وجود تکراری بودن این جنایات ، کشتار صدها زن و کودک بی گناه در این منطقه غیر قابل تحمل بوده و قلب هر انسانی را به درد می آورد.

وی افزود: وقتی دنیا بر علیه فجایع غزه به اعتراض برخاسته است ، بی تفاوتی جهان عرب به خصوص مصر و عربستان، آنهم به عنوان کشورهای مسلمان، در این میان قابل توجیه نیست وجای اعتراض بسیار دارد. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز گلایه مندی از عدم پاسخگویی مقامات مصری به این سفر گفت : ما از کشور مصر توقع همکاری داریم و به شدت پیگیر موضوع سفر به غزه هستیم تا نتیجه لازم حاصل شود.

حسن کامران ادامه داد : دولت مصر به بهانه تعطیلات عید فطر ، صدور روادید از سوی این کشور را برای انجام سفر هیأت‌ پارلمانی ایران به غزه بی پاسخ گذاشته است و علی‌رغم پیگیری مقامات وزارت امور خارجه طی ۱۰ روز گذشته، از کشور مصر تاکنون پاسخی در این ارتباط دریافت نشده است.

وی در توضیح چگونگی رخداد سفر هیئت نمایندگان به غزه گفت: کمیسیون امنیت مجلس مصوبه ای صادر نمود در این خصوص که نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی به غزه اعزام شوند که ۳۰ نفر از نمایندگان به این منظور داوطلب شده و در نهایت ۵ نفر به قید قرعه انتخاب شدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نمایندگان منتخب را بدین شرح اعلام نمود و اظهار داشت : این نمایندگان شامل ، آقایان پور مختار از استان همدان ، تمیمی از استان خوزستان ، محمد دهقان از استان خراسان و آقایان کوثری و حسینیان از استان تهران هستند که از سه شنبه گذشته بلیطهای این سفر اخذ شده و ابتدا امارات و سپس مصر باید همکاری های لازم را انجام میدادند.

حسن کامران افزود : که تا این ساعت ، از سوی مقامات مصری جوابی صادر نشده است و از آنجا که سفارت مصر روزهای یکشنبه باز است ، منتظر اعلام نتیجه در امروز هستیم.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها برای انعکاس فجایع و مظلومیت زنان و کودکان غزه به جهان گفت : وقتی مردمی مظلوم در آتش و خون زندگی میکنند و هر لحظه عزیزان خود را از دست میدهند ، تعطیلات چه معنی دارد که کشور در ظاهر مسلمان مصر به این بهانه از پاسخگویی طفره میرود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان خاطر نشان کرد : این سفر به منظور دیدار با خانواده شهدا ، رسیدگی به وضعیت جانبازان و کمک رسانی به مجروحین و آسیب دیدگان انجام خواهد شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا