امنیتی و اقتصادی بودن پرونده مهدی هاشمی

جریان سازی داخلی با مدیریت خانوادگی/جریان سازی خارجی با شبکه های پنهان

به گزارش بصیر،  میثم معافی «مدرس دانشگاه» در خصوص محاکمه مهدی هاشمی، یادداشتی را به صورت اختصاصی به این پایگاه خبری ارسال کرده است.

اشاره به این سه نکته قبل از ورود به بحث اصلی لازم است.

۱٫ از منظر فرهنگ قرآنی معیارهایی نظیر صِرف داشتن انتساب سببی یا نسبی با افراد موجه ولو انبیاء عظام، همچون داشتن سوابق درخشان مثبت، برخورداری از نسب و حسب عالی و… به هیچ روی به عنوان امتیاز، مصونیت و تضمین دائم برای کسب امتیازات دنیوی و اخروی شمرده نشده است.

– یکی از زخم های کهنه تاریخی، پدیده شوم “آقازادگی” است که متأثر از رویکردها و ذهنیت های “سلطانی و شاهی” و طاغوتی شکل می گیرد و می گرفت که گویی فرزندان و کسان شخصیت های حاکمیتی و مملکتی به نوعی مفهوم “ارث” را از مال به نام و آوازه و… می دیدند.

۲٫ انقلاب اسلامی بر پایه اسلام شکل گرفت و یکی از ارکان انقلاب، مبارزه با “سلوک سلطانی و شاهی” و ایضا “شاهزادگی” بود و است که البته هر چند مفهوم “شاهزادگی” به دلیل انحلال نظام شاهی موضوعیت ندارد اما ماهیت رفتاری بدون پرچم این پدیده نامبارک می تواند بروز و ظهور داشته باشد.

۳٫ امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب به خوبی و به وضوح نشان داده اند که “انتساب” به حضرت شان “مصونیت” نمی آورد بلکه “مسئولیت” و حتی گاهی “محدودیت” هم می آورد.

و اما بحث در خصوص این روزهای پرونده مهدی هاشمی است، فردی که انتساب به یکی از شخصیت های مهم مملکتی را یدک می کشد.

– back ground یا “پس زمینه” پرونده مهدی هاشمی، “امنیتی و اقتصادی” است که در غالب یک “عملیات روانی” نه چندان پیچیده، جریانی در داخل و خارج، گویا بناست که “سیاسی و جناحی” دیده شود که البته بازیگر اصلی این پروژه شخص مهدی هاشمی است.

– جریان خارجی و شبکه های پنهان به دنبال: سیاسی کردن پرونده – سیاسی نشان دادن مجازات احتمالی پرونده برای ۲ هدف عمده هستند:

۱) تحریک و تهییج افکارعمومی در “سیاسی” بودن پرونده در صورت مجازات و “سوری” بودن پرونده در صورت عدم آن.

۲) القا تقابل قانونی “محکمه با متهم” به تقابل “نظام با پسر بجای پدر”

– جریان سازی داخلی با مدیریت “ایلاتی و خانوادگی” مهدی هاشمی در غالب یک پروژه “روانی” صورت می گیرد: اعلام وضعیت دادگاه “غیرعلنی” در فیسبوک و علنی کردن آن در شبکه اجتماعی اسرائیلی – حضور حاشیه دار “خانوادگی”در محکمه و انجام مصاحبه های متعدد سیاسی و جریانی قبل و بعد ورود به دادگاه؛ شانتاژ رسانه های بیگانه و ضدانقلاب مثل “بالاترین” که تیتر خبری نخستین آن این جمله بوده است: قاضی مورد اعتماد سپاه در پرونده “آقا مهدی” و یا اینکه قاضی پرونده از وکلا خوشش نمی آید، حکم سبک صادر نمی کند و به ایرادات شکلی توجه ندارد و …

انتشار مشکوک مکالمه مهدی هاشمی با نیک آهنگ کوثر (ضدانقلاب فراری) و القا این مطلب که گویی فتنه بزرگ ۸۸ را مهدی هاشمی مدیریت کرد و یا در حال مدیریت آن و استمرار آن است.

خروج از کشور و پخش فیلم “وداع پسر با پدر- حضور در لندن (پایتخت توطئه علیه جهان و ایران) و ورود با حاشیه سیاسی به کشور و … همه و همه از جمله فازهای یک عملیات روانی با برنامه بوده است و این درحالی‌ست که کیفرخواست با اتهام ۱۳ گانه با موضوعات “امنیتی و اقتصادی” در خصوص قراردادهای نفتی استات اویل، کرسنت و … و تخلفات مربوط به سازمان مدیریت مصرف سوخت و ایضا ارتباطات آشکار و پنهان با سرویس های جاسوسی بیگانه و … است که هیچ ارتباطی به مسائل جناحی و جریانی جاری کشور ندارد.

– بنابراین باید این پرونده را با پس زمینه “خودش” دید، نه با نگاه “متهم” و “مدافعان داخلی و خارجی متهم” همچنان که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به خوبی آن را می بیند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا