بصیر بررسی می کند

اسرائیل تنها ۵ دقیقه به آتش بس پایبند بود!!

به گزارش بصیر، آخرین تحولات فلسطین و نبرد غزه در ادامه می آید:

 

سه شنبه ۹۳/۵/۱۴

۰۹:۳۰ نقض آتش بس سه روزه توسط رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی با حمله توپخانه ای به منطقه ای در شرق رفح، آتش بس سه روزه را در ساعات اولیه آن نقض کرد.

در اولین ساعت بر قراری آتش بس در نوار غزه که از ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی آغاز شد، منابع فلسطینی از نقض آتش بس سه روزه از سوی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به موجب این گزارش، شرق رفح مورد حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت. همچنین حمله ای موشکی به جنوب غزه توسط این رژیم صورت گرفته است.

۰۹:۲۷ تیراندازی نظامیان اسرائیلی به فلسطینی های در حال فرار جنایت جنگی است

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که کشتار غیر نظامیان در جنوب نوارغزه جنایت جنگی محسوب می شود.در این گزارش به نقل از سازمان ذیربط در حقوق بشر و شهادت فلسطینی هایی که موفق به فرار از بمباران رژیم صهیونیستی شده اند آمده است: بنا بر اعلام فلسطینی هایی که موفق به فرار از بمباران اسرائیل و پناه بردن به روستای خزاعه در نزدیکی خانیونس شده اند، ارتش اسرائیل غیر نظامیان فراری را هدف قرار داده است و این نقض آشکار قوانین جنگ محسوب می شود.

در ادامه گزارش آمده است: حملات عمدی به غیر نظامیانی که در جنگ مشارکت ندارند جنایت جنگی محسوب می شود. غیر نظامیان فلسطینی نه تنها در حین فرار از سوی ارتش هدف تیراندازی قرار گرفته اند بلکه کمک های پزشکی نیز به آنها نرسیده است.
 

۰۹:۲۶ عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از خروج کامل نظامیان این رژیم از داخل نوار غزه طی ساعات اخیر خبر داد.

پایگاه المیادین با انتشار خبری فوری اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از خروج کامل نظامیان این رژیم از نوار غزه، ساعتی قبل از آغاز برقراری آتش بس سه روزه خبر داد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته اعلام کرده بود که قصد خروج از نوار غزه را ندارد

۰۸:۵۲ اعلام آتش بس سه روزه در غزه در سایه بی اعتمادی به رژیم صهیونیستی

آتش بس موقت در نوار غزه در حالی آغاز شده است که با وجود تأکید مقاومت بر خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه، رژیم اسرائیل اعلام کرده است که قصد خروج از نوار غزه را ندارد.

در سی امین روز آغاز حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تا کنون ۱۸۶۸ شهید و حدود ۱۰۰۰۰ زخمی بر جای گذاشته است، وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه ای از موافقت هیئت فلسطینی با آتش بس ۷۲ ساعته از ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی در نوار غزه خبر داد.

خبرگزاری فلسطینی معا نیز  ضمن تأکید بر موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با این آتش بس اعلام کرد که قرار است هیئتی از سوی رژیم اسرائیل به قاهره سفر کند تا با میانجیگری مقامات مصری در خصوص شرایط برقراری آتش بس به صورت دائم به رایزنی بپردازند.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا