اختصاصی بصیر/ کریم طالبی کناری

وهابیت، اسراییل و داعش؛ فرزندان دنیای غرب

وها

۱٫       در هشتم شوال ۱۳۴۴ هجری قمری(حدود ۹۰ سال پیش) وهابیان به سرکردگی عبدالعزیز بن سعود پس از اشغال مکه، به مدینه یورش بردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، مامورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور مطهر پرداختند. این روز به یوم الهدم(یعنی روز ویران کردن) مشهور شده است و برای ما شیعیان و چه بسا برای آزادگان جهان روز غم باری ست.

سوال اینجاست چه کسانی وهابیت را به جان جهان اسلام انداختند؟ نگاهی گذرا به فرقه تاریخچه فرقه ضاله وهابیت جواب این سوال را روشن خواهد کرد. وهابیت با طراحی و تدبیر دولت انگلستان و با دستان هنرمندانه ی جاسوس سرشناس بریتانیا، مستر همفر و با استفاده از ضعف شخصیت و قدرت طلبی فردی به نام محمد بن عبدالوهاب در عربستان شکل گرفت.همفر در کتاب خاطرات خود می نویسد: “من در محمد عبدالوهاب گمشده ی مقصود خود را یافتم.. پس از ایجاد شک و تردید بیشتر در اندیشه محمد و القای اندیشه های خود از تفسیر قرآن به جایی رسیدم که اندک اندک جامه ایمان را از تن او بیرون کشیدم.” همفر با ایجاد اندیشه وهابیت اهدافی را در دنیای اسلام دنبال می کرد.حرام دانستن زیارت قبور ائمه و حتی قبر پیامبر اکرم(ص)،مسخ چهره اسلام به عنوان دین خشن و بی روح و اختلاف بین مسلمانان بخصوص کینه و دشمنی با شیعه از جمله آن اهداف بود. امروزه بر همگان روشن و مبرهن است که وهابیت به عنوان فرقه ساخت دست استعمار پلید و دنیای غرب مهمترین مانع تحقق وحدت جهان اسلام می باشد چرا که سرسپردگی رهبران آن به غرب و حمایت های بی چون و چرای آنان از سیاست های دول غربی بدیهی بنظر می رسد. وهابیت تاکنون اقدامات تهاجمی رژیم نامشروع اسراییل علیه ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین را نه تنها محکوم نکرده است بلکه تمام تلاش های سیاسی و اقتصادی خود را در جهت تضعیف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و جنبش جهاد اسلامی بکار گرفته است.از سوی دیگر هر کجا شیعه برای دفاع از اسلام و مسلمین قدعلم کرده است، غربی ها پای وهابیت را در آنجا باز و از آن حمایت کردند.بنابراین وهابیت فرزند نامشروع دنیای غرب است.

۲٫در سال ۱۹۰۷ میلادی کنفرانسی با حضور بزرگترین سیاستمداران کشورهای غربی از جمله انگلیس،هلند، اسپانیا، ایتالیا و.. تشکیل شد و در پایان این کنفرانس هفت روزه اعلامیه ای به این مضمون صادر شد:” بزرگترینخطری که ممکن است متوجّه غرب شود بیرون رفتن سواحل دریای مدیترانه  از دست انگلستان است، این دریا حلقه اتصال شرق و غرب است که در دست مسلمانان می باشد، مسلمانانی که ملتی واحد هستند و دارای زمینهای وسیع، و منابع سرشاری نیز می باشد، ممکن است این ملت بزرگ به پاخواسته و خود را از قید اسارت آزاد سازد، به همین دلیل به کشورهای بزرگ توصیه می شود این ملت واحد را متلاشی نموده و از اتحاد و بیداری آنها جلوگیری نمایند که اولین مرحله آن جدا نمودن آفریقا از اسیا و از بین بردن هرگونه اتحادی میان این دو قاره است.

این نخستین عاملی بود که دولتهای استعمارگر را به فکر ایجاد یک دولت کاملا مختلف نسبت به سایر دولت ها آن هم کنار دریای مدیترانه انداخت. البته ناگفته نماند عامل دیگری به نام دین هم در پیدایش اسراییل نقش مهمی را ایفا کرد. حاییم وایزمن رهبر صهیونیست ها عهدنامه ای از زبان بالفور وزیر امور خارجه انگلستان تنظیم می کند که در آن دولت انگلستان با ایجاد سرزمینی برای یهود . فلسطین موافقت نموده و برای هر چه آسان تر شدن برنامه های آن نهایت سعی و تلاش خود را به کار خواهد گرفت.از سوی دیگر انگلیس تمام نیروهای خود را در راه حمایت از یهود در اختیار یهودی ها قرار می دهد و برای سرکوب نمودن و جلوگیری از هرگونه شورش از طرف عربها ، پایگاه نظامی قدرتمتدی در شرق اردن تشکیل می دهد تا دولت اسراییل بدون هیچ مزاحمتی تشکیل شود. این ها بخشی از اسناد مربوط به حمایت دنیای غرب برای تشکیل رژیم اسراییل در قلب خاورمیانه است.این روزها چه کسانی از نسل کشی صهیونیست ها و به خاک و خون کشیده شدن کودکتن معصوم و زنان بی پناه در باریکه غزه حمایت قاطع می کنند؟همه دنیا علیه صهیونیست های کودک کش دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند اما هستند کسانی که گویا هیچ چیز را نمی بینند و هیچ صدای غمباری از غزه را نمی شنوند انگار نه انگار در گوشه ای از دنیا مردمانی هستند که با صدای بمب می خوابند و با صدای انفجار از جا بر می خیزند..آیا غیر این است که دول غربی مجبورند از فرزند خود هر گونه حمایتی را انجام دهند؟ اسراییل هم فرزند نامشروع دنیای غرب است

۳٫٫ جهان تا مدتهای مدید هرگز جنایات وحشیانه و خون آشامی گروه تروریستی داعش را در سوریه و عراق از یاد نخواهد برد.همگان می دانند چه کسانی و چه کشورهایی تسلیحات نظامی ، پول و نیروی انسانیدر اختیار این گروه قرار دادند تا مردمان بی پناه سوریه و عراق را به جرم حمایت از حکومت مرکزی و پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام را به فجیع ترین وضع ممکن به قتل برسانند. ابوبکر البغدادی از سوی چه کشورهایی حمایت می شود و برای آنکه خطبه نماز جمعه را بخواند، در کجا آموزش دیده است؟تاریخ و چشمان بیدار و مطلع دنیا هرگز این مسائل را از یاد نخواهند برد..گروه تروریستی داعش به نیابت از دولت های غربی و عربی با مردم و دولت سوریه و عراق جنگیده و می جنگد و اسنادی زیادی از این همکاری ها منتشر شده است.گروه تروریستی داعش نیز از فرزندان نامشروع دنیای غرب است.

مطالب فوق به تعدادی از فرزندان نامشروع غرب اشاره کرده است. گروه طالبان در افغانستان، القاعده در پاکستان،بوکوحرامدر نیجریه و شورشیان تجزیه طلب در سودان از فرزندان دیگر دول غربی هستند که باید در آینده مفصل به نحوه تشکیل و اهداف بوجود آمدن چنین گروه هایی پرداخت.( ان شاء الله)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا